[Review] Lay-out
zouden jullie even de layout willen reviewen? :)
http://www.street-place.nl/review/
Is gemaakt door mijn partner, ik doe de php code etc.. hij de html css,..
Mvg
Nog wat verbeter puntjes:
- Maak de kleur van de tekst wat donkerder. Het contrast tussen achtergrond en tekst moet je altijd zo groot mogelijk maken.
- Contact is je 3e item in het menu. Gebruikers verwachten altijd dat contact de laatste is. Ik zou die dus daar neer zetten.
- Voor je klant is het ook handig om je portfolio te laten zien. Zo hebben ze een beeld van jouw style en werk.
- Bij over ons zou ik de zin "zoals ik al zei" dit staat namelijk alleen in de footer. Dat is nou niet een plek waar mensen meteen gaan kijken.
- Lees alle tekst nog eens goed door want ik zie nog wat foutjes. Zoals "zoeits" bij over ons.
- De 4 blokjes onder de header vind ik een beetje slecht geschreven. Het staat er zo van: "Dit kan" "dit kan" "dit is mogelijk" "dit is mogelijk".
- HTML code is slecht. Je mist een doctype, hierdoor gaat <IE9 in de qruiks mode. Je schrijft HREF met hoofdletters, en html kan je beter met kleine letters doen. Je werkt ook de hele tijd met classes. Classes zijn voor elementen die vaker dan 1 keer voorkomen op je pagina. Anders moet je id's gebruiken.
En verder vind ik het logo dramatisch. Totaal verkeerde kleurencombo's.
Mooie website! Ik zie dat jij IconFinder ook al ontdekt heb? Haha, toevallig herken ik wat afbeeldingen.
Alle eer naar mijn partner ;) Ik geef hem de puntjes mee. :)
bij het menu zou ik ook nog wat meer doen met een mouseover
Verder een cleane look en aantrekkelijke website!
Aan de w3c vallidatie zullen we zeker nog iets doen.
En het menu zullen we ook nog aan passen (wat meer kleur)
Quote:
alles aan pasbaar aan joun style
dat is wel heel lelijk
Toevoeging op 14/12/2010 21:03:27:
Quote:
Alles kan nadat u bent ingelogd in onze systeem.
Toevoeging op 14/12/2010 21:04:23:
Quote:
Alleen wat je hoeft te doen
Ik ben van Turkse afkomst dus me taal is niet helemaal 100%
Klein aandachtspuntje misschien, ik vind de grijze tekst in de balk met "Statistieken", "Wedstrijden", ... redelijk moeilijk te lezen vanwege de achtergrondkleur. De tekst een klein beetje donkerder maken misschien?
Jens
Ik zou nog eens naar de pagina's kijken met formulieren op als ik jou was, deze zijn een beetje te leeg naar mijn mening. Mss kan je hier nog wel wat extra info op terug laten komen ofzo.
Ik vind het echt een mooie layout! Ziet er strak uit.
Leuke frisse layout, maar zelfs als snelle lezer kan ik de tekst in de Flash niet lezen voor het nieuwe beeld verschijnt. En de spelfouten, zoals hierboven al wordt genoemd, moeten alle eruit.
In FF ziet er mooi uit aleen in IE9 ziet er niet uit! Geef hem een doctype en maak hem valid, dan werkt het ook gewoon mooi in IE9.
Wat is het beste xhtml transitional of xhtml strict. Ik gebruik zelf meestal strict maar er zitten wel wat fouten in dus...
Probeer altijd strict te gaan. De dingen die je meer kunt in transitional zijn meestal, niet altijd, dingen die je kan oplossen met CSS.
- Layout wordt niet gecentreerd (met Firefox 3.3.6 wél)
- Menubalk (home, over ons etc.) staan er drie achter elkaar en twee onder elkaar
Voor de rest; leuk design naar mijn mening.
- In IE8 staat de website niet in het midden, staat het menu te ver naar onder en de 4 colummen onder staan 3 naast elkaar en daaronder nog 1.
- De grijze vlakken (boven en onder) vind ik niet zo mooi, het lijkt net op een blokjes bestand van paint.
Verder nette layout, menu inderdaad een beetje lastig lezen met grijs over grijs.
Ok gelieve niet meer te reageren over bovenstaande punten die worden zsm mogelijk opgelost. Als alles in orde is laat ik het nog eens weten!
gekocht.
Waarom ik wist dat dit niet zelfgemaakt was?
- 90% van de designs die gereviewed worden op PHPhulp zijn lelijk, 9% is gejat of gekocht en 1% is zelfgemaakt en mooi.
- Je hebt nog wat Engelse teksten laten staan.
- Je formulieren zijn slechts gedeeltelijk gestyled.
- Aan de CSS-code was duidelijk te zien dat dit niet zelfgemaakt is.
- In de HTML-code is duidelijk te zien dat twee verschillende mensen (met verschillende kennisniveau's) eraan gewerkt hebben.
Wat mooi Waarom ik wist dat dit niet zelfgemaakt was?
- 90% van de designs die gereviewed worden op PHPhulp zijn lelijk, 9% is gejat of gekocht en 1% is zelfgemaakt en mooi.
- Je hebt nog wat Engelse teksten laten staan.
- Je formulieren zijn slechts gedeeltelijk gestyled.
- Aan de CSS-code was duidelijk te zien dat dit niet zelfgemaakt is.
- In de HTML-code is duidelijk te zien dat twee verschillende mensen (met verschillende kennisniveau's) eraan gewerkt hebben.
Gewijzigd op 15/12/2010 21:18:40 door - -