[review] LeerlingenCijfers.nl
Van de normale site wel:
gebruikersnaam: demo
wachtwoord: demo
http://www.leerlingencijfers.nl
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
Lijikt me wel een leuk systeem, maar vraag me af of het ook gebruikt gaat worden. Ik zal wel de layout van de site overzichtelijker maken zodat de functie's beter aan het licht komen ;)
ben je niet bang, als je een ander id geeft, dat je dus gerotzooi krijgt?
mooiste zou zijn, dat je je eigen mobnr moet invullen op je profiel
dat ie checkt waar het smsje vandaan komt.
en hem dan automatisch toevoegt.
Misschien eens een schreefloos lettertype proberen?
Nog heel wat op te lossen
Ik vind je header erg kaal
@leon goed id, ik ga er van de week direct werk van maken.
@webmakerij je ontkomt tog niet aan die = < > tekens?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen Spaans
Ook vind ik het een beetje jammer dat je zo'n lange scrollbar hebt, met weinig "echte" content.
Ga gebruik maken van PDO of zorg dat je overal anti sql Injectie tegengaat!
Voorbeeldje: http://www.leerlingencijfers.nl/?page=15 ( Typ: ' blabla )
mysql_real_escape_string voor een oplossing) is inderdaad niet lastig. Ik wist niet dat je bladeren op PHPhulp.nl als hobby had.
Verder had Webby gelijk over dat menu. Het kost echt moeite om ergens te komen, en het scant niet lekker. Je moet echt zoeken naar wat je wilt vinden. Wel is het prettig dat er een soort orde, een hiërarchie in zit.
Maar wat is het met dat lettertype. Times New Roman is gewoon saai! En waarom de "klik hier om dit te doen, klik hier om dat te doen". Gewoon een knopje, een klein stukje tekst "telefoonlijst" is toch veel gemakkelijker? Je hebt geen zin nodig om uit te leggen waar een link heen gaat. En het woordje telefoonlijst is veel gemakkelijker aan te klikken dat de 4 lettertjes van "hier". Ik denk dat het over het algemeen een goed advies is om de links of gewoon blauw te laten, of te onderstrepen. Ze zijn nu niet te onderscheiden van de tekst tenzij ik m'n muis erboven heb hangen.
De beveiliging is nog niet je van het. SQL injection (zie PDO statements of Verder had Webby gelijk over dat menu. Het kost echt moeite om ergens te komen, en het scant niet lekker. Je moet echt zoeken naar wat je wilt vinden. Wel is het prettig dat er een soort orde, een hiërarchie in zit.
Maar wat is het met dat lettertype. Times New Roman is gewoon saai! En waarom de "klik hier om dit te doen, klik hier om dat te doen". Gewoon een knopje, een klein stukje tekst "telefoonlijst" is toch veel gemakkelijker? Je hebt geen zin nodig om uit te leggen waar een link heen gaat. En het woordje telefoonlijst is veel gemakkelijker aan te klikken dat de 4 lettertjes van "hier". Ik denk dat het over het algemeen een goed advies is om de links of gewoon blauw te laten, of te onderstrepen. Ze zijn nu niet te onderscheiden van de tekst tenzij ik m'n muis erboven heb hangen.
Quote:
overal anti sql Injectie tegengaat
Hier staat eingelijk dat hij sql injectie zoveel mogelijk mogelijk moet maken
Als je echt wilt dat deze site gaat worden gebruikt door de jeugd van tegenwoordig moet je toch wat aan de layout gaan doen. Te weinig Dynamische effecten. Je kunt ook beter met Ajax etc. werken. Momenteel ziet het er niet echt aantrekkelijk uit.
Neem iets als pp2g of dumpert als voorbeeld qua layout. Die 2 trekken veel jeugd. ;]
Edit: Gooi die nieuwsbrief de deur uit, ga werken met RSS.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
Jacco schreef op 19.05.2008 08:34:
Thijs klein taalfoutje
Quote:
overal anti sql Injectie tegengaat
Lol je hebt gelijk, maar als er maar gesnapt word wat ik bedoel ;)
Viel me net pas op, wat leuk dat je je cijfers kan SMS'en! Dat zou ik veel prominenter aanwezig laten zijn op je site. Juist zoiets trekt twijfelaars over de streep om zich aan te melden en het ook werkelijk te gebruiken. Gewoon ergens in de linker balk, op iedere pagina aanwezig een kleine handleiding zodat het blijft hangen. En lekker groot op de voorpagina of de pre-registreren-pagina natuurlijk :)
Zou iemand voor mij een voorbeeld kunnen maken van een mooi design?
Of tegen hosting van zijn site er eentje voor me kunnen maken?
je kan ook een -1 gebruiken:P
Hoe kan je dat tegen gaan dit minnen? en dat er alleen cijfers, punten en komma's kunnen worden ingevoerd?
echo "Alleen getallen tussen de 0 en 10."
}
Zoiets? Persoonlijk ben ik beter in Webdesign, dus geen idee of dit klopt.. ;]
Edit: En anders kan je nog iets als ereg(); gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
Hoe doe je dat dan met nummers met een punt of een komma? Daar krijg je dus een probleem. Wel kan je bijvoorbeeld eerst vermenigvuldigen met 10, en daarna kijken of het een nummer is, groter dan 0 of 1...
Of effe snel een preg eroverheen gooien?
{
//goed
}
else
{
//fout
}
Crispijn schreef op 19.05.2008 17:02:
Hoe doe je dat dan met nummers met een punt of een komma? Daar krijg je dus een probleem. Wel kan je bijvoorbeeld eerst vermenigvuldigen met 10, en daarna kijken of het een nummer is, groter dan 0 of 1...
'php.net:
Finds whether the given variable is numeric. Numeric strings consist of optional sign, any number of digits, optional decimal part and optional exponential part. Thus +0123.45e6 is a valid numeric value. Hexadecimal notation (0xFF) is allowed too but only without sign, decimal and exponential part.
Je moet dus de komma een punt van maken, maar dat kan gewoon met string replace ofzo....