[review] Mijn Website!
Al meer dan 1 jaar lid, maar nogsteeds niks gepost :O
Daar breng ik vandaag verandering in! =D
Hier komt ie..
Ik ben al een tijdje bezig met website's maken enzo..
Design heb ik zelf gemaakt. Ik vind het er wel mooi uit zien!
Het is een website gewoon van mijzelf over mijn hobby drummen :P
Zegmaar een soort van artiesten pagina.
Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden!
Er zit wel iets raars in dat de index als je mijn site binnen gekomen bent, als je uit een taal gekozen hebt (nederlands of engels)..Dat die in Firefox raar doet met de breedte van een Cell :O
Want in Internet Explorer doet mijn website het wel gewoon helemaal goed..
Ik heb echt geen idee op het moment waar dat aan ligt.. al geprobeerd met breedte ingeven enzo.. maar is nogsteeds niet goed gekomen.
Als je weet hoe het zit, zeg maar gerust.. hulp is altijd welkom!
Dit is mijn website: http://www.bromac.nl/lennart
Quote:
*Edit*
Niet alles is in het engels!
Niet alles is in het engels!
Groeten,
Lennart
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lennart
Geen orde in je content ..
moet ik nog verder ,?
Verder is het contrast tussen achtergrond- en tekstkleur veel te groot. Dat maakt je teksten lastig te lezen.
wouter schreef op 03.02.2008 18:50:
Te donker, slechte header + footer.
moet ik nog verder ,?
moet ik nog verder ,?
Hoezo slechte header? Het zijn gewoon aangepaste 2 plaatjes van m'n drumstel naast elkaar, met een kleine ruimte ertussen.
Blanche schreef op 03.02.2008 18:55:
Smal! Je mag vandaag de dag toch echt wel uitgaan van een minimale resolutie van 1024x768 dus je content mag een stuk breder...
Verder is het contrast tussen achtergrond- en tekstkleur veel te groot. Dat maakt je teksten lastig te lezen.
Dat klopt..maarja..bij mij opschool past ie er maar net op..
Misschien ga ik later wel bezig met een nieuw design..
Lennart schreef op 03.02.2008 19:00:
Waarom laat je nu al een site reviewen als je weet dat je later nog wel bezig gaat met een nieuw design?
ps. lijkt een beetje erg rommelig.. vooral je header vind ik niet mooi ;(
Groet,
DirkJan Heinen
Edit:
Lennart is Using:
ik dacht dat ik nederlands had geklikt? :p
en zet dat niet boven aan je site aub.. aangezien dit ook supper romelig over komt..
en overal die linkjes (In English?) is ook knetter iritant! maak gewoon (als je zo graag met 2 talen wilt werken) boven aan 2 vlaggetjes.. NL en EN dan ben je in ieder geval van al die linkjes overal af
Lennart is Using:
en zet dat niet boven aan je site aub.. aangezien dit ook supper romelig over komt..
en overal die linkjes (In English?) is ook knetter iritant! maak gewoon (als je zo graag met 2 talen wilt werken) boven aan 2 vlaggetjes.. NL en EN dan ben je in ieder geval van al die linkjes overal af
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen
He!nen schreef op 03.02.2008 19:18:
Waarom laat je nu al een site reviewen als je weet dat je later nog wel bezig gaat met een nieuw design?
Groet,
DirkJan Heinen
Lennart schreef op 03.02.2008 19:00:
Groet,
DirkJan Heinen
Edit:
Lennart is Using:
Lennart is Using:
Ik wou het design wel een beetje het zelfde houden, maar dan wat breder enzovoort maken.
Op het moment heb ik niet veel tijd om mijn hele website aan te passen..ik heb namelijk over 8 weken al eind examen!
Ik krijg hier eigenlijk een beetje het idee dat me site toch niet 'mooi' gevonden word.. al vind ik mijn site zelf wel mooi geworden.. anders had ik hem niet gemaakt.. maarja, Ieder zijn eigen menig..
bij een review gaat het niet alleen maar om 'mooi'. Er wordt ook gekeken naar usability, naar de kwaliteit van je code en naar crossbrowser code.
Als ik je pagina valideer kom ik 43 errors tegen. Die moet je netjes een voor een gaan wegwerken.
Tip: gebruik een DOCTYPE, het liefst XHTML 1.0 strict of HTML 4.0 strict. Google maar even erop en kies er een.
Verder heb je een script om rechtermuiskliks uit te schakelen. Dat werkt alleen in IE in jouw geval. Bovendien is het simpel te omzeilen door JavaScript uit te schakelen.
Ook kom ik tabellen tegen in je code en dat is tegenwoordig uit den boze voor je site lay-out. Tip: verdiep je in CSS.
Jan Koehoorn schreef op 03.02.2008 23:42:
Hoi Lennart,
bij een review gaat het niet alleen maar om 'mooi'. Er wordt ook gekeken naar usability, naar de kwaliteit van je code en naar crossbrowser code.
Als ik je pagina valideer kom ik 43 errors tegen. Die moet je netjes een voor een gaan wegwerken.
Tip: gebruik een DOCTYPE, het liefst XHTML 1.0 strict of HTML 4.0 strict. Google maar even erop en kies er een.
Verder heb je een script om rechtermuiskliks uit te schakelen. Dat werkt alleen in IE in jouw geval. Bovendien is het simpel te omzeilen door JavaScript uit te schakelen.
Ook kom ik tabellen tegen in je code en dat is tegenwoordig uit den boze voor je site lay-out. Tip: verdiep je in CSS.
Als ik phphulp.nl bekijk heeft die zelfs 46 errors..
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.phphulp.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&verbose=1
Ga inderdaad je pagina eens valideren. En ook voor je menu, gebruik daarvoor een rollover/ mouseover (kan gewoon in css, met a:hover) waardoor je kan zien op welk item je staat (en misschien zelfs ook kan zien op welke pagina je je bevind)
Daarnaast vind ik het zwaar irritant dat je op de meeste pagina's foto's/ video's hebt staan waarbij het laden heel lang duurt. Het is (voor bezoekers) prettiger als je daar een afbeelding hebt staan met bijvoorbeeld een link naar een pagina met dat filmpje. Dan weet je ook dat het laden lang duurt en kies je daar als bezoeker bewust voor.
Jan Koehoorn heeft overigens ook over de tables groot gelijk, het is veel gemakkelijker werken en bijhouden van je site wanneer je divs gebruikt. Ik weet waar ik over praat, en ben ondertussen al geruime tijd overgestapt op indelingen met divs en css.