[review] Occasion website
Graag zou ik jullie mening ontvangen over het design en usability van de volgende website:
van Dijk auto's - Occasions met APK en inruil mogelijk - Nieuw-Vennep
Alvast bedankt
Verder geen commentaar omdat ik dat soort sites verschrikkelijk vind. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ooit van paginators gehoord?
Mooie site maar het duurt bij mij +/- 20 seconden voordat de hele pagina geladen is...
Gewijzigd op 18/05/2011 21:29:25 door Niels K
Erg mooie website! Maar inderdaad erg/veel te traag. Ook vind ik de tekst bij Welkom niet prettig lezen. Misschien het lettertype iets groter of een grotere afstand tussen regels? Verder vind ik het een mooie site!
http://vandijk-autos.com/images/leon_promotie.png
http://vandijk-autos.com/admin/fotos/2823227-1.jpg
Dat verhoogt de laadtijd van je site drastisch zonder dat het nodig is.
kan die marokkaan ook iets vrolijker kijken?...
Heb expres geen paginators ingebouwd omdat er uitgebreide zoek en sorteer functie bij zit.
snelheid check geeft duidelijk aan wat je nog moet aanpassen..
Voor snelheid check kan je ook google page speed gebruiken.
Verder vind ik je website echt heel rommelig er uit zien..
Wat mij betreft teveel social community knopjes, je kan ze er in bouwen, maar waarom meteen in de bovenste balk? Daarbij kun je zo ook beetje integreren in het design.
Je gebruikt meerdere lettertypes, ik zou zo min mogelijk soorten gebruiken dat staat vele malen strakker vind ik.
Bij de nieuwe occasions zou ik de prijs meer laten opvallen, dit valt een beetje in het niet terwijl de meeste daar als eerst naar kijken.
De film op de actie pagina, waarom niet gewoon een flash filmpje of een eigen speler zonder reclame. YouTube vind ik altijd zo goedkoop staan.
Ik vind het jammer dat de site er zo rommelig uitziet, zeker nadat ik de site (jouw eigen?) leonpromotie.nl zag, die is heel strak en laad gewoon snel.
Succes ermee man!
Een Voor snelheid check kan je ook google page speed gebruiken.
Verder vind ik je website echt heel rommelig er uit zien..
Wat mij betreft teveel social community knopjes, je kan ze er in bouwen, maar waarom meteen in de bovenste balk? Daarbij kun je zo ook beetje integreren in het design.
Je gebruikt meerdere lettertypes, ik zou zo min mogelijk soorten gebruiken dat staat vele malen strakker vind ik.
Bij de nieuwe occasions zou ik de prijs meer laten opvallen, dit valt een beetje in het niet terwijl de meeste daar als eerst naar kijken.
De film op de actie pagina, waarom niet gewoon een flash filmpje of een eigen speler zonder reclame. YouTube vind ik altijd zo goedkoop staan.
Ik vind het jammer dat de site er zo rommelig uitziet, zeker nadat ik de site (jouw eigen?) leonpromotie.nl zag, die is heel strak en laad gewoon snel.
Succes ermee man!
Gewijzigd op 19/05/2011 10:58:14 door Milo S
Dat gezegd hebbende:
- Thumbnails maken van de grote afbeeldingen (eerder al aangegeven), ik zou daar phpThumb voor gebruiken;
- Getalnotatie is verkeerd. Het is geen '197,456 km', maar '197.456 km'. Of '€ 1.589' in plaats van '€ 1,589';
- Bij de resultaten van het zoeken komt de mouse-over achtergrond een pixel boven en onder de afbeelding, ziet er raar uit. Of meer marge/padding, of geen;
- Loop al je teksten goed na, laat ze eventueel schrijven/nalezen door een tekstschrijver. Staan veel fouten in;
- Foto's worden uitgerekt op de detailpagina (voorbeeld);
- Footer kolommen zijn niet netjes uitgelijnd op FF4 op de Mac;
- Knop 'Zoek' als submit knop van het contactformulier;
- Foutmelding van het formulier kan netter (vermelden welke velden ontbreken);
- Het zoeken filteren in het overzicht met de resultaten zit een beetje verborgen;
- Ik zou toch kijken naar pagination, zeker bij de zoekresultaten.
Over het algemeen wordt ik niet echt warm van de site. Ondanks dat dergelijke sites op dit moment mijn interesse hebben (drie weken geleden is iemand achterop geklapt en heb nu voor de tweede keer in 15 maanden een total-lossje voor de deur staan).
De kleurcombinatie is een van de redenen dat ik geen geweldig gevoel krijg bij de site. Wat mij betreft is de site veel te donker. Een occasion site moet de inhoud laten spreken, door goede overzichten en foto's. In deze site zijn bijvoorbeeld de overzichten zo donker dat het om-en-om kleuren van de (achtergrond van de) eigenschappen op de detailpagina nauwelijks te zien zijn.
Verder verwacht ik ook meer informatie over de auto's, zoals de technieken (ABS, Cruise Control, etc, etc), zekerheden (NAP, Bovag) en extra's (LM velgen, etc).
Je bent op de goede weg, maar je hebt nog wel wat te doen! :D
[Edit: Linkfix]
Gewijzigd op 19/05/2011 11:39:08 door Elwin - Fratsloos
De actie pagina is vanaf vandaag online gegaan en aangezien dat een belangrijk deel van de website is zou ik daar ook graag wat feedback over ontvangen.
Alvast bedankt.
Het stuk snelzoeken is een beetje onoverzichtelijk/slordig. Probeer alle pulldown-menu's dezelfde breedte te geven.
Beetje slordig om de afbeelding te spiegelen en vervolgens het kenteken verkeerd te zien
en erg mooi al die spiegelingen in die ruiten
Gewijzigd op 24/05/2011 17:05:53 door Sander A
Ik kan niet op andere foto's klikken bij een occasion?
Victor - op 24/05/2011 17:20:29:
Ik kan niet op andere foto's klikken bij een occasion?
hier ook niet in IE en GC
misschien in het vak snelzoeken alle select boxen even lang maken?
Het staat een beetje slordig zo.