[review] operationele site
Graag eens kijken en jullie mening:
www.actua-uitgeverij.nl
Kritiek is welkom maar graag met voorbeeld hoe dan wel (of goede beargumentering). Vooral SEO tips zijn welkom,
Er zitten W3C fouten in,daar ben ik van op de hoogte (op dit moment even lastig op te lossen door de WYSIWYG editor die erin zit)
Opmerking: Hoe de links gestyled zijn, vind ik maar niks. Ik zou een andere kleur gebruiken dan de standaard blauw.
Oeh, die blauwe achtergrond staat niet echt mooi denk ik. Misschien een donkergrijs achtergrondje of een leuk vormpje. en de foto in de header mag wat scherper zijn, hij is nu nogal pixelachtig. verder vind ik hem er denk ik nogal standaard uit zien
nimtex schreef op 10.08.2009 12:28:
Oeh, die blauwe achtergrond staat niet echt mooi denk ik. Misschien een donkergrijs achtergrondje of een leuk vormpje. en de foto in de header mag wat scherper zijn, hij is nu nogal pixelachtig. verder vind ik hem er denk ik nogal standaard uit zien
Ja standaardachtig, maar waarom.. (ik vind het ook maar graag tips ;))
En vermeld bijvoorbeeld wat de eerste 4 boeken op de index pagina beteken. Soort titel(balk) er misschien in verwerken.
Ook de zoekfunctie is misschien een optie om in de navigatie te verwerken. in ieder geval onder de navigatie lijn.
Misschien een vak naast de header met adres gegevens ( even groot als de header).
De navigatie misschien wit laten.
En als laatste op elke pagina een ander plaatje in de header laten terug komen. bijvoorbeeld de pagina engels is er saai. Iets meer aankleden.
gtrz
De pixels zie je eromheen staan in allerlei kleuren bijna wit...
Niet met paint doen en liever ook geen .jpg maar .png gebruiken
En probeer het menuutje dat onder elke button naar benede komt vallen onder zijn vak te krijgen :P
Nu is de een kleiner dan zijn vak en de ander groter
(met vak bedoel ik 2 strepen met menu tekst erop)
en voor de rest spreekt het ontwerp me niet echt aan, ik moet denken aan die irritante zoeksites die je soms tegenkomt op internet waar je als resultaten alleen maar google ads krijgt...
Ricardo schreef op 10.08.2009 14:04:
dat Actua Uitgeverij b.v. in de header is zeker met paint gemaakt en een JPG'tje xD?
En probeer het menuutje dat onder elke button naar benede komt vallen onder zijn vak te krijgen :P
en voor de rest spreekt het ontwerp me niet echt aan, ik moet denken aan die irritante zoeksites die je soms tegenkomt op internet waar je als resultaten alleen maar google ads krijgt...
Beetje kritiek is goed maar geef even aan waarom "lijkt op irritante zoeksite", hoe komt het?
Ik weet niet hoe het bij andere mensen is maar ik ga niet een website doorspitten om daar achter te komen. De eerste pagina bepaalt of ik verder kijk of een andere website zoek. Zet dus wat meer informatie over de diensten en of producten die jullie aanbieden op de eerste pagina.
Het design is inderdaad een beetje 13 in een dozijn als al eerder aangegeven.
http://www.degeus.nl/
Daar zie je veel sneller waar het om gaat. Ik zeg niet dat je dat letterlijk moet overnemen, maar kijk voor jezelf waarom bij andere sites wel iets duidelijk is en wel leuk staat en bij jou niet. Is ook zeker een goed leerproces.
Die 4 boeken die onder aan de homepage staan, staan daar ook een beetje zweverig. Wat moet dat voorstellen? Een top 4 ofzo?
Het submenu onder 'producten' is veel te lang. Maak er anders nog een laag onder, bijv alleen een subitem actua .ml en daaronder weer de subcategorien.
Rechts in de header staat een linkje 'Home'. Die kan wel weg, geen idee waarom die daar staat.
Wel leuk om ook een leuk logo hiervoor te maken. Een uitgeverij voor schoolboeken mag een best wat hippere uitstraling hebben.
Het is inderdaad niet meteen duidelijk dat het om een uitgeverij gaat. Behalve dan in de titel en url. Maar je header mag wel wat bijzonderder, kijk bijv naar andere sites als Daar zie je veel sneller waar het om gaat. Ik zeg niet dat je dat letterlijk moet overnemen, maar kijk voor jezelf waarom bij andere sites wel iets duidelijk is en wel leuk staat en bij jou niet. Is ook zeker een goed leerproces.
Die 4 boeken die onder aan de homepage staan, staan daar ook een beetje zweverig. Wat moet dat voorstellen? Een top 4 ofzo?
Het submenu onder 'producten' is veel te lang. Maak er anders nog een laag onder, bijv alleen een subitem actua .ml en daaronder weer de subcategorien.
Rechts in de header staat een linkje 'Home'. Die kan wel weg, geen idee waarom die daar staat.
Wel leuk om ook een leuk logo hiervoor te maken. Een uitgeverij voor schoolboeken mag een best wat hippere uitstraling hebben.