[Review] ProgrammersCity
Ik zou hier graag een cijfer voor krijgen, en het liefst natuurlijk ook tips/opmerkingen
http://img520.imageshack.us/img520/6049/programmerscityqn9.gif
Edit: zoals je misschien ziet, kloppen de paddings/margins niet helemaal, in het html klopt dit natuurlijk wel
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
www.programmerscity.nl niet vinden..."
"Firefox kan de server op ah shit, dom domein bestaat natuurlijk nog niet, het is nog een plaatje die ik ben vergeten te posten, de link staat nu in de startpost!
3 woorden: te veel bevel
GaMer13 schreef op 29.01.2009 19:38:
hoezo?
Wel fris kleurgebruik trouwens. Maar in mijn ogen toch iets... te licht.
Tip: Hou navigatie makkelijk en simpel ... mensen weten nu niet waar ze moeten kijken.
Groen / Oranje / Grijs / Blauw ... je combineert het allemaal niet goed.
Alles stoot elkaar af, net wat GaMer13 zegt ...
Mijn mening, maak een geheel nieuw ontwerp, en kijk hoe andere 'collega' websites het hebben ingedeeld.
Wel een mooie achtergrond. Al ken ik dat van een ontwerp van rvw een paar dagen geleden... Ohja: dan toch nog iets over de groene balk, die 'witte vakjes' zeg maar waar mootools en een stukje php enzo staat: geen schaduw. Of iig minder, dit is echt vreselijk te veel ;-).
Succes ermee en deel je container echt veel beter in, dit is zoooo basic en saai en veel te veel bij elkaar.
Edit: Ah, 2.500 posts! :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Jezpur schreef op 29.01.2009 20:14:
Van boven naar beneden gezien: tot en met de groene balk zit je goed, daarna wordt het bar slecht. Die letters in de middelste vakken zijn echt lelijk, en er is zwaar te veel bevel effect. Liever geen bevel en een betere (mooiere) lettertype.
Wel een mooie achtergrond. Al ken ik dat van een ontwerp van rvw een paar dagen geleden... Ohja: dan toch nog iets over de groene balk, die 'witte vakjes' zeg maar waar mootools en een stukje php enzo staat: geen schaduw. Of iig minder, dit is echt vreselijk te veel ;-).
Succes ermee en deel je container echt veel beter in, dit is zoooo basic en saai en veel te veel bij elkaar.
ok, bedankt voor de tip, jullie zien binnenkort een nieuw design:)
Nogal druk bovenaan de pagina.
Het oranje op groen is niet het meest prettige om te lezen. En zal voor mening kleurenblinde bijna onmogelijk zijn.
Het oranje op de lichte achtergrond is juist weer erg licht. Probeer iets meer te kijken naar contrasten.
Daarnaast de naam programmerscity klinkt alsof er allerlei talen komen. Maar als ik zo rond kijk lijkt het meer op een kopie van phphulp.
En ik kan zo het domein naam innemen (krijg er al zin in) .com is bezet, maar .nl en .eu is gewoon te krijgen.
En die styles in Photoshop zijn leuk he? MAAR NIET TE VEEL en nooit bevel en emboss gebruiken, of had je dat nog niet door? Goedzo.
Dan nog wat, je hebt gewoon alle (web 2.0) tutorials die je kon vinden voor Photoshop gecombineerd, verzin zelf een styletje, niet iets standaards uit de tuts, dan kun je net zo goed standaard gradients/brushes gebruiken.
Oh en je bent je text in de header vergeten te stylen.
Oeeeeehh: leer kleuren te combineren.
En wat doet MS in die lijst met links? Probeer je menu's (lists) een beetje te stylen, dit is gewoon een tekstblok dat zuigt. Nog eens: gebruik andere kleuren die niet pijn doen aan je ogen. Je hebt te veel rounded corners en bedenk dat dit óf heel veel afbeeldingen gaat kosten of heel intensief is voor de browser om te maken met divs icm met css/js. Gebruik een witte achtergrond voor je tekst. Je font is veel te geconcentreerd. Probeer kopjes en tussekopjes te gebruiken (of iig te creëren in deze PSD zodat je een voorbeeld hebt), I'm talking about H1 & H2 ;). Oh en een logo is niet alleen wat tekst en sowieso geen tekst die met veel leuke kleurtjes wordt afgewisseld, dat noemen we onprofessioneel.
Veel succes, ik hoop dat je nog wat inspiratie over hebt. En PS: dit is opbouwende kritiek.
4 woorden: "teveel" is één woord :-)
verder goed punt :p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
Rens schreef op 30.01.2009 20:18:
Leuk. Dus het antwoord is eigenlijk 2 woorden. ;)
Ik ben het wel eens met de overmatige bevel. Okee, bevel is bevel, maar hier iets teveel naar mijn smaak. De kleuren zijn inderdaad fris, maar op sommige plekken is de tekst lastig te lezen door een gebrek aan contrast. Bijvoorbeeld bij je slogan linksboven.
de site heeft overigens overal ronde hoeken, en dan zijn die categorie plaatjes in de groene balk opeens vierkant. Misschien leuk om ergens wat afwisseling te doen in rond / vierkant?
je tekstkleuren zijn onleesbaar .. neem best gewoon zwart past overaal bij en dat is duidelijk en die soort informatieve sites moeten gewoon duidelijk leesbaar zijn...
Mijn 'mening' wordt bevestigd.
ik ben even opnieuw begonnen, maar ik blijf hangen bij het menuutje, ik heb echt geen idee hoe ik het er goed in kan zetten, passend bij dit beginsel.
Kan iemand misschien advies geven??
http://img223.imageshack.us/img223/7016/devhomell6.gif
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
Nee, gooi ook maar weer weg. Ik zie nu al dat je daar nooit veel mee kan. Ga nou eens een beetje rondsurfen op het web en niet zomaar naar standaard websites, maar bezoek portfolio's van andere designers om ideeën op te doen. Maar houdt wel in de gaten dat ideeën opdoen != kopiëren!