[review] Schoolopdracht KKK
Voor een schoolopdracht moet ik een site maken, hier een ontwerpje:
(Ik ben geen lid van de Ku Klux Klan of zo, ik moet er puur een site over maken. Alles is dus oké ;-) )
Het moet niet te druk zijn, met informatie door verschillende mensen geschreven (en door mij herschreven). Ik ga denk ik nu slicen, er komt zo een xHTML-versie.
Graag jullie mening, met (opbouwende) kritiek.
Mvg,
Jonathan
Ziet er leuk uit, inderdaad niet zo druk. Fototje lijkt me wel erg groot, misschien kun je er een lightbox in zetten? Zou wel erg gaaf zijn ;-)
De basis is wel gaaf, al wil ik voorstellen om de achtergrond in een egale lichte kleur grijs te doen. Dat legt het accent meer op de inhoud ;)
misschieen idee om wat plaatjes te zoeken uit American History X en die erin te verwerken.
Is dit beter:
Edit:
Oops, dat was de oude.
@Thijs:
het is inderdaad niet te druk, maar de nadruk moet ook gelegd worden op de teksten, de werkelijke inhoud van de site.
Ik dacht ook al aan wat plaatjes in de header verwerken, maar dat lijkt me zo'n gedoe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
@Jonathan: Ja als je zo ernstig om een koekje vraagt, heb je ook een meisje nodig :-P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
wel grappig, misschien handig om die kleine pixelborder om het logo te fixen.
Haha :-P
@Arjan:
K, die pixelborder probeerde ik al, maar dat gaat me te lang duren.
egaal -> gelijkmatig dus. Want nou gaat hij van zwart over in licht grijs, maar dat zwarte trekt een beetje te veel de aandacht (of licht dat aan mij? :s). Wat ik dus voorstel is om de achtergrond in 1 kleur te doen, namelijk licht grijs.
Maar bij ontwerp komt ook een stuk mening kijken, dus je moet de uiteindelijke keuze zelf maken ;P
The Ku Klux Klan enviromental program: Keep the arctic white
Verder, dat wat je in je eerste plaatje had, dus een gradient als ik me niet vergis... Die laten beginnen in een hoek?
Wist je dan niet dat de KKK Vodafone als dekmantel gebruikt?
Maar ik zou dat rood weer ergens terug laten komen in je site, want het staat nu eigenlijk alleen maar aan de bovekant.
Verder staan de kleuren zwart en heel donkergrijs goed bij rood. Je zou dus dmv grijze en donkergrijze lijntjes een mooie achtergrond kunnen maken, waardoor je site er mooi uitspringt.
(vakje van een paar px bij een paar px en daarin dan om en om schuine lijnen tekenen van donker en iets minder donker, als je niet begreep wat i kbedoelde)
Mocht je het nog niet begrijpen, dan zoek ik even een voorbeeldje ;).
Edit:
En ik snap je favicon niet helemaal, wat heeft dat te maken met de KKK?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
Dan wordt het zo saai, alleen maar wit.
@Kruidnootje.nl:
In een hoek is te veel gedoe met het slicen.
@Kasper:
F*ck Vodafone :-P
@Kruidnootje.nl:
Dûh.
@Jordy:
Ja, ik ga wel proberen dat rood terug te laten komen. Ik snap wat je bedoelt, alleen is dat ook erg moeilijk bij het slicen, aangezien de layout liquid is.
Jonathan, je kan toch ook gewoon de achtergrond er later bij doen? Dan is het niet zo moeilijk lijkt me..
Je zit met de plaatjes van de hoekjes ed., die hebben een half-doorzichtige schaduw. Dan moet je met PNG gaan werken, en daar heeft Internet Explorer zo zijn dingetje mee.
als je klas wijs is hebben ze ffox geinstalleerd.