[review] Silverr Webdesign
Binnenkort ga ik beginnen met mijn eigen webdesign site. Het gaat Silverr heten en ik heb wat zitten ontwerpen met Photoshop e.d.
Nu is het volgende resultaat tot stand gekomen:
http://portfolio.fressh.nl/silverr3.png
Ik hoor het wel, alvast bedankt voor de reactie's.
Thomas
Ik vind die bovenste houten balk heel raar. Naar mijn id zou ie doorlopen waar het nu wit is. Net alsof iemand vergeten de vloer veder te leggen ofzo :-/.
Alleen kan je de header en achtergrond nauwelijks van elkaar onderscheiden.
maarja, dat komt omdat de achtergrond nu is doorgetrokken ;)
EDIT:
Zou er even naar kijken ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven
Verder vind ik die zwarte lijnen rondom beetje goedkoop eruit zien.
Probeer ook bij de grote vlakken wat gradiants te gebruiken dat ziet er al een stuk proffesioneler uit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
http://portfolio.fressh.nl/silverr5.png
Dit heb ik nu, miss btr? Maar wat bedoel je met die gradients?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thomas van Broekhoven
Thomas schreef op 18.05.2008 22:19:
http://portfolio.fressh.nl/silverr5.png
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gradient
Ik kan niet de connectie tussen silver en hout leggen. Verklaar je nader waarom je dit gebruikt hebt.
Ik zal even kijken ;)
@ Pepijn
Dit is om de gebruiker een warme huiselijke sfeer mee te geven.
Ik zou overigens de borders naast de header weghalen.. Zo maak je de header iets meer onderdeel van de site. Denk dat het wel mooi is. Of het sowieso laten vallen en dat integreren in het stukje 'i love', want de header is nu vrij hoog. Op kleinere resoluties heb je ongeveer alleen de header in beeld en voor de inhoud (waar het ECHT op gaat) moet je altijd scrollen. Bijzonder irritant ;p
groeten Thomas
Bedankt voor de reactie's ik kijk er vanmiddag even naar
Dat menu daarboven van Klanten/Admin login, kan je misschien beter 2 rounded tabs van maken.
In geval dat plaatje je home pagina word, raad ik je aan er eerst een welkom boven te doen met een stock photo ernaast.
Vanavond ben ik weer Thuis en dan ga ik weer verder ontwerpen !
René D. schreef op 19.05.2008 08:32:
Hij bedoeld meer dat je de naam 'Silverrr' hanteert, maar eigenlijk geen/weinig silver op de site gebruikt (maar hout). Niet zozeer dat de sfeer niet goed is, maar als je de naam silverrr hoort verwacht je geen 'houten site'.. Snap je?
Ik zou overigens de borders naast de header weghalen.. Zo maak je de header iets meer onderdeel van de site. Denk dat het wel mooi is. Of het sowieso laten vallen en dat integreren in het stukje 'i love', want de header is nu vrij hoog. Op kleinere resoluties heb je ongeveer alleen de header in beeld en voor de inhoud (waar het ECHT op gaat) moet je altijd scrollen. Bijzonder irritant ;p
Sinds wanneer worden site's gebouw op hun naam? Als jij RetroStudios als naam hebt, dan hoef je toch niet perse een retro layout?
Ik ben het wel met je eens dat de header nogal groot is, het beste zou zijn dat je iets van een logo maakt en die dan recht/links plaatst en de header maar zo'n 100/140 px hoog houd.
Zeg verder niet dat ik het niets vind hoor, maar bij de naam Silver verwacht je gewoon niet een dergelijke layout :)
René D. schreef op 19.05.2008 11:46:
Hm.. Vraagje dan, wat zou je verwachten bij Xevo Design? ;]Ik zeg ook niet dat ik er zo over denk, maar ik gaf alleen aan dat Pepijn waarschijnlijk dat bedoeld toen hij vroeg naar de link tussen Silverrr en hout.. Toch is het zo dat je bij de naam Silver niet direct denkt aan een houten site. Vaak is het toch zo dat de huisstijl/het logo van een bedrijf een beetje aansluit op de naam..
Zeg verder niet dat ik het niets vind hoor, maar bij de naam Silver verwacht je gewoon niet een dergelijke layout :)
Mitchell schreef op 19.05.2008 11:57:
Hm.. Vraagje dan, wat zou je verwachten bij Xevo Design? ;]
Xevo is niet echt een bestaand woord dus kan je eigenlijk elke kleuren combinatie voor gebruiken ( Zolang het maar een professionele uistraling heeft ).
Padding en lineheight, dat is wat je mist. Een lineheight van 1.5 maal de letterhoogte is volgens mij de meest prettige.
Ik kan je aanraden te ontwerpen op ruitjespapier. Denk in een grid. Merk je niet hoe storend het is dat je weblog-uittreksel niet lijnrecht onder de middelste tekstblokje staat? Grids scheppen orde en duidelijkheid. Moet je maar eens opletten, alle sites waar echt goed over is nagedacht kan je indelen in horizontale en verticale lijnen. Mijn eigen theorie is dat je alleen de inhoud van de website binnen deze lijnen plaatst. Achtergrond, opleukertjes (zoals dat Beatles-plaatje) gooi je met opzet er een beetje naast, zet je wat scheef, zodat het voor het onderbewustzijn al duidelijk is dat het iets onbelangrijks is.
Je menu komt een beetje over alsof het "er in moest, terwijl ik het eigenlijk niet wou". Je menu linkt toch verder? Net als je teksten, daar zou ik ook links verwachten naar je portfolio. En die links zou ik prominent aanwezig verwachten. Lok de muis! Maak je menu een ijslollie, waar mensen graag op klikken! Dit nodigt toch niet uit? Ik mis de lol, het enthousiasme in je pagina. Dat plaatje linksonder compenseert dat niet genoeg.
Over je inhoud; "klik hier" is eigenlijk uit den boze. Dat moet je niet hoeven te vertellen, dat moet duidelijk zijn. Smijt er gewoon een lekkere grote knop in, of een link met pijltje, of voor mijn part met 3 puntjes erachter. Dat duidt meteen op meer, en je hoeft het niet eens te lezen. Maak dat soort knoppen trouwens ook maar lekker groot, met een prettig groot raakoppervlak. Het laatste wat je wilt is dat mensen geen zin hebben om door te klikken omdat ze die 4 letters van "klik" in je 10px grote lettertype niet zonder moeite kunnen raken.
En om weer terug te komen op de stijl, je tekst is overal hetzelfde. Bruin. Geen onderscheidt. Iets als "door Thomas" zou ik schuin gedrukt neerzetten, om het zijn waarde te laten kennen. Sterker nog, ik zou het weglaten. Het interesseert mij niet om te weten wie het geschreven heeft, ik ben als lezer van de voorpagina van je website, en niet van je blog alleen "geïnteresseerd" in waar het over gaat, en of het mij interessant genoeg lijkt om het te lezen. Een klein stukje tekst, een ondertitel lijkt mij dus veel interessanter dan wie het geschreven heeft.
Uit de tekst maak ik op dat het om een soort bedrijfje gaat waar Thomas de oprichter van is. Wat ik dan weer mis is wie "wij" dan is, of Silverr geregistreerd staat bij de KvK (ivm btw), wat een "over mij" op een site doet waar gesproken wordt door "wij".
... en is het niet veel interessanter om gewoon een stukje van je portfolio meteen op de voorpagina te plaatsen met een dikke link daar naartoe? Of als je prijzen zo scherp zijn voor wat je te bieden hebt, een simpel rekenvoorbeeldje. Om met marketingtermen te spreken (heb ik ook maar toevallig opgevangen hoor ;) ) ik mis je unique selling point. Wat onderscheidt Silverr van de rest? De plakfactor is te laag, je site is net niet aantrekkelijk genoeg om te blijven hangen.
En gooi dat "admin login" knopje even van de site. Geen van je bezoekers is daarin geïnteresseerd, en diegenen die het wel zijn weten het wel te vinden. Het is te prominent aanwezig.
Als hij straks bijna af is, laat hem dan nog een keer reviewen. Dan is je tekst aan de beurt >:) Er zitten nu nog een paar kleine foutjes in, vooral betreffende voorzetsels. Niet ernstig, maar het staat zo knullig. Mensen die spreken als "wij" kunnen dat niet hebben ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
Jelmer schreef op 19.05.2008 12:24:
Gradients zijn zooooo pre-2008... >:)
Lol, google eens even op Web 2.0 tutorials ;)