[Review] TBSites
Ik ben vandaag weer druk bezig geweest met een layout. Nu wil ik graag cijfer en tips horen. Zo kan ik kijken wat beter kan en wat andere mensen ervan vinden.
Deze is nogal wit en er staat nu alleen maar default tekst, dat zegt niks. Ik zou zeggen kom terug wanneer je site af is (naja er tenminste echte content opstaat). Dan is een beoordeling iets waard.. Die vorige kon je geen layout noemen... drama.
Design : 5
Originaliteit : 3
Leesbaarheid : 7
Opmerkingen: Web2.0 stijl is echt ranzig aan het worden, je mag het best doen, maar dan dat v2 in zon oerlelijk web2.0 rondje kan echt niet meer :P
Je linkjes worden lelijker door die underline in mijn ogen, misschien kun je er iets met kleur mee doen ofzo.
Persoonlijk houd ik wel van een site die lekker klikt en leest en dat heb je goed bereikt.
Probeer ook plaatjes te laten zien in een preview zodat je zelf ook ziet hoe een site wordt als je hem daadwerkelijk gaat vullen met content Overzichtelijkheid: 8
Dus je verwacht een bepaald publiek denk ik werk je daar meer op toe. Kaal , wit , niets aan en zeker niet als ik zie .. Tutorials , Chat.. ben nu druk bezig om de site een beetje op te vullen
Het ziet er nog altijd beter uit dan dat van jou ;)
Ik zou toch wel willen weten of je aan de linkerkant normale boxjes met info zou zetten, en hoe die er dan uit zien ;-) Toch ook weer een verbetering, maar ik zou nog wel even iets van een footer erin zetten. Staat toch net iets mooier :-)
Header a la simpele-games-website, oersaai... Basis goed. Overigens vrij standaard, maar dat is geen punt (exclusief ben je niet).
Maar je indeling kan beter en wat spannender.
Wat ga je op de pagina ipv de lorem ipsum zetten?
Voor een homepage is alleen tekst (en zeker zoveel ) niet echt verstandig.
Daar jaag je bezoekers mee weg.
De leesbaarheid van de tekst is ook niet erg hoog.
Wanneer je 'menu' boven je menu moet zetten om het aan te geven dat het een menu is, dan doe je iets niet goed.
Een menu moet voor zichzelf staan. Het woordje menu erbij vind ik niet nodig en niet mooi.
Een idee voor je is om de blokken die onder je menu staan, mooi vorm te geven voor op de homepage.
De titel zou je bijv kunnen laten linken naar bijv de pagina nieuws.
Zo krijg je een veel aantrekkelijker geheel. Rustige indruk, dat is je goed gelukt. Ik hou ook wel van frisse kleuren, is je ook wel gelukt.
Leuker zo, met de footer! Ik hoop inderdaad wel dat je ook nog iets van plaatjes in je content gaat doen, dat zou er nog beter uit zien.
grtz Nu heb je ook je v2 aangepast die ik nu mooier vind hij heeft zowat het lightbox effect meegekregen :)
Header is saai
Lekker breed en helder
Grijse tinte mogen iets donkerder v.2.1:
alleen mis ik toch wel wat mooie plaatjes ofzo.. tis nu allemaal wat saai...
fleur die header eens wat op (ps niet zoals in de oude site, van dat plaatje in die v2.0 :P)
ik zou ook wat margin aan de onderkant van de box doen.. net zoals aan de boven kant.. (beetje ruimte..)
Groet,
DirkJan Heinen v2.1 is beters :)
Stukken beter dan je vorige layout! Deze is veel rustiger ;-)
Deze is nogal wit en er staat nu alleen maar default tekst, dat zegt niks. Ik zou zeggen kom terug wanneer je site af is (naja er tenminste echte content opstaat). Dan is een beoordeling iets waard..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
Design : 5
Originaliteit : 3
Leesbaarheid : 7
Opmerkingen: Web2.0 stijl is echt ranzig aan het worden, je mag het best doen, maar dan dat v2 in zon oerlelijk web2.0 rondje kan echt niet meer :P
Je linkjes worden lelijker door die underline in mijn ogen, misschien kun je er iets met kleur mee doen ofzo.
Persoonlijk houd ik wel van een site die lekker klikt en leest en dat heb je goed bereikt.
Probeer ook plaatjes te laten zien in een preview zodat je zelf ook ziet hoe een site wordt als je hem daadwerkelijk gaat vullen met content
ik wou eerst weten of deze mooi genoeg is, daarna ga ik pas werken aan de inhoud, anders doe ik dat misschien voor niets. ik ben bezig om de site in procenten te maken. als dat af is hoop ik dat het al meer liquid is.
Dus je verwacht een bepaald publiek denk ik werk je daar meer op toe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
wouter schreef op 17.02.2008 14:43:
Kaal , wit , niets aan en zeker niet als ik zie .. Tutorials , Chat..
Het ziet er nog altijd beter uit dan dat van jou ;)
ik heb hem wat verbeterd, wat vinden jullie er nu van?
http://tbsites.nl/v2.1 ik zal graag tips en cijfers voor deze layout hebben, mischien ook even zegen welke je mooier vind.
ik heb even een nieuwe layout in elkaar geflanst., wat vinden jullie van: Ik zou toch wel willen weten of je aan de linkerkant normale boxjes met info zou zetten, en hoe die er dan uit zien ;-)
ik heb het een en ander toegevoed.
Header a la simpele-games-website, oersaai...
Maar je indeling kan beter en wat spannender.
Wat ga je op de pagina ipv de lorem ipsum zetten?
Voor een homepage is alleen tekst (en zeker zoveel ) niet echt verstandig.
Daar jaag je bezoekers mee weg.
De leesbaarheid van de tekst is ook niet erg hoog.
Wanneer je 'menu' boven je menu moet zetten om het aan te geven dat het een menu is, dan doe je iets niet goed.
Een menu moet voor zichzelf staan. Het woordje menu erbij vind ik niet nodig en niet mooi.
Een idee voor je is om de blokken die onder je menu staan, mooi vorm te geven voor op de homepage.
De titel zou je bijv kunnen laten linken naar bijv de pagina nieuws.
Zo krijg je een veel aantrekkelijker geheel.
Leuker zo, met de footer!
grtz
Header is saai
Lekker breed en helder
Grijse tinte mogen iets donkerder
Plaatsing van je content div is niet goed in ie 6
alleen mis ik toch wel wat mooie plaatjes ofzo.. tis nu allemaal wat saai...
fleur die header eens wat op (ps niet zoals in de oude site, van dat plaatje in die v2.0 :P)
ik zou ook wat margin aan de onderkant van de box doen.. net zoals aan de boven kant.. (beetje ruimte..)
Groet,
DirkJan Heinen
V2.1 zonder twijfel veel beter, alleen een beetje een grote marge aan de bovenkant.
Sja, beetje erg karig en wit nog. Tikkie gevulder, plaatjes bijv mag wel