Review Ubiware layout.
Ik heb al zo'n 2 jaar een idee in m'n hoofd van een bedrijfje genaamd Ubiware, grote kans trouwens dat het ook echt een keer een bedrijf word. Nu heb ik voor de website, na een stuk of 5 mislukte layouts, een (vind ik) professionele en overzichtelijke layout voor gemaakt.
Graag zou ik jullie mening hier over hebben zodat ik het misschien nog wat kan verbeteren :).
Grtz. Niels
Ps: Geen van de links doet het, maar als je op Client login klikt krijg je wel een mooi loginformuliertje te zien.
EDIT: stom stom stom... link vergeten!! als nog de link: http://www.verwierde.nl/ubiware/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Janssen
Die verloop in die overlay zou ik wegdoen.
Alle menu items even groot maken.
Ik vind die hover in je menu echt heel mooi.
Misschien dat je nog wat met je header kan doen, bijvoorbeeld aan de rechterkant iets anders kleuren (beetje transparanter b.v.)
Verder alvast veel succes aan je website zal het niet liggen.
In Lynx zijn je menu items (de tekst ervan) niet zichtbaar -> dus ook niet voor zoekmachines
Ziet er inderdaad errug goed uit
Bedankt voor het commenten, hier heb ik wat aan :)
Zelf zou ik geen javascript gebruiken bij zo'n belangrijk item op je site.
Verder een stoere site, erg strak! Mijn complimenten!
Crispijn
Lekker valid! Alleen een rare css error; ik zie nergens in je bron dat je verwijst naar dit missende bestand :-/
Mooi, professioneel niks aan veranderen! Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door K i p
De links "Answered questions" en "Ask an expert" vind ik daar wel raar staan. Ook het driehoekje dat daar staat (of eigenlijk juist niet), geeft mij het idee dat dat is omdat ik NU op de "ask an expert" pagina zit.
De header is nog wel een beetje kaal zo. Je hebt alleen links iets staan in je header en voor de rest is het alleen een licht kleurverloop.
Wat eerder is gezegd over die menu-items even lang maken ben ik het niet mee eens. De items staan nu elke keer met een zelfde tussenruimte naast elkaar, vind ik wel zo netjes!
Verder werk je binnen het donkergrijze vlak met schaduwen, het lijkt me mooier en consequenter als je bij de buitenkanten van dat vlak ook met een soort van schaduw gaat werken.
@Boris: die css error is niet echt raar, ik heb die stylesheet nog niet aangemaakt.
@Robert: Dat 3hoekje stelt ook voor dat je op die pagina bent, het was even om te laten zien dat dat ook kan. En wat betreft de header, wat ik daarmee ga doen staat in m'n 2de post van het topic.
Bedankt voor jullie commentaar iedereen!!! :D
@Rober: Ik ben het met je eens wat de menuitems betreft. Een gelijkte tussenruimte is beter dan een gelijke breedte van de knoppen.
Verder vind ik het niet storend dat de hader zo leeg is. Wanneer je hier een plaatje in gooit zal de site een totaal andere uitstraling krijgen en daar is blijkbaar bewust niet voor gekozen. Ik vind het niet storend.
Keep up the goog work!
Crispijn
Ziet er heel mooi uit!
en wat robert ook al zecht, dat donker grijze vak daar zou ik ook een schaduw omheen doen dan word de site nog mooier,
en ik zou de plaatjes iets proberen te verbeteren, die rooie stip in de header is heel erg mooi en je wilt er een extra efect op creeren door daar een zwarte schijn in te doen (mooi idee) aleen nu heb je hem op geslagen en lijkt het een beetje blokerig vind ik, ik hoop niet dat je het plaatje vergroot in de site want dan licht het daar aan, of probeer hem eens op te slaan in png dat heeft vaak een betere kwalitijd.
dit geld ook voor het hoekje van "ask an expert"
maar verder een hele mooie site prachtig
De cssfout die er in zat is nu weg en de site valideerd nog steeds op alle punten. Daar heb ik trouwens nog een vraagje over, welke is beter? XHTML 1.0 Strict of XHTML 1.1, de site valideerd namelijk op beide punten en ik weet niet welke ik moet kiezen :p.
@ Guardian, ik heb geprobeerd het logo iets minder blokkerig te maken, ik heb het logo in jpg opgeslagen om download tijd te besparen zodat de site sneller word. En de site veranderd niets aan de oorspronkelijke groottes, het zijn allemaal vectors zoals ze gemaakt zijn dus daar kan het niet aan liggen. Het driehoekje rechts snap ik niet helemaal wat er blokkerig aan is :s.
De site ziet er netjes uit, maar naar mijn smaak een beetje saai en niet erg aantrekkelijk zo...
@Boris: er staan in mijn bron inderdaad geen verwijzingen naar dat css bestand, maar ik hou alle verwijzingen naar m'n css bij in het bestand global.css. In dat bestand staan een stuk of 3 verwijzingen.
http://62.195.175.35/openbaar/Schermafdruk-16.png
Links mist stukje schaduw, staat beetje raar, juist doordat het rood zo fel is.
En rechts vind ik het er wat raar uitzien, het is dat het een afbeelding is, anders zou ik zeggen dat het een verschuiving is. Ik zou denk ik gewoon die lijn laten doorlopen, ipb eronder door te gaan.
Verder erg netjes! Mooie uitstraling, wat ArendJan ook mag zeggen, aantrekkelijk vind ik hem wel. Hangt gewoon van doelgroep af.
Misschien alleen de schaduw in de blauwe sidebar niet zo donker maken. Steekt nu beetje af...
Links mist stukje schaduw, staat beetje raar, juist doordat het rood zo fel is.
En rechts vind ik het er wat raar uitzien, het is dat het een afbeelding is, anders zou ik zeggen dat het een verschuiving is. Ik zou denk ik gewoon die lijn laten doorlopen, ipb eronder door te gaan.
Verder erg netjes! Mooie uitstraling, wat ArendJan ook mag zeggen, aantrekkelijk vind ik hem wel. Hangt gewoon van doelgroep af.
Misschien alleen de schaduw in de blauwe sidebar niet zo donker maken. Steekt nu beetje af...
Voor de rest: SUPER mooie site! echt waar! Mijn complimenten!
Hele mooie site, houd er wel rekening mee dat je het best een home kunt maken waarbij je niet hoeft te scrollen en in 1 opslag duidelijk is waar het over gaat.
Je gebruikt zeker Opera of een Linux browser? Want dat gebeurd op die manier in Opera, en de hele balk is naar beneden geschoven in FF2... Ik ben nog aan het proberen om dat te fixen.
Verder bedankt voor het compliment en ik zal kijken wat ik aan die schaduw kan doen.
}
@Niek: ik had het gezien ja, ik snap alleen niet waarom het witte niet naar beneden doorrekt :S.
@Karel: Dit is nog de opvulling hoor :p, en er komt waarschijnlijk niet veel text op de voorpagina, ik ben namelijk niet erg goed in het verzinnen van zulk soort texten:p
Maargoed ik ga nu naar school dus ik reageer even niet meer.
Niels, 2 vliegen in 1 klap => Opera in linux :)
in welke browser maak je je ontwerpen, dan weten we wat de pressiese bedoeling is van de header
Maar verder vind ik um echt heel erg super mooi (: Zou je het erg vinden als ik um deels van je over neem; en daarmee misbruik voor een andere site (ooit..)