[REVIEW] VDH-SOFT Website
Ik ben een lange tijd bezig geweest met mijn website en ben nog steeds er druk mee bezig. Ik zal eerst meer vertellen over de website voordat hij beoordeelt kan worden.
De website gaat over wat ik maak. Ik programmeer nl. Grand Theft Auto IV mods (modifications) en programmeer ook windows applicaties. Als projecten af zijn upload ik ze op mijn website. Ik heb onlangs een topic gestart over "PHP Adminpanel - control panel" op de php voor beginners topics. Ik wil toch wat tips krijgen over mijn website. De website is wel in het engels geschreven, ook hierover kunnen tips gegeven worden.
Zelf denk ik dat de video pagina wel verbeterd kan worden, of de blauwe titels op iedere pagina, ik heb het idee dat die blauwe titels niet mooi passen bij de donkere navigatiebar.
Geef ook alleen échte tips waar ik iets aan kan hebben, het kunnen ook gewoon kleine verbeteringen zijn.
Link website: www.vdh-soft.zxq.net
Ik host het niet op eigen domeinnaam.
Op andere websites heb ik negatieve reacties gehad over het "verkopen" van de software. Geef hier aub geen commentaar op omdat ik het snel moet gaan veranderen.
Ik hoor graag tips van jullie.
Een groot grijs v(l)ak met daarin een lap tekst.
Daarboven een wit vlak, met daarin wat items.
Het logo begrijp ik niet; staat dat bewust in spiegelbeeld?
Als je als bedrijf actief wilt zijn, zou ik gaan voor een echte domeinnaam.
Verder mis ik (voor een bedrijf bijna noodzakelijke) gegevens als KvK nummer, contactgegevens (niet alleen mailadres), privacy-statement, disclaimer en eventueel algemene voorwaarden (i.v.m. te leveren diensten).
Kloppen die prijzen die je noemt onder 'services'.
Daarnaast heb ik het idee dat je Engels taaltechnisch niet overal klopt.
Heb je een beter idee voor mijn website (design). Ik ga de naam denk ik al veranderen en zeggen dat het geen bedrijf is, maar wat is het wel als je in een "team" werkt die Grand Theft Auto IV Mods maakt of programma's?
Toevoeging op 26/06/2013 20:01:24:
@Obelix en Idefix: Oh, trouwens over mijn engels, kun je een voorbeeld geven over iets dat niet klopt volgens jou (met het goede engels zoals jij denkt dat het hoort erbij).
Homepage:
Quote:
...everything on this website will works as supposed to be.
Trouwens ook misschien beter om er dit van te maken: 'everything on this website is working as supposed to be'
Quote:
...and you want that we grow...
Dit is volgens mij letterlijk uit het Nederlands vertaald, goed: 'and you want us to grow' of 'and you want us to become bigger' etc.
About us:
Quote:
We started developing....
'We've started developing...'
Hetzelfde met de 'grow...' etc.
De hele tekst gebruik je 1e persoon mv, opeens in de laatste alinea gebruik je 1e persoon ev?
@(?waarom) every time -> at anytime
Services:
Quote:
The services and prices of it are listed in the table below:
--
Tip: Als je 'We have' bedoelt kan je beter geen 'We've' gebruiken, gebruik dan gewoon 'We have' of 'We've got'
Ik heb niet zo heel ver gekeken, had ik geen zin in -_-
-----------------------
Verder over de website:
Ik sluit me aan bij Obelix en Idefix, misschien ook handig bij de prijzen om deze in dollar of pond te weergeven (?).
Zelf vind ik dat als ik een product/dienst wil aanschaffen dat de website ook vertrouwen moet uitstralen (helemaal als het om (gratis) downloads gaat), dus wat Obelix en Idefix al zei met algemene voorwaarden etc., maar ook qua lay-out.
Ook misschien handig om een contactformulier/bestelformulier te plaatsen
Je moet dit niet opvatten als afkraken of dergelijke, het is enkel opbouwende kritiek om jou te helpen...
Gewijzigd op 26/06/2013 20:53:10 door Danny L
Heb jij (of iemand anders) nog tips of een idee voor het design van de website, dus het grijze vlak veranderen in iets anders en de navigatiebar ook.
Ik wil graag tips horen over het design en het engels taalgebruik. Niet over prijzen meer.
Denk aan de regels die daarvoor gelden (algemene voorwaarden, koop op afstand, .....).
Houdt ook rekening met regelgeving vanuit de belastingdienst.
Toevoeging op 26/06/2013 21:03:20:
Wat verkoop je? Kun je daar wat mee in logo/header? Hoe zit het met die kleuren? Ook enkel grijs?
Welke kleuren horen bij je doelgroep?
Surf op internet (kijk ook eens bij website met (gratis) templates) en doe ideeën op. Je weet wat je wilt verkopen/wat je doelgroep is, etc.
Nee, ik weet dus niet of ik dingen ga verkopen, waarschijnlijk niet, alleen de "services" dan maar downloads worden waarschijnlijk gratis. Ik zal naar templates gaan zoeken om ideen op te doen.
Als je de font-size van de menu-items iets groter maakt en bold maakt gaat dit al een beter effect geven. Ook zou ik het grijze vlak gewoon uitspreiden over de hele breedte van het scherm. De titels zou ik ook een ander kleur geven, alsook een ander lettertype. Ook de footer kan beter, nu staat hij er maar bijgeplakt, kijk eens op andere sites voor ideeën.
Ik ga nou aan de slag met m'n website. Ik heb ervoor gezord dat ik tijdelijk alle bezoekers laat omleiden naar een pagina die aangeeft dat de website de komende dagen onderhouden wordt. Misschien zou het topic gesloten moeten worden en als mijn nieuwe website af is een nieuwe review plaatsen?
Edit:
Dit is niet zo netjes. Hij laad wel de homepagina, waarna hij pas doorstuurt als de hele pagina geladen is. Verwijder je index.php en plaats er een andere pagina, zodat je niet hoeft op te leiden of gebruik anders php header("location:"); en zet dat boven aan de pagina.
Code (php)
1
<meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=http://www.vdh-soft.zxq.net/unavailable.html">
Dit is niet zo netjes. Hij laad wel de homepagina, waarna hij pas doorstuurt als de hele pagina geladen is. Verwijder je index.php en plaats er een andere pagina, zodat je niet hoeft op te leiden of gebruik anders php header("location:"); en zet dat boven aan de pagina.
Gewijzigd op 27/06/2013 15:16:47 door Bas IJzelendoorn
Ok, dankje had het zelf ook al in de gaten dat hij eerst de hele pagina laadde. Zal het even veranderen.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/zxq.net/v/d/h/vdh-soft/htdocs/index.php:1) in /www/zxq.net/v/d/h/vdh-soft/htdocs/index.php on line 3
Makkelijkste is gewoon je index.php van de server te halen en te vervangen of een andere naam te geven
Ja, ik heb het best druk weet je. Ik zal het zsm veranderen.