[review] Website ontwerp
Zouden jullie het volgende ontwerp willen reviewen en tips kunnen geven ter verbetering? De linker-bovenhoek vind ik nog te rommelig en wil ik verbeteren. Ik weet alleen nog niet hoe.
2. Ik persoonlijk houd niet van websites met 2 of meer menus.
3. Verder goed en overzichtelijk ontwerp! 1. Moet de Company Name perse over de groene streep heen?
Maak alles eens een beetje kleiner en die dikke blok heading is groot maak die ook mar wat kleiner. En steek er misschien nog een kleur meer bij. WOOOOOOOOW dit is wel een beetje groot geschreven hé?
1. het is misschien inderdaad mooier om company name niet over de groene lijn te laten gaan.
2. eigen smaak natuurlijk. De bedoeling is wel dat links eveneens het complete menu verschijnt.
3. dank u
@wouter
- Ik zal eens kijken of het lettertype iets kleiner kan. Zelf houd ik niet zo van die priegelsites en tegenwoordig zijn de schermen toch groot genoeg.
- Ik zal kijken of ik ergen nog een leuke kleur kan vinden.
@Matthias
Wordt vervangen door een logo. @computer
Succes! Persoonlijk houd ik niet zo van 'vlakken'. Ben je bekend met de webstijl WEB2.0? kijk eens naar de layout techniek die daarbij word gebruikt. Je ziet al gauw dat je door simpele aanpassingen zoals schaduws, natte vloer effect en gebruik van gradients je een hele andere site krijgt.
Wat vinden jullie ervan?
edit: Company wordt vervangen door bedrijfslogo oid Een update. Ik heb het ontwerp wat aangepast, rekening houdend met de ontvangen tips. Mucho betero. Meer rust in de tent. Kies wel een ander lettertype voor de inhoud (ook al is het Photoshop).
Je kan geen anti-aliasing gebruiken op browser tekst. Selecteer je tekst in photoshop en zet anti-aliasing op none.
Owkee, werd dat bedoeld. Ik weet dat dat niet kan, maar het stond denk ik nog aan vanwege de headertekst.
btw: ik heb het gemaakt met Fireworks en niet met Photoshop
@nimtex
Iets meer marge is wel een goed idee
- Ziet er niet professioneel uit, alles zit te veel op elkaar en er is eigenlijk maar weinig inhoud.
- Je kan niet gelijk zien wat voor bedrijf het nu over gaat, iemand die niet weet wat Google Analytics is, weet niet dat het over een web bedrijf gaat.
Denk dat je een beetje moet gaan afkijken van bestaande web bedrijf site's. :) - Houd altijd 1 hoogte en breedte aan voor je margins overal in je layout, maakt het strakker.
Die tweede is beter. Minder donker.
Alleen vraag ik me af wat die mensjes daar doen. En die groene lijnt is kut. Bij menu's nog wel oké, maar die andere niet. Ik vind dat die eerste een grauwe / donkere brij is qua kleurencombinatie.
Voor de rest vind ik hem wel in orde Ik ben het volledig eens met Karl. Ik zou eigenlijk alle groene lijntjes weglaten, zowel de horizontale als de verticale.
2. Ik persoonlijk houd niet van websites met 2 of meer menus.
3. Verder goed en overzichtelijk ontwerp!
Maak alles eens een beetje kleiner en die dikke blok heading is groot maak die ook mar wat kleiner. En steek er misschien nog een kleur meer bij.
vind het wit - zwart - oranje niet mooi van company name
1. het is misschien inderdaad mooier om company name niet over de groene lijn te laten gaan.
2. eigen smaak natuurlijk. De bedoeling is wel dat links eveneens het complete menu verschijnt.
3. dank u
@wouter
- Ik zal eens kijken of het lettertype iets kleiner kan. Zelf houd ik niet zo van die priegelsites en tegenwoordig zijn de schermen toch groot genoeg.
- Ik zal kijken of ik ergen nog een leuke kleur kan vinden.
@Matthias
Wordt vervangen door een logo.
Succes!
Wat vinden jullie ervan?
edit: Company wordt vervangen door bedrijfslogo oid
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leen M
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
Wat vind jij dan niet goed aan het lettertype?
Leen schreef op 13.08.2009 13:41:
Wat vind jij dan niet goed aan het lettertype?
Je kan geen anti-aliasing gebruiken op browser tekst. Selecteer je tekst in photoshop en zet anti-aliasing op none.
Het lettertype is iets te strak. Iets meer speels betreft lettertype is denk ik better. Of misschien net iets meer marge tussen de blokken en het tekst van (links en rechts)
iXore schreef op 13.08.2009 13:50:
Owkee, werd dat bedoeld. Ik weet dat dat niet kan, maar het stond denk ik nog aan vanwege de headertekst.
btw: ik heb het gemaakt met Fireworks en niet met Photoshop
@nimtex
Iets meer marge is wel een goed idee
Evenveel marge als erboven ;)
- Ziet er niet professioneel uit, alles zit te veel op elkaar en er is eigenlijk maar weinig inhoud.
- Je kan niet gelijk zien wat voor bedrijf het nu over gaat, iemand die niet weet wat Google Analytics is, weet niet dat het over een web bedrijf gaat.
Denk dat je een beetje moet gaan afkijken van bestaande web bedrijf site's. :)
Ik vind de menunamen een beetje erg dicht op die groene afscheiding staan. mag gecentreerd van mij.
Inderdaad, maar eigenlijk vond ik dat dat eerste ontwerp betere kleurcombinaties heeft. Maarja, dat is maar wat ik vind...
Die tweede is beter. Minder donker.
Alleen vraag ik me af wat die mensjes daar doen. En die groene lijnt is kut. Bij menu's nog wel oké, maar die andere niet.
Voor de rest vind ik hem wel in orde