Review Website
Ik ben de afgelopen dag druk bezig geweest met het ontwerpen van een nieuwe layout voor mijn website, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Graag wil ik dat jullie er een cijfer voor geven.
Alvast bedankt!
Groet,
Tom
Het ontwerp van de website: http://tinyurl.com/3xhx5ve
Mis een footer? Voor de rest is het een goed begin, maar het is nog niet af.
En dat 960 grid vind ik wat bullshit, bij het ontwerpen moet je juist iets nieuws bedenken, niet aan de standaard dingen voldoen. Zo lang het gehele ontwerp van je website maar de zelfde waardes heeft, bv margin het zelfde, witruimtes het zelfde etc.
Zelf vind ik de sidebar goed. Ik zal eens kijken of ik nog wat aan de kleuren kan veranderen. Ik zal in de HTML versie de witruimte's tussen de regels groter laten maken. Ik zal ook nog een footer maken.
Ik zal later in de middag/avond een nieuwe versie toevoegen.
Oetzie en mijn achternaam op 23/08/2010 20:01:16:
Ik vind de sidebar juist goed, niks te groot :) Ik zelf vind het misschien nog wat te donker, denk dat lichtere kleuren beter zijn. De teksten zou ik nog wat bewerken, meer witruimte tussen de regels etc dan lijkt het iets rustiger en leest het prettiger.
En dat 960 grid vind ik wat bullshit, bij het ontwerpen moet je juist iets nieuws bedenken, niet aan de standaard dingen voldoen. Zo lang het gehele ontwerp van je website maar de zelfde waardes heeft, bv margin het zelfde, witruimtes het zelfde etc.
Het 960-grid is geen standaard maar juist een website indeling, gebaseerd op hoe mensen het prettigst een website lezen/bekijken. Het draagt bij aan de leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van je interface. Als je zegt dat het 960 grid bullshit is heb je kennelijk geen kaas gegeten van internetmarketing of gebruiksvriendelijkere interfaces. Met het 960 grid wordt je niet beperkt in je vrijheid rondom het leveren van nieuwe designs, het zorgt er alleen voor dat de website leesbaarder is, en gemakkelijk in te delen.
Kijk eens naar dit artikel
Gewijzigd op 24/08/2010 09:45:36 door Justin S
Ik zou wel eens goed nadenken over paket C als ik jou was :D.
Als ik iets zou moeten zeggen om te verbeteren kan je misschien aan de rechterkant onder je Twitter-gedoe nog iets zetten. Voor de rest zéér goed!
8.5 / 10
:)
Jens
Gewijzigd op 24/08/2010 14:43:38 door John Doe
Justin Streuper op 23/08/2010 19:43:09:
Best aardig, beetje leeg. Zou zeker nog een beetje bijschaven aan de content gedeelten. Grotere sidebar. Google eens op 960 grid.
En er staat een spelfout in het woord: Paket -> pakket :-)!
En er staat een spelfout in het woord: Paket -> pakket :-)!
Disagree, het kan er net door kwa "drukte" op de pagina. Voor mij mag die ervaring van jan zelf weg maar toch dan gaat die header wat leeg zijn. Maar de sidebar zou inderdaad toch net iets breder kunnen..
Voor de rest denk ik dat je je diensten verkeerd aanbiedt.
Maar het verdiend toch wel een 7/10
Gewijzigd op 24/08/2010 16:38:28 door Wouter De Schuyter
Ik heb naar sommige van jullie tips geluisterd en ik heb nu een footer en een extra sidebar item toegevoegd. Zelf vind ik de breedte van de sidebar goed, en ik denk ondanks alle tips dat ik het toch hetzelfde laat. De nieuwste versie ziet er nu als volgt uit, en ik denk dat ik het zo laat, of er moeten nog wat nieuwe goede tips komen natuurlijk :P
De huidige versie: http://tinyurl.com/32jvtms
Nogmaals bedankt!
Daniel Voogsgerd op 24/08/2010 14:43:05:
Als ik jou was zou ik de rechterkant van de website uitlijnen, het veld twitter zit nu niet op een lijn met de header wat ik persoonlijk mooier zou vinden.
Ik ben het met de bovenstaande reactie eens, wel alles gelijk uitlijnen. Dus de sidebar uitlijnen met de header (en de footer dan ook weer uitlijnen).
Maar de huidige versie is al een stukken beter, ik zou de logo's in de footer nog allemaal gelijke kleuren maken, dus bijvoorbeeld alle logo's wit. Anders krijg je te veel verschillende kleuren en word het een flower power site.
Je footer is misschien nogal bombastisch. Die kan naar mijn mening dan weer een beetje kleiner? Is maar een suggestie hoor :)
Met vriendelijke groeten,
Jens
Jens V op 24/08/2010 20:41:16:
Met dat inlog-venster erbij ziet de rechterkant er al niet meer zo kaal uit. Dat is dus al een goede verbetering.
Je footer is misschien nogal bombastisch. Die kan naar mijn mening dan weer een beetje kleiner? Is maar een suggestie hoor :)
Jens
Jens
Precies, en dit is ook wat ik bedoelde met sidebar, nu ik mijn reactie teruglees niet heel tactisch. Door er wat meer vulling in te plaatsen oogt het breder. Prima!
Echter de footer: Ik zou de logo's bijvoorbeeld allemaal in transparant wit doen of transparant donkerblauw. Zodat ze wat meer wegvallen. Tevens allemaal dezelfde grootte (kleiner dan nu) en uitlijnen naast elkaar, en als je eroverheen gaat met de muis, de kleurversie weergeven :-)! Geeft rust in de interface!
Gewijzigd op 24/08/2010 21:12:31 door Justin S
En het uitlijnen van de template...
Nu is de header groter dan de rest van de pagina, verklein die of vergroot de footer en schuif het twitter en inlog venstertje iets meer naar rechts zodat het op één lijn komt te liggen.
Ik zal de sidebar wat meer uitlijnen. Het klinkt raar, maar het is me de gehele tijd niet opgevallen, normaal zie ik dat altijd wel.
Ik zal morgen een nieuwe poging posten, waar ik ook de logo's transparant maak.