[review] website
qua layout kan het inderdaad beter. vooral de achtergrond maar de afdeling marketing wil het zo hebben dusja! voor de rest als jullie iets tegenkomen hoor ik het graag :)
(de design is nu niet zo top omdat dit maar een tussenprojectje is. de mainproject ben ik nu mee bezig maar de oude die zag er zo slecht uit dat het even snel verbetert moest worden)
Gewijzigd op 29/06/2012 14:01:36 door Reshad F
ja dat klopt! had ik moeten vermelden. dit komt omdat de brochure door een extern bedrijf wordt gemaakt en deze connectie nodig heeft via de database. de site die jullie momenteel zien wordt nog lokaal op de dev server gedraaid zonder sql etc. maar zodra deze op de normale host komt is deze probleem verholpen!
En je moet wel wat meer aandacht besteden aan je menu keuzes, dat ziet er op dit moment niet uit!
wat zou ik anders moeten doen aan de menu keuzes?
- doctype op regel 1 niet op 3
- als je een doctype plaatst doe het dan goed en voeg er een dtd link bij
- script altijd in strict doctypes, je wilt toch dat je code goed wordt?
- HTML tags met kleine letters
- definieer language van de site met een lang attribuut op de html starttag
- content-type direct na <head>, dat wil IE graag
- javascript vlak voor </body> of in de <head> niet ertussenin
- language attribuut heeft nooit bestaan, gebruik het type attribuut op script tags
- schrijf je menu-items beginnend met een hoofdletter en daarna allemaal kleine letters. Met CSS trext-transform: uppercase; maak je ze dan hoofdletters, staat wat netter
- gebruik geen inline CSS
- facebook en pinterest buttons horen ook in een lijst
- center tag komt uit de pre-historie, los dit op met CSS
- tekst op homepagina mag best tekst zijn en geen plaatje
- veel te veel scripts voor 1 pagina. Plaats die in een bestand (zeg eens js/scripts.js) en laad die in
- geen iframe's gebruiken (alleen bij dingen als de social media buttons)
- waarom jquery ui stylesheet inladen als het nergens wordt gebruikt?
Design
- ik denk niet dat het menu er zo uit hoort te zien:
- sidebar die fixed is staat niet mooi
- waar is de footer?
- beetje saaie witte vlakjes, een kleine schaduw zou niet verkeerd staan
- background afbeelding is veel te veel vergroot
Gewijzigd op 03/05/2012 22:45:35 door Wouter J
het topmenu probleempje is opgelost. lineheight was iets te groot gemaakt per ongeluk :P
wouter de iframes die ingeladen worden die zijn afkomstig uit vanuit een extern bedrijf die dit regelt dingen zoals de brochure enz alleen de contact page niet maar dit komt omdat ook dit vanuit een andere plek geinclude wordt. ik weet het ik weet het inline css kan echt niet. maar dit komt goed in de 'echte nieuwe' website deze is alleen maar om de functionaliteit iets gebruiksvriendelijker te maken. omdat op de huidige website horizontaal gescrolled moet worden enz nu. dat soort dingen moesten er uit.
op de verniewde website binnenkort hoef je overigens bijna niet meer te scrollen!
de broncode is verder zo vervuild dat alles herschrijven teveel tijd kost en in een commercieel bedrijf moet je nou eenmaal deadlines halen en ze wilden het eerst visueel goed hebben en daarna beginnenen aan een echte website van nu. dus tintje 2012 erin.
overigens de dingen die niet gebruikt worden enz.. worden er straks voor dat het live gaat helemaal eraf gegooid hierop ga ik nog controleren de meeste dingen die nu ingeladen worden enz waren meestal om functies te testen/ontwikkelen.
de head stukje heb ik helemaal niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen dit ga ik gelijk even doen er staan ook veel dingen fout zo te lezen. ( 80% is gekopieerd van de oude website qua opmaak etc )
verder kwa design is dit het voor het moment. maar de echte website zal binnen nu en 3 weken online komen en dan zijn we van deze gelukkig verlost :)