Review website
Sinds gister deze website gevonden en het leek me een leuk idee om jullie is te laten kijken naar de website die ik voor de zaak van mijn schoonvader heb gemaakt.
Ben pas zo'n 1,5 jaar bezig met html/css etc etc en mijn schoonvader is er erg over te spreken en ik ben ook wel pleased al zeg ik het zelf.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om buitenstaanders is met een kritsche blik te laten kijken, vandaar ook de vraag of jullie 'feedback' hebben.
Wat betreft het php script dat achter het contact form zit, deze is nog niet van mijzelf. Ik ben nog bezig om deze zelf te schrijven maar voor nu werkt het in ieder geval ;).
Alvast dank voor jullie reacties.
Het betreft uiteraard De Haan Wassalon.
Leuke frisse eenvoudige website, een prima manier om jezelf te presenteren.
Je vraagt om een review dus krijg je ook wat puntjes om nog over na te denken :-)
- Het ultra blauwe kleurtje van het hoofdmenu zou ik wat zachter maken
- Het contactformulier heb ik gebruikt en dan floep ik terug naar de bovenkant van de pagina. Hetgeen mij niet het gevoel geeft dat het formulier op de juiste wijze verzonden is. De regel 'Uw bericht is verzonden' zie je hierdoor eigenlijk niet.
- je mist de karakterset meta tag: <meta charset="UTF-8">
- Er zitten nogal wat foutjes in je html. Ik verwijs je hiervoor naar de W3C validator (let op niet alles wat ie roept is even relevant, maar niet afgesloten of missende html elementen wel)
- je hebt jullie emailadres in de tekst staan. Overweeg om hier een image van te maken want na een paar jaar wordt je zowat dood gespammed :p
- Het telefoonnummer kun je voor de mobieltjes nog even als <a href="tel:+31234567891">0234567891</a> noteren
- ik zou die foto rechts onder vervangen voor iets anders in plaats van die blauwe zakken
Succes,
Frank
Gewijzigd op 23/12/2014 09:11:56 door Frank Nietbelangrijk
Uiteraard had ik niet verwacht dat er geen op/aanmerkingen zouden zijn dus dank hiervoor. Ik ga bovenstaande puntjes meenemen en aanpassen!
Heel erg bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Edwin
- de 3 foto's bovenaan zijn nogal 'druk'. Of maak er 1 mooie, geleidelijke foto van in Photoshop, of kies er een (bij voorkeur de centrale) die je breder trekt. Net zo breed als de gekleurde vakken erachter (dus 100%). Wellicht ook wat minder hoog.
- Het lettertype is Arial. Prima, maar wel heel erg saai. Er zijn veel mooiere (Abel, Calibri etc) in omloop. Gratis!
- je kop (Over Ons) en de tekst eronder staan niet beide links uitgelijnd. Met opzet?
- Het stukje tekst onder "Over Ons" is te lang. Ik ga het niet lezen.
- Taalkundig moet je er even goed naar kijken:
- Over Ons => Over ons
- De Haan wassalon => De Haan Wassalon
- begin jaren => beginjaren
- 'het' => In de beginjaren waren de particulieren de voornaamste/primaire doelgroep.
- 1 januari 2010 => Begin 2010
- Je spreekt over je team: plaats er een goede (!) foto van.
- Openingstijden: geef (met behulp van PHP) aan of je nu (op dit moment) open bent of niet. En eventueel hoe lang nog. Dat geeft een leuk effect en een meerwaarde voor het gemak van de bezoekers. Persoonlijk zou ik ook beginnen met je openingstijden en niet met je "Over ons".
- Het stukje tekst onder Stomerij Service is vaag: de tabel moet je van boven naar beneden lezen, terwijl de tabel met openingstijden van links naar rechts gelezen moet worden. Beter ben je consequent en lees je alles van links naar rechts. Je prijzen zijn ook van links naar rechts. Ook mis je een hoofdletter bij "dit is de normale doorlooptijd op kleding, dekbed en gordijnen". Daar mist ook een punt ;)
- Bij je prijzen: zet een spatie tussen het euroteken en het bedrag: €10,50 -> € 10,50. Dat is beter leesbaar.
- Bij je prijzen: het plaatje verdwijnt wel heel snel onder de prijslijst bij het versmallen van mijn venster. Te snel. Wellicht even naar kijken (margins oid?)
- Contactformulier: het blauwe knopje vloekt verschrikkelijk! Ook het 'in' naar Linkedin vloekt enorm. Maak die ook gewoon wit.
Jij ook bedankt voor de feedback. Ga ik ook meenemen in het aanpassen/verbeteren van mijn creatie.
Daarnaast ook heel erg bedankt voor de Taalkundige opmerkingen. Het is door verschillende mensen gecontrolleerd maar zo zie je maar weer dat je er nog een hoop fouten uit kan halen.
De opmerking over de Openingstijden vind ik een hele leuke (dat ik hier zelf niet aan gedacht heb)!
Ga is kijken wat ik met mijn geringe PHP kennis voor elkaar kan krijgen.