Review :: Wieland zijn portfolio site
Ik zal graag mijn nieuwe website laten beoordelen door jullie ;)
Let er wel op, er is een dag en een nacht versie. De nacht versie is vanaf 8 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends. nu 2 versies voor de mensen die niet willen wachten :P
Nacht:
//
Overdag:
//
Groet,
Wieland
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W w
Ziet er goed uit, alleen vind ik het logo een beetje kaal (lees: groot grijs vlak rondom de sitenaam) :-)
Ja, daar zal ik nog iets voor gaan verzinnen ;)
Originele spamcontrole ;)
Ja, die is nu weg ;), heeft geen nut, omdat mijn email er al boven staat
Zou je even een pagina willen maken dat wij niet op 8 uur hoeven te wachten?
Jonathan schreef op 04.09.2007 19:50:
Zou je even een pagina willen maken dat wij niet op 8 uur hoeven te wachten?
Te lui om 10 minuten te wachten ;-) haha
edit:
Ik maak wel de 2 versies maar ze verschillen niet veel
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door w w
Gaaf idee!
Groetjes, Robin.
En ik zou de kop Portfolio gelijk houden aan de kopjes erboven.
Wellicht wat meer ruimte tussen de portfolio plaatjes, iets meer ruimte aan de zijkanten gebruiken, wordt het wat rustiger van.
Idd geen afwijkingetje logo is zoals eerder vermeld normaal...Kan nog een streepje aan elke kant bij ;p
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door w w
Kom op.. we wonen in NL, daar is toch geen zon.. :L
Oke, dan haal ik het weer wel op, en kijk ik of er zon is, als dat zo is een zonnetje, anders bewolking en regen. Zo goed :P
Wieland schreef op 04.09.2007 20:22:
Da's nog niet eens zo'n heel stom idee :D Enige moeilijkheid is dan dat het aan de ene kant van Nederland slecht weer kan zijn, terwijl het aan de andere kant wel prima weer kan zijn (ook al is Nederland klein). Je kan dan hooguit kijken naar de ISP aan de hand van het ip-adres (mits geen proxy)?Oke, dan haal ik het weer wel op, en kijk ik of er zon is, als dat zo is een zonnetje, anders bewolking en regen. Zo goed :P
Ik vind de vleugels niet mooi voor de rest vind ik hem zeer goed geslaagd
Ik zie dat je voor de vergroting van je portfolio items lightbox gebruikt. Als je de laatste versie gebruikt kan je er ook voor zorgen dat je door de plaatjes heen kan klikken als lightbox is geopend. Het scheelt mij (als bezoeker) ontzettend veel tijd en het is nog mooier ook. (en zoals je weet is alle tijd extra teveel ;))
Ook je contact formulier is niet echt veilig. Ook zou ik ervoor zorgen dat niet je e-mail adres zoooo zichtbaar staat. Doe het in een plaatje o.i.d.
Die vleugeltjes zijn niet helemaal mijn smaak maar verder wel ok, dat kan jou stijl zijn.
Misschien is het een beter idee om het geheel op te delen in meerdere pagina's. Dit brengt echt veel meer rust erin en je ziet bij het laden de onderkant gelijk.
Dat was mijn ongezouten mening :)
Te weinig verschil tussen dag en nacht versie zou ik zeggen. Je moet bijna weten waar je moet kijken voor de verschillen.
Ik denk dat het veel beter zou zijn als de pagina's sowieso gewoon korter zijn. Dan zie je de maan enzo. Lekker minimalistisch ;)
Alleen wel een punt je xhtml is niet valid:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.wielanddesign.nl%2F
Hij geeft hem in firefox 2 en ie 6 + 7 goed weer!
Maar toch zie ik bericht met dat de vleugels niet geslaagd zijn, ik vind ze mooi maar kan wel wat meer effect gebruiken, neem iets van drop shadow, of outer glow.
Voor de rest TOPIE.
Ander dingetje, ik zit eigenlijk altijd te browsen met een veel te klein scherm, en voor deze site zou dat ideaal kunnen uitpakken. Helaas 'moeten' je vleugeltjes worden weergegeven. Kan je er niet voor zorgen dat je geen scrollbalken ziet totdat het scherm kleiner wordt dan je daadwerkelijke context-box? Dus dat de vleugeltjes er wel af mogen vallen?
De tekst nodigt nog niet echt uit om gelezen te worden. Misschien dat je hem wat aantrekkelijker kan maken, wat meer verschillende formpjes erin, grotere letter, ander lettertype, beter kleurtje/meer contrast? Of, je houdt het zo, maar dan zou ik je portfolio wat omhoog schuiven, en de tekst daaronder doen. Je teksten kan je denk ik nog wel een beetje veranderen.
Mijn algehele indruk is goed. Enige punt wat ik nog niet genoemd heb, en waar mijn logische wiskundige syntactische zelf over struikelt is dat er boven portfolio & contact wel een kopje staat, maar boven je tekst niet.
edit: Ik zou de vleugels overigens niet meer de aandacht laten trekken, maar juist minder. Maak ze onderdeel van de achtergrond, en niet van de voorgrond. Beetje filmisch, je weet wel, waarbij je dan bijvoorbeeld een shot van de slechterik hebt, en waarbij er roetvlekken op de muur achter hem zitten in de vorm van horentjes :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -