Review: www.marviins.nl
horen wat betreft mijn nieuwe site design.
hij is gemaakt voor minimaal 800x600
wat kan er beter/anders?
www.marviins.nl (klik)
groetjess,
marviins
Code (php)
1
2
2
oja in firefox explodeerd het menu zodra je op contact drukt
hiervoor zoek ik nog een oplossing...
hiervoor zoek ik nog een oplossing...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
Als je je layout liquid wil maken zorg ervoor dat de elementen uit komen en de tekst een beetje mee beweegd.
misschien dat ik alles standaard moet centreren in me css
dan maakt de resolutie niet uit dan staat het altijd in het
midden waardoor er grote witte oppervlaktes gebroken
worden.. bedoel je zoietS?
werk op een laptop met 1280x800 en ook veel wit te zien bij mij. Vind ik jammer. Misschien toch een idee om iets aan de positie van je onderdelen van je site te doen.
en het lijkt net 1 groot tandwiel zo.. ik ga het menu
ertussen zetten even kijke wat voor effect dat geeft
Mijn mening over te de site zelf:
Ik vind de kleurencombinatie ongelukkig gekozen. Je gebruikt een donkere header en donkere knoppen. De rest van je site is heel erg licht, en dit vind ik met elkaar vloeken.
En als ik in "Mijn portfolio" er 1 aanklik blijft de footer op de voorgrond en komt die balk erachter. Dit is in IE 7 zo.
Mijn advies is om een donkere achtergrond te nemen en een lichte textkleur.
:edit:
Owjah, houd je menu gewoon aan de linkerkant, tenzij je verwacht dat je alleen maar japanse mensen op je site krijgt?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Koen B
sorry lol
Hun browser leest zelfs van links dacht ik ...
Kan ook een ander land zijn hoor
maar kvind nogal grappige opmerking:D
dubbelpost:
weggehaald
Zo te zien, 'explodeert' het menu, omdat de content langer wordt. Je moet dus zien te zorgen dat het menu niet mee rekt, ik denk dat dat simpel op te lossen is door vaste hoogte op te geven voor menu.
Voor mensen met een grote schermresolutie word het veel met de muis heen en weer bewegen denk ik.... stel een max-width in
dat is inderdaad een hele goeie,
ik kon niet bedenken waardoorhet kwam
maar dit MOET kloppen want alleen de contact page
is ineens heel langwerpig.. dus is ff uitvogelen
zometeen.. dankjee
edit:
de horizontale scrollbar die overbodig was is ook weg..
haal je menu anders uit die tabel en maak er een list van met CSS, en pleur je hele content in een 'wrapper' div die de boel centreert, en dan kom je een heel eind denk ik...
Maar echt heel mooi gemaakt! Maar om als portfolio site te dienen lijkt mij het design niet echt geschikt?!
Iets anders:
De lichtblauwe kopjes die je her en der gebruikt passen niet in het geheel van je site. Misschien als je in je graphics die zelfde lichtblauwe kleur laat terug komen dat het dan beter past, of kun je anders de rode en/of blauwe kleur kunnen gebruiken die je ook in de 'vlag' gebruikt?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
Marvin schreef op 02.03.2007 10:57:
Dat de ajax popup onder de footer schiet is volgens mij verholpen.. kheb gewoon de popup hoger geplaatst... in 800x600 past het ook nog
edit:
edit:
Die 'popup' heeft niets met AJAX te maken, dat is puur JavaScript.
Wat me opvalt aan de site:
- Je zegt dat je site XHTML 1.0 valid is, maar dat is je eerste regel HTML al niet, je doctype ontbreekt.
- Copyright 2007 - 2008..?
- Waarom linken de kopjes boven in de pagina naar de huidige pagina? Op het moment dat je daarop kan klikken ben je al op de plek waar je weer uit gaat komen.
- Als de zwarte tekst over de kettingen van de achtergrond loopt is die lastig te lezen.
Daarnaast wat al genoemd is:
- Je pagina gebruikt maar een klein deel van het scherm bij schermen met een hogere resolutie.
- De lichtblauwe kopjes kleuren niet.
dutchcamel schreef op 02.03.2007 13:06:
Die 'popup' heeft niets met AJAX te maken, dat is puur JavaScript.
.... AJAX (Asynchronous Javascript And XML)
Het belangrijkste kenmerk van AJAX is dat scripts ervoor zorgen dat een webpagina aangepast kan worden zonder dat de volledige pagina opnieuw geladen hoeft te worden. Hierdoor worden zeer gebruiksvriendelijke interfaces mogelijk.
AJAX houdt onderandere in dat je iets van de server haalt, ik weet niet op je dat met die popupjes doet? of maak je die popupjes alleen maar zichtbaar en onzichtbaar..?
wat ik zou veranderen is hierboven al allemaal genoemt.
heb alleen een vraagje.
Zou je de code die je gebruikt voor de popups misschien online kunnen zetten?
of is deze al ergens te vinden?