[review] www.picel.nl
Even kort over de site:
- Titel: Picel.nl www.picel.nl
- Doel: Wij maken templates en bouwen websites,
ondersteunen het gedoe omtrent "mijn eerste site online".
- Wat: Templates verkoopsysteem (nog niet af)
Ik wilde even een review van de layout zoals hij nu is. Wees a.u.b. eerlijk en geef duidelijke argumenten.
Jeffrey
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vdleije .
Niet slecht, maar misschien wat te Windows Vista-achtig? Ik denk trouwens dat de site beter zou uitkomen als je hem centreert.
Ok, Tip1 :D (staat genoteerd)
En dat rood leest een beetje ...
Voor de rest ziet het er wel grappig uit...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma
Dat zal ik veranderen naar: vet;wit;underlined. Is dat beter?
aangezien die vraag ook al vet gedrukt is...
En ik zou nog wat kleurigs bij de site doen, dat maakt je website ook wat aantrekkelijker...
Vergalt dat de layout niet? Of bedoel je niet een andere tekstkleur!?
'Klik hier voor vergroting', [klik], oeps! Google maps? Dat is geen vergroting, dat is een totaal andere website. Zet een vergroting of een implementatie van Google Maps op jouw site, wel zo gebruikersvriendelijk.
Het is wel een aardig design, maar zelf ben ik niet zo gek op van die donkere/trieste websites. Kwestie van smaak.
Alleen ik krijg hier van mij firewall de vaag of ik ActiveX van picel.nl wil toestaan.
Waarom gebruikt hij ActiveX?
Ik denk dat dat het flashfilmpje is!?
En was het het flash filmpje?
=> en dus gratis, u betaald alleen voor
betaalt moet met een 't'.
Het forum is wel mooi, maar het is een totaal ander kleurschema. Daardoor is het net of site en forum niet bij elkaar horen. Ook kun je het forum, zoals SanThe al een beetje zegt, beter integreren in de website.
NB het glass effect van Vista ligt toch onder een hoek ipv onder 180 graden?
Om eerlijk te zijn vind ik te site te "Vista" achtig, begrijp me niet vekeerd, ik vind Vista fantastisch maar er zijn al te veel thema's die Vista na doen. Ik doel hiermee vooral op je menu. En het thema van het forum lijkt wel alsof het mijn browser vertraagt, het scrolllen gaat haperig en duurt langer dan normaal.
Ik vind hem wel mooi
:$ excusses voor mijn spelling maar tijdens het scripten schiet er soms een idee in mijn hoofd (pijnlijk) en raffel ik het weer af xD
De knoppen van de menubar zijn inderdaad van vista, maar ik kan ze ok anders maken.
---
In mijn idee is de site (vooral de headers van de menu'tjes) te GROOT. Valt dit jullie ook op of is het gewoon goed!?
Waar ik me het meest aan erger of minst mooi vind, zijn de achtergrondjes van de headers. Voor mensen die hun scherm wat donkerder hebben ingesteld lijkt het net alsof de tekst te ver naar onder staat. (snappie?) Ik zou de gradient daarvan wat geleidelijker maken, of de kleur aanpassen zodat het wat minder hard staat.
En het forum is NOGAL vista - maar is het een vista-forum? Glassy effectjes en dergelijke zijn best wel okee, maar om nou het complete kleurenschema over te nemen - blijf wel bij je doelgroep zegmaar.
Edit: Ohja, bij het Contact-formulier staat de tekst op een andere achtergrondkleur dan de rest van het form? Waarom?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie
Het forum gaat weg (net overlegd met mijn 'collega's').
[LET DAAR DUS NIET MEER OP!]
Perfect opgemerkt van de header gredient !!! Echt een toptip. Her ga ik iets aan doen.
Over de achtergrond in het contact forumulier: ik wilde het contrast maken tussen wat er bij bij het forumulier hoorde en wat bij de site. Als dit niet netjes eruit ziet of zelfs lelijk is haal ik het wel weg!
Top tips!!!!!! Echt grandioos.
Al weer een hoop verbouwd. Kunnen jullie opnieuw zeggen wat jullie er van vinden?