[review] www.sport-zoeken.nl
Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn nieuwe layout vinden:
't is voor mij een ratjetoe..
menu is onduidelijk,
vage google ads er door heen
lay out is puur een paar gekleurde vlakken
lage kwaliteit logo + tekst eronder
club overzicht is geheel anders qua lay out
geen opmaak aan de links..
dit zijn toch een aantal punten welke ik aan zou pakken. Persoonlijk zou ik er niet op adverteren,
Kleuren passen niet. Geen structuur. Geen mooie content. Euhm Euhm..
Ik zou eerst eens een ontwerpje fixen in Photoshop en daarop verder bouwen. Je kan wel kleuren aanpassen, maar in deze lay-out blijft het een ratje toe..
Tip: ga eens op internet op zoek naar wat kleurenschema's om inspiratie op te doen. Zorg dat je goede contrasten gebruiken en dat je je site een rustige uitstraling geeft. Het blauw is veel te fel, veel te overheersend. Zwart op donkerblauw is moeilijk te lezen, ook niet echt geschikt dus. Verder gaan de kleur van je achtergrond en je header ook niet echt lekker samen...
Groen kan prima voor sporten (bijv de grasmat, of vloer in de zaal), blauw ook (lucht of ook zaalvloer), donkerrood (van de renbaan) kan prima, maar roze zou ik persoonlijk dan weer niet gebruiken. Een algemene tip: Probeer het wat "neutraal" te houden qua kleur, niet zo speels, het is immers geen website voor kinderen. Ik snap ook niet wat die kleuren en je header met sport te maken hebben. Vooral belangrijk vind ik dat je aan de header al ziet dat het een site is over sporten.
Er zijn nog teveel basic elementen en niet het doel van de site die wordt weergeven. Je hebt in opzicht niet veel veranderd. Nope nog niet.
en dan kom je vervolgens met zo'n site aanzetten..
iets professioneler had jouw site zeker gemogen
de blokken staan ook niet mooi uitgelijnd, en dat blauw schrikt mensen af
ik klikte al na 5 seconden weg, toen ik al dat blauw zag
Padding
lettertype
title
header (kom op!)
Reclamen (overdrijf niet)
Cross-browser Even een lijstje:
groen + oranje + witte letters, font verdana 11px; kleuren ?
sommige beginnen kwakkeloos aan een pagina, en dan zijn ze bezig en dan weten ze niet meer wat ze aan het doen waren.
zo werk ik tenminste
ik maak eerste de pagina op papier
dan lelijke code in html
dan css
en daarna ga ik hem opsplitsen in templates en deze laden met PHP
en dan dynamisch content erin knallen @Jan, misschien handig om eerst op papier te zetten wat je wilt ?
Strafpunt, voor mij. :D Volledig mee eens, daar had ik nog geneens naar gekeken! Ik heb het een tijdje even druk gehad met andere dingen maar nu ben ik begonnen aan een nieuwe layout. Ben er even mee bezig geweest maar dan heb je ook wat.
Alleen je titel zit voor de helft 'verstopt'!
Er staat ook: U bent ingelogd als Bram Koster :S Ziet er wel mooi uit! beetje te licht blauw... en erg simpel.. wat niet altijd fout is maar nu een beetje te simpel uitziet.
't is voor mij een ratjetoe..
menu is onduidelijk,
vage google ads er door heen
lay out is puur een paar gekleurde vlakken
lage kwaliteit logo + tekst eronder
club overzicht is geheel anders qua lay out
geen opmaak aan de links..
dit zijn toch een aantal punten welke ik aan zou pakken.
Wel heel erg basic met weinig details. Verder valideert je pagina niet en kom ik een table tegen in de broncode.
dat is de oude ja, ik bedoel puur die ene pagina die ik gaf!
validatie errors oplossen, zou ik zeggen.
Ja, die bedoel ik ook. Sowieso eerst even de Kleuren passen niet. Geen structuur. Geen mooie content.
wat zouden dan goede kleuren zijn: zat ik ook over te denken!
Ik zou eerst eens een ontwerpje fixen in Photoshop en daarop verder bouwen.
Tip: ga eens op internet op zoek naar wat kleurenschema's om inspiratie op te doen. Zorg dat je goede contrasten gebruiken en dat je je site een rustige uitstraling geeft.
Groen kan prima voor sporten (bijv de grasmat, of vloer in de zaal), blauw ook (lucht of ook zaalvloer), donkerrood (van de renbaan) kan prima, maar roze zou ik persoonlijk dan weer niet gebruiken. Een algemene tip: Probeer het wat "neutraal" te houden qua kleur, niet zo speels, het is immers geen website voor kinderen.
www.sport-zoeken.nl/index1.php laat de kritiek maar komen!
Oke ik heb me hele site over de kop gehad en hoop dat het nu wat is? Er zijn nog teveel basic elementen en niet het doel van de site die wordt weergeven. Je hebt in opzicht niet veel veranderd.
phpbram:
Door
phpbram
gevorderd
151 posts
Re: fitnessnavigatie.nl/ op 19.02.2008 23:31
Toevoeging aan alles: Waar slaat :. op?? Dat staat totaal niet bij zo'n layout en iets professioneler had ook gekund tenzij je voor een heel jonge doelgroep: ik ben 14 en vindt het niks (dat is een mening)
Door
phpbram
gevorderd
151 posts
Re: fitnessnavigatie.nl/ op 19.02.2008 23:31
Toevoeging aan alles: Waar slaat :. op?? Dat staat totaal niet bij zo'n layout en iets professioneler had ook gekund tenzij je voor een heel jonge doelgroep: ik ben 14 en vindt het niks (dat is een mening)
en dan kom je vervolgens met zo'n site aanzetten..
iets professioneler had jouw site zeker gemogen
de blokken staan ook niet mooi uitgelijnd, en dat blauw schrikt mensen af
ik klikte al na 5 seconden weg, toen ik al dat blauw zag
Padding
lettertype
title
header (kom op!)
Reclamen (overdrijf niet)
Cross-browser
groen + oranje + witte letters, font verdana 11px;
HTML valideert nog steeds niet en de CSS ook niet. Dit soort dingen kun je van tevoren zelf regelen. Eerste vereiste is dat je code valideert.
De sommige beginnen kwakkeloos aan een pagina, en dan zijn ze bezig en dan weten ze niet meer wat ze aan het doen waren.
zo werk ik tenminste
ik maak eerste de pagina op papier
dan lelijke code in html
dan css
en daarna ga ik hem opsplitsen in templates en deze laden met PHP
en dan dynamisch content erin knallen
Strafpunt, voor mij. :D
Alleen je titel zit voor de helft 'verstopt'!
Er staat ook: U bent ingelogd als Bram Koster :S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ki ma