[review] zegnuzelf.nl
Ik ben al een flinke tijd bezig met een website voor kinderen/jongeren, het wordt een 'community' met meerdere sites, die allemaal hun eigen onderwerk hebben. Inmiddels is de eerste site (met veel treuzelen) klaar voor de lancering, die in de nacht van 31/12/07 op 1/1/08 zal plaatsvinden, als het goed gaat om 12 uur precies.
Nu dacht ik, misschien kan ik nog wat nuttige tips krijgen van de mede-PHPhulpers, dus hierbij even een topic. Ik weet dat er in Firefox een bugje zit, onderaan tussen de advertentie en de footer zit een witruimte (in de kleur van de achtergrond), ik ben ermee bezig.
Klik hierrr om naar de site te gaan, als je naar de root gaat krijg je namelijk een pagina met de mededeling dat we bijna online gaan. Ik heb even een test-account aangemaakt, met de volgende gegevens:
Quote:
Gebruikersnaam: phphulp
Wachtwoord: phphulp
Wachtwoord: phphulp
(Voor de grapjassen doe het wachtwoord willen veranderen: ik heb even een lock op deze account gezet, dat kan narigheid voorkomen...)
Het doel/idee van de sites zijn om hulp te geven aan kinderen (komt op een andere site, zal vooral een forum zijn), en vermaak te bieden. Ik ga niet in de richting van (saaie) internet-/flahsgames, ten eerste vind ik dat kans-/zinloos en ten tweede zijn daar al genoeg sites over. Daarom heb ik zoor een serieuzer, intelligenter onderwerp gekozen: debatteren.
Heb je een tip, bug, of wat dan ook? Plaats het even in de tijdelijke stelling daarvoor, hierrr een overzicht. Voor de klikkerts: testen (spammen etc.) hierrr, bugs hierrr, ideeën hierrr, ideeën voor stellingen hierrr, en commentaar hierrr.
Voor de mensen die het leuk lijkt straks mee te doen: zoals je zit kan je je tijdelijk niet registreren, dat zal na de lancering wel kunnen.
Mvg,
Jonathan
Ik vind de layout persoonlijk erg smal. Is een breedte van 627px niet een beetje aan de lage kant aangezien de meeste gebruikers nu toch wel al op 1024x768 zitten?
Momenteel uit de lucht?
Tweede indruk: waar ken ik die lay-out ook al weer van
Derde indruk: Padding aan de linkerkant mag wat meer
De privicy policy:
Quote:
zonder contact met jouw
Daar moet de "w" uiteraard weg.
Zet opsommingen tegen elkaar, dus niet:
- iets
- nog iets
- nog iets
Maar gewoon:
- iets
- nog iets
- nog iets
Dan gaan we nu eens inloggen... Waar kan dat? ...
..
Gevonden, bovenaan onder de header staat een linkje. Deze mag iets opzichtiger geplaatst worden
Toen lag de website eruit.. Dus we wachten eventjes.. Ik edit mijn bericht wel als hij het weer doet.
Edit:
Na ingelogd te hebben niet echt veel commentaar.
@Jonathan hieronder:
die opsommingen zo vind ik juist wat chaotisch overkomen.
Ik heb geen idee waar ik de lay-out van herken, misschien inderdaad wel van die site, maar hij kwam me gewoon bekend voor...
Na ingelogd te hebben niet echt veel commentaar.
@Jonathan hieronder:
die opsommingen zo vind ik juist wat chaotisch overkomen.
Ik heb geen idee waar ik de lay-out van herken, misschien inderdaad wel van die site, maar hij kwam me gewoon bekend voor...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
Ik heb de layout destijds laten maken, hij is inderdaad wat smal (en misschien wat te kinderachtig?) Ik ga denk ik zelf nog een andere layout maken, helemaal liquid. Maar dat is een zaak voor later.
@Jan Koehoorn:
Daar kom ik inderdaad ook net achter. Raar... Misschien zit half PHPhulp op de shared server, of heeft wes een grapje uitgehaald ;-) Ik ga even kijken wat er aan de hand is...
@PHP Newbie:
Inderdaad, hij is smal... En nee, die layout heb ik laten maken, is totaal niet gejat ;-) Wel kan het zijn dat 'ie je bekend voorkomt, ben je eerder op de site geweest?
De privacy policy is net al aangepast, ik had al van iemand anders kritiek daarop gekregen.
Die opsommingen vind ik persoonlijk wel fijn zo. Het blijft daardoor een beetje rustig, het is namelijk geen speeleiland.
Ik ga inderdaad dat inloggen wel wat duidelijker maken, misschien een button ofzo...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
de layout is echt heel heel saai :o, neem eens een voorbeeld aan bijvoorbeeld:
www.hyves.nl
www.netlog.com
www.sugababes.nl
www.superdudes.nl
je kunt zeggen ja maar dat wil ik niet.. daar zijn er al zo veel van..
ik geef je helemaal gelijk maar zij hebben wel het zelfde doel als jou.. jongeren trekken, de boven staande sites hebben op de een of andere manier allemaal wel een fijne uitstraling.
ik zou echt wachten met de release en eers een nieuwe layout maken joh.
zoek een aantal designers bij elkaar en zet die samen aan het denken
Edit:
Zoals hier je in je vorige post ook al vermeld,
gebruik buttons. een leuke manier daarvan is hoe ze dat mij bijvoorbeeld netlog.com hebben
Zoals hier je in je vorige post ook al vermeld,
gebruik buttons. een leuke manier daarvan is hoe ze dat mij bijvoorbeeld netlog.com hebben
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen
Dat het geen succes gaat worden:
Over de layout: ik wil het niet opnieuw uitstellen, ik ken mezelf goed genoeg, dan gaat 'ie namelijk pas in de zomervakantie of later online. Daarnaast heb ik geen budget voor een team designers: ik heb nog een paar honderd euro, waarvan er de komende jaren ook hosting en domeinen betaald van moeten worden. Ik denk trouwens dat ik de layout zelf ga maken, ik denk als ik veel probeer dat het wel lukt.
Je hebt een hele pagina hoor, niet zo smal! Verder wel mooi!
Nu is hij inderdaad weer online, maar hij valideert niet. Verder vind ik hem vrij smal en ik zou wat meer padding gebruiken voor de content.
Te smal en te druk met dat rood..
wel leuk concept en uitwerking php,.. en dergelijke
mvg
concept is leuker dan de layout, zou toch voor een breder layout gaan met bijv. 2 columns, werkt makkelijker!
@roel:
Inderdaad, wordt aan gewerkt ;-)
@Jan Koehoorn:
Oops, dom van mij :$ Zal ik in de nieuwe layout goed doen :)
@Rieksie:
Iemand probeerde HTML en/of PHP code in het profiel te zetten, maar kwam erachter dat dat niet werkt ;-)
@wouter:
Het smalle wordt aan gewerkt, dat rood is waarschijnlijk de kleur die jij (of een voorganger van PHPhulp) in de instellingen gekozen heeft. Kan je zo weer veranderen in noem-maar-wat.
@Kruidnootje.nl:
Ik ga nu voor 2 koloms, maar ik dacht de 2e kolom smal te maken, en daar de laatste stellingen, een poll etc. in te zetten.
Verder zei je dat je 650 emailadressen hebt van kinderen. Oke, prima. Maar ik flikker echt elk mailtje weg dat ik van een onbekende (site) krijg. Opbokken met die zooi. Denk je echt dat je honderden gebruikers krijgt?
Nog wat tips:
- Vermijdt weinig contrasterende kleuren op elkaar. Zoals bijvoorbeeld die 'Welkom Naam'. Dat oranje op grijs is niet helemaal lekker.
- Gebruikt de <title> tag beter. Alle pagina;s hebben 'Zeg Nu Zelf'. Doe bijvoorbeeld 'Instellingen - Zeg Nu Zelf' of 'Profiel Gebruiker XYZ - Zeg Nu Zelf'.
Ik vind je site wat te smal, de bovenkant is wel leuk gedaan, alleen ik vind het niet zo mooi dat hij links en rechts uitsteekt.
Inderdaad, ik verwacht geen honderden leden, maar ik weet zeker dat er wel wat mensen zullen komen.
@Elwin:
Omdat het systeem een beetje slecht in elkaar zit, is het een beetje gedoe om de titel van de pagina in de title-tag te zetten. Daar ga ik later naar kijken.
@PHP Newbie:
Dat /site/ het deed wist ik niet eens. Ik ga trouwens nog alle links aanpassen, dus dat komt helemaal goed ;-)
Dan nu, ik heb een ontwerpje gemaakt die ik denk ik nu ga slicen, graag jullie mening:
Edit:
- Het menu is een little bit veranderd.
- De header heeft nu kleinere hoeken.
- Het menu is een little bit veranderd.
- De header heeft nu kleinere hoeken.
Edit:
En zo is die zonder schaduw, ik hoorde van Tommy dat die anders moest, dus...
En zo is die zonder schaduw, ik hoorde van Tommy dat die anders moest, dus...
Edit:
En zo met een grijze schaduw...
En zo met een grijze schaduw...
Voor de andere sites die erbij horen kan ik misschien gewoon de kleur (die nu rood is) veranderen. Het is inderdaad een beetje afgekeken van Netlog, maar ik had even geen inspiratie meer...
Dus chapeau ik vind hem zo beter
Ook je header meer spannend met wat vormen, foto's die de inhoud duidelijk maken.
Bij versie 2 wil ik wel helpen, vandaag lukt niet meer.
Ty!
@wouter:
Ik denk dat ik de slice afmaak en gebruik om vannacht online te gooien, morgen kan ik wel (samen met jou?) kijken om het wat te verbeteren. Ok?