[REVIEW] Zend Tutorial
Het is niet helemaal een website, het gaat eerder om de content die ik er op (wil) ga plaatsen.
Bedoeling is om de komende tijd flink wat Zend Tuts te schrijven voor een aantal nieuwe werknemers hier, kunnen jullie er eens een kijk op werken, tips, trucs, vragen, opmerkingen zijn hier &/of daar welkom:
http://www.chilion.nl/zend-translate-met-csv/
Er staat nl-Nl in plaats van nl-NL. Dan zie ik dit staan:
Quote:
Voeg hier de volgende code toe:
In deze code geven we aan dat de tekst die weergegeven wordt in de H2 & de button waardes zijn uit de $translate array.
In deze code geven we aan dat de tekst die weergegeven wordt in de H2 & de button waardes zijn uit de $translate array.
Welke code moet ik nu toevoegen? Ik vind het een korte tutorial, maar het basisprincipe wordt tenminste wel uitgelegd.
Koen
Gewijzigd op 20/06/2012 13:37:33 door Koen Vlaswinkel
Bedankt!
Ik heb de spelfout even aangepast.
Wat betreft highlight, die ken ik niet dus die zal ik eerst eens uit gaan pluizen.
De code voor in de view had ik nog niet geupload blijkbaar :x
He Wouter, ik zal ze allemaal eens de revue laten passeren. Wat vind je voor de rest van de Tut?
Ik heb wel wat commentaar op je tutorial. Die zal ik vanavond / morgenochtend even plaatsen. Ik plaats nu even een berichtje zodat ik het niet vergeet ;-) (En uiteraard heb jij dan iets om naar uit te kijken)
(En uiteraard heb jij dan iets om naar uit te kijken)
Uitkijken naar een hoop kritiek?? Ik zou me eerder een dagje opsluiten in de kelder... ;-)
Chi Lion, nee ik heb niks aan te merken op de tut, maar dat komt omdat ik 0.00001 van ZF afweet.
Wordt eens tijd dan Wouter!
Ja inderdaad, Zend is zeker de moeite waard om eens te bekijken.
Ik heb al meerdere pogingen gedaan om Zend Framework te leren, alleen hun tutorial is zo slecht en onduidelijk als het maar kan zijn. Bij het datamodel van het guestbook liep ik vast.
@Roel van de Water
Ik heb hier nog een aantal (niet afgeschreven) artikelen over Zend Framework.
@Kees
Wouter is negatief over Zend Framework, aangezien hij meer van een HTTP Framework houdt.
@Wouter,
Men is hier toch om te leren nietwaar? ;-)
@Chi Lion
Om te beginnen ben ik ben ik geen voorstander van vertalingen middels CSV. Gebruik een database of een TMX file.
Maar goed, laten we eerst wat zeggen over de schrijfstijl van je artikel:
- Het oogt allereerst wat rommelig. Niet echt een structuur. (Komt denk ik ook grotendeels door de plaatjes)
- Het is wat kinderlijk geschreven en oogt daarom niet echt professioneel. Lees [rul=http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/hoe-leer-ik-nu-het-beste-php/84281/1/]dit verhaal[/url] eens voor wat tips.
Daarnaast nog wat technische punten:
- Probeer met resources te werken i.p.v rare functies in de bootstrap. De bootstrap hoort (als je het allemaal goed doet) leeg te zijn.
* De view in de bootstrapper aanroepen kan dus echt niet ;-)
- Probeer een betere implementatie aan de hand van de database of een TMX file.
Tips:
- Schrijf een view helper die op basis van codes de tekst gaat vertalen.
- Zorg dat de view helper op basis van configuratie uit je application.ini de juiste Translation aanmaakt en de codes omzet in stukjes tekst.
Tot slot,
Ik heb het expres niet uitgebreid met code examples omdat je dat zelf mag ontdekken ;-) Wanneer je er niet uit komt helpen we jouw weer verder natuurlijk.
Niels
Allereerst, hartelijk dank voor je uitgebreide onderbouwde reactie. Bij deze mijn reactie er op :)
Ik heb deze tutorial gebaseerd op iets wat ik zelf heb geschreven intern. Er is geen database beschikbaar, dus vond ik CSV de beste manier. Daarnaast, over SQL zijn genoeg tut's te vinden op inet, CSV vrij weinig :)
Dat het rommelig oogt komt waarschijnlijk door de plaatjes inderdaad, daar zal ik wat aan gaan doen.
Wbt technisch.
Ik werk zelf eigenlijk altijd met een model/Controller/Action.php, echter deze tut is geschreven voor mensen die alleen een simpele Index hebben. Dus, dan wil je niet allemaal extra dingen gaan toevoegen die niet nodig zijn.
Bij mezelf staat het ook gewoon in de Action.php en niet in de bootstrap, die is leeg :)
De view aanroepen in de bootstrap vat ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee?
De rest waar ik niet op heb gereageerd zit allemaal verweven met mijn keuze voor CSV, dus daar reageer ik verder niet inhoudelijk op.
Nogmaals bedankt!