Review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »
Koen Hollander

Koen Hollander

28/05/2012 09:09:50
Quote Anchor link
Hoi iedereen,

Ik heb een paar dagen gewerkt aan een klein scriptje, wat vinden jullie er van. Zitten er bijv. fouten in

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
//Debug mode aan/uit
define('DEBUG_MODE', true);

//Start de sessie
session_start();

//Geeft (indien sprake van ) errors weer
error_reporting(E_ALL);

//laat menu bovenaan de pagina zien
include 'inc/header.html';
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Framset//EN">
<html>
<head>
<!-- Laat javascript popup zien -->
<script type"text/javascript">
{
alert("Welkom")
}
</script>
<title>Homepage</title>
</head>
<body>
Hallo.<br>Welkom op onze website
</body>
</html>
<?php
//Laat copyright tekst onderaan zien
include 'inc/footer.html';
?>

Koen Hollander

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 00:49:36

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/05/2012 09:34:57
Quote Anchor link
Je volgorde klopt niet helemaal.
Waarom include je de header en je footer buiten je html code ?
En session_start(); moet je altijd bovenaan zetten dus zo iets:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
//Start de sessie
session_start();

//Geeft (indien sprake van ) errors weer
error_reporting(E_ALL);

//Debug mode aan/uit
define('DEBUG_MODE', true);
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Framset//EN">
<html>
<head>
<!-- Laat javascript popup zien -->
<script type"text/javascript">
{
alert("Welkom")
}
</script>
<title>Homepage</title>
</head>
<body>
<?php
//laat menu bovenaan de pagina zien
include 'inc/header.html';
?>

Hallo.<br>Welkom op onze website
<?php
//Laat copyright tekst onderaan zien
include 'inc/footer.html';
?>

</body>
</html>

Koen Hollander

Koen Hollander

28/05/2012 10:46:57
Quote Anchor link
Die volgorde werk wel beter ja, danjge. Meer fouten?

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/05/2012 11:51:37
Quote Anchor link
Als je ons wilt laten zien wat er in header.html en footer.html zit kan k wat meer kijken naar de fouten. Want op het moment staat er eigenlijk nog niet zo veel in.
Tevens raad ik je aan om je website in HTML5 te schrijven.

Jeroen VD

Jeroen VD

28/05/2012 12:35:03
Quote Anchor link
- het doctype. waarom 4.01 frameset. volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat dat crap is. ik zou zeggen, gebruik <!doctype html> (html5)
- ik mis de verplichte <meta charset=utf-8> direct na de <head> tag
- <title> voor <script> niet erna
- tekst in een <p> tag.

- ik mis haakjes bij de include. niet verplicht, maar is wel netter, en geeft een hoop overzichtelijkheid.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/05/2012 12:45:06
Quote Anchor link
Jeroen vd op 28/05/2012 12:35:03:
- ik mis haakjes bij de include. niet verplicht, maar is wel netter, en geeft een hoop overzichtelijkheid.

Ik gebruik nooit haakjes bij een include. Je gebruikt toch ook geen haakjes bij echo?
Het gebruik van haakjes heeft geen meerwaarde en geeft ook geen extra overzichtelijkheid.

P-ter AA

P-ter AA

28/05/2012 13:11:38
Quote Anchor link
Heb je hier een paar dagen aan gewerkt? Wat staat er verder in de HTML-bestanden?

Chris -

Chris -

28/05/2012 14:52:01
Quote Anchor link
Koen hollander op 28/05/2012 09:09:50:
Hoi iedereen,

Ik heb een paar dagen gewerkt aan een klein scriptje, wat vinden jullie er van. Zitten er bijv. fouten in

Koen Hollander

Waar is het scriptje dan? Of bedoel je de HTML pagina met twee nutteloze includes en een javascript alert?

Koen Hollander

Koen Hollander

28/05/2012 16:11:24
Quote Anchor link
Mijn header.html bevat 4 a href`jes

En mijn footer heeft:
Code (php)
1
&copy 2012, alle rechten voorbehouden

@Maurice vB
Ik ben beginner in PHP, dus werkt ik niet zo snel

@jeroen vd
Ik gebruik eigenlijk nooit het doc type, eerste keer dat ik die zelf type. Heb geen ervaring me de verschillende types, dus ik probeer ze even uit

Koen Hollander

Jeroen VD

Jeroen VD

28/05/2012 16:31:18
Quote Anchor link
begin dan gelijk alvast met <!doctype html>. als je het leert, leer het dan meteen goed, toch?

ozzie, zo geef ik aan of je gebruik maakt van een functie (wat include is) of ja... een functie (wat echo is). ikzelf gebruik de primaire functies van php (dingen zoals operators, echo's) zonder haakjes, maar functies die wat uitgebreider zijn (zoals dus die include()) met haakjes. klinkt een beetje vaag, en dat is het ook, maar een functie is bij mij met haakjes, en een echo vind ik meer een commando.
luister maar niet naar mij, want daar schiet je niets mee op. ik kan het niet goed uitleggen.

Toevoeging op 28/05/2012 16:40:58:

@koen, vier hrefjes hoef je niet apart te includen hoor. die kunnen gewoon op je pagina.

je hebt heel veel verschillende doctypes. voor elke versie van HTML (1 tot 5) en voor elke versie van XHTML (volgens mij 2 versies). en vaak ook nog meerdere doctypes, zoals je 4.01 hebt en 4.01 frameset.

met het doctype geef je aan welke versie van HTML je gebruikt. in je zelf getypte doctype geef je aan dan je 4.01 gebruikt, maar tegenwoordig zitten we aan 5. daarom is het nu verstandiger voortaan 5 te gaan gebruiken (nu maakt het niet zoveel uit in kleinere projecten zoals deze, maar in grotere projecten kan het een verschil maken

Wouter J

Wouter J

28/05/2012 17:45:23
Quote Anchor link
Jeroen, ik zou juist aanraden om dingen als echo en include enzo zonder haakjes te gebruiken. Dit zijn namelijk language-constructs en dat zijn eigenlijk niet helemaal echte functies. Het staat dus stukken beter om deze zonder haakjes te doen. Een voorbeeld van alle soorten functies en hoe ik ze afhandel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// constrol structure keywords => 1 spatie tussen naam en haakjes
if ($foo === 'Hello World') {
    // language construct => geen haakjes
    echo $foo;
}
else {
    // functie => haakjes en geen spaties
    echo substr($foo, 1, 4);
}

?>

Tevens is <!doctype html> niet per se een HTML5 doctype, maar gewoon een doctype vanuit het browser oogpunt. De rest wat er in het doctype staat merkt de browser niet eens en dus kun je veel beter gewoon deze makkelijke variant gebruiken.

[sideinformatie]
Het doctype is pas bedacht in HTML2 dus een HTML1 doctype bestaat niet. Een overzicht van alle doctypes die er ooit geweest zijn: http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
[/sideinformatie]
Gewijzigd op 28/05/2012 17:46:39 door Wouter J

Koen Hollander

Koen Hollander

28/05/2012 17:46:37
Quote Anchor link
Bedankt voor de uitgebreide reactie

Jeroen VD

Jeroen VD

28/05/2012 19:46:07
Quote Anchor link
Aah ja, dat bedoelde ik te vertellen, wouter. Alleen zie ik include als een echte functie, maar dat is niet zo dus.

Koen Hollander

Koen Hollander

29/05/2012 07:55:49
Quote Anchor link
Ik doe alleen haakjes als ik het noodzakelijk vind, is alleen maar meer type werk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.