[review]Google+ website/widget

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

12/07/2011 20:49:06
Quote Anchor link
Heb van het weekend even een widget gemaakt voor Google+, omdat er nog zo'n beperkt aanbod is aan widgets heb ik er meteen even een website om heen gezet. Wat vinden jullie van de gebruiksvriendelijkheid en design?

http://widgetsplus.com/
Gewijzigd op 12/07/2011 20:52:24 door

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 17:20:52

Niels K

Niels K

12/07/2011 20:51:59
Quote Anchor link
Heb je een linkje voor ons ? ;-)

12/07/2011 20:56:10
Quote Anchor link
Lekker bezig weer :) post aangepast

Jelmer -

Jelmer -

12/07/2011 23:13:07
Quote Anchor link
Mooie site, leuke widget.

Paar kleine dingetjes waar je misschien nog wat aan hebt:
- Als ik eenmaal op "Get code" heb gedrukt kan ik niet meer terug. Als ik aan het experimenteren ben hoe de widget staat op m'n blog, is het wel handig om te kunnen kopiëren, kijken hoe het staat, en weer terug te gaan om betere waarden te kiezen.
- Pas als ik een kleur heb aangepast krijgt het veld ook daadwerkelijk die kleur. Het zou overzichtelijker zijn als dat direct bij de standaardwaarden ook al gebeurt.
- Er zit geen ruimte onder de tabel, en nu past hij precies op m'n scherm. Maar zodra ik een van de onderste velden focus geef, komt die color wheel (half) in beeld en moet ik scrollen. Zodra ik dan weer naar een ander veld spring wordt de pagina weer korter en springt de site omlaag. Dat zou makkelijk opgelost kunnen worden door altijd een ruimte van de hoogte van de color wheel onder de tabel vrij te houden.
- De widget zelf is niet helemaal in evenwicht (althans, niet in mijn Google Chrome) Er zit nog teveel ruimte aan de onderkant, tussen de bottom border en de tekst met het aantal cirkels.
- In het stylesheet is in ieder geval de breedte van het h1 element vastgelegd, bij lagere of hogere waarden voor de breedte van je widget gaat het er gek uit zien.

En twijfelachtig, maar dit is hoe ik het zou doen:
- "Add me [del]at[/del] [ins]on[/ins] Google+"
- "Button [del]font[/del] [ins]text[/ins] color"

12/07/2011 23:35:12
Quote Anchor link
Dankje! Zijn allemaal goede punten waar ik zeker wat aan ga doen!

Maikel  B

Maikel B

13/07/2011 11:03:52
Quote Anchor link
Leuke widget ;)
Hoop dat er snel meer bijkomen.

Offtopic:
Kun je mij geen invite sturen (A) pm me maar als je nog invites over hebt
Gewijzigd op 13/07/2011 11:05:58 door Maikel B

Wouter J

Wouter J

13/07/2011 11:16:22
Quote Anchor link
Dan nog wat punten op het script en design werk:
- Je gebruikt voor de colorpicker jQuery. Dit werkt natuurlijk allemaal goed, maar Opera support ook zelf type=color. Dan krijg je een zeer uitgebreide colorpicker. Ook komt dit binnenkort in Chrome. Ik raad dus aan om die te gebruiken en dan vervolgens een fallback naar jQuery. Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script type="text/javascript">
var el = document.createElement('input');
el.type = 'color';
if( el.type != 'color' ) {
// color type wordt niet ondersteund
    var picker = document.createElement('script');
    picker.type = 'text/javascript';
    picker.src = 'js/jquery.wheelcolorpicker.min.js';

document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(picker);

$(function() {
      $('.colorpicker').wheelColorPicker({dir: './images'});
    });
  }
}
</script>

Hiermee verhoog je de pagina snelheid wat en maak je het uitgebreider voor je bezoekers die Opera gebruiken. Zodra het color type niet wordt ondersteund wordt het gewoon een type=text en laad je de jQuery weelcolorpicker in en gebruik je die.

- Je hebt je google analytics code bovenin de head staan, ik raad aan deze vlak voor de </body> om verkeerde resultaten te vermijden.
- I.p.v. dit oude google analytics scriptje kun je beter een snellere gebruiken. Scroll daarvoor naar onderen naar de code bij Final result: http://mathiasbynens.be/notes/async-analytics-snippet

- Probeer in je CSS gebruik te maken van shorthand properties. Dit is sneller.
- Zodra je in CSS 0 typed hoeft daar geen eenheid achter, dit maakt je CSS ook sneller.
- Gebruik voor -webkit-gradient ook de nieuwe gradient methode(precies zoals die van Firefox maar dan -webkit- i.p.v. -moz-), maar laat de oude wel staan.

En dan nog even over je design. Het ziet er lekker simpel uit, zoals hoort bij dit soort dingen. Ik heb alleen wel wat puntjes:
- Maak de menu knoppen wat groter, het is echt heel erg zoeken naar het menu.
- Die oranje button met get code vind ik niet echt bij het grijs/blauwe thema passen.
- Wat je nu als hover op de buttons hebt moet je als :active bij de buttons doen. Dit voelt dan veel natuurlijker aan. Bij hover kun je dan bijv. een kleine box-shadow gebruiken.
- In de widget heb je de hover van de button mooi gemaakt, alleen heb je weer geen klik. Bij de klik zou ik het gradient omdraaien.
Gewijzigd op 13/07/2011 11:16:46 door Wouter J

The Force

The Force

13/07/2011 12:43:30
Quote Anchor link
Mijn opmerkingen:
- Je gebruikt features van HTML5 (zoals data- attributen) maar je doctype is nog XHTML. Sowieso staan er nog een aantal fouten in je HTML (zie http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwidgetsplus.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 ).
- Dit is een van de eerste websites die ik hier review waarvan ik het design echt mooi vind. Het ziet er echt goed uit. Wel zou ik de +1, de facebook en twitter iconen links en rechts laten uitlijnen met de erboven staande widget. Dan oogt het ontwerp nog wat rustiger.

13/07/2011 16:15:20
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties! Ik heb weer genoeg te doen vanavond :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.