rewrite rule met 1 of 2 parameters
De $id is het seizoens ID
nu wil ik dat ALS(!) de twee parameter $pid (=player id) wordt meegegeven deze in de rewrite wordt doorgegeven
Nu dacht ik dat dit gewoon zo kon:
Niet dus wat nu krijg ik niets te zien
de PHP code werkt overigens goed want als ik in de url: "default.php?page=inc_games&id=105" invoer krijg ik, zoals gewenst. het hele seizoen te zien.
Als ik "default.php?page=inc_games&id=105&pid=0150" invoer krijg ik, zoals gewenst, de alleen de wedstrijden uit het seizoen te zien die door de speler met $pid 0150 zijn gespeeld.
Het gaat nu dus alleen nog om de juiste rewiterule
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mar kla
hier niets mee?
Kun je ik had ook al hier [link]http://www.phptuts.nl/view/28/4/[/link] gekeken.
en ik doe exact wat daar ook staat maar bij mij lukt het niet :-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mar kla
RewriteRule wedstrijden/(.*)/(.*)\.htm$ default.php?page=inc_games&id=$1&pid=$2
RewriteRule wedstrijden/(.*)\.htm$ default.php?page=inc_games&id=$1
Zoiets geloof ik dat het was (maar goed ik draai op IIS, dus heb weinig te maken met .htaccess)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
Idee was goed maar 'k heb even zitten testen en helaas dit werkt ook niet.
RewriteRule ^liedje$ liedje.php
RewriteRule ^liedje/$ liedje.php
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)/(.*)$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2&liedje=$3
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)/(.*)/$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2&liedje=$3
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)/$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2
RewriteRule ^liedje/(.*)$ liedje.php?categorie=$1
RewriteRule ^liedje/(.*)/$ liedje.php?categorie=$1
Dus ik denk dat je met een beetje aanpassing dit ook bij jezelf werkend moet kunnen krijgen.
Ben d'r mee bezig, zie wel iets gebeuren, lekker vaag he, maar ben d'r nog niet helemaal uit. maar ik ben wel een end in de goed richting.....denk ik
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
RewriteRule ^liedje(/)?$ liedje.php
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2&liedje=$3
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2
RewriteRule ^liedje/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2&liedje=$3
RewriteRule ^liedje/(.*)/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1&albumnaam=$2
RewriteRule ^liedje/(.*)(/)?$ liedje.php?categorie=$1
Al denk ik dat de link die ik gaf beter is. Dan is je hele URL zo flexibel als maar kan.