Rewrite URL
Ik heb nu in me .htaccess
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)/(.*)$ index.php?page=$1&name=$2 [L]
als URL: http://srv1.denniskallansee.nl/thecode/info_page/home/
in me <head>
<base href="http://srv1.denniskallansee.nl/thecode/" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://srv1.denniskallansee.nl/thecode/includes/css/default.css" />
Edit: Bekijk mijn aangepaste code eens op de vorige pagina
Gewijzigd op 23/06/2010 20:21:55 door Arjan -
Justin Streuper op 23/06/2010 20:19:47:
Arjen, kan je ontdekken wat er in mijn situatie fout gaat? Ik moet geloof ik dat relatieve pad niet gebruiken, maar hij doet het op geen enkele manier...
Jezus, ga in je eigen topic bezig. Steel niet iemand anders z'n topic, irritant figuur...
Edit:
Dennis, plaats deze regel ook even in je htaccess bestand:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
Bij die andere met een -d op het end.
Verder doe je dus zoals ik al eerder vermeld hebt dan de path voor de css zo:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/includes/css/default.css" />
Dennis, plaats deze regel ook even in je htaccess bestand:
Bij die andere met een -d op het end.
Verder doe je dus zoals ik al eerder vermeld hebt dan de path voor de css zo:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/includes/css/default.css" />
Ik zag dat je vorige post geëdit ge-edit? had
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/(.*)$ index.php?page=$1&name=$2 [L]
Dat werkt nu met <head>
<base href="http://srv1.denniskallansee.nl/thecode/" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="includes/css/default.css" />
Bedankt!
Zie dus ook even mijn edit.
en dit stuk ^(.*)/(.*)$
begrijp ik niet helemaal
Karl Karl op 23/06/2010 20:21:43:
Dat werkt toch?
Jezus, ga in je eigen topic bezig. Steel niet iemand anders z'n topic, irritant figuur...
Arjen, kan je ontdekken wat er in mijn situatie fout gaat? Ik moet geloof ik dat relatieve pad niet gebruiken, maar hij doet het op geen enkele manier...
Doe niet zo geïrriteerd man, als daar niet op wordt gereageerd en op dit topic wel dan mag ik hier best op inhaken aangezien het over hetzelfde probleem gaat.
@Dennis: Heb je deze site ook toevallig gevonden? http://articles.sitepoint.com/article/guide-url-rewriting/2
Daar staan dat soort dingen uitgelegd over hoe het werkt. Echter voldoet de beschrijving niet altijd.
Gewijzigd op 23/06/2010 20:27:30 door Justin S
Het maakt mij niet uit hoor dat je in dit topic reageert, zolang ik mijn probleem ook opgelost krijg :) en dan is gebeurd dus voel je vrij om door te gaan
http://www.websonic.nl/tutorials/tutorials_websitehtaccess.php
De !-f en !-d zorgen ervoor dat wanneer de url een bestand of directory is, de rewriterule niet toegepast wordt op de url.
Alle url's (dus ook css, images, etc.) komen langs de htaccess. Vandaar dat deze 2 regels toegevoegd dienen te worden om fouten te voorkomen.
Ik denk dat het dan beter is om even een tutorial over htaccess te volgen: De !-f en !-d zorgen ervoor dat wanneer de url een bestand of directory is, de rewriterule niet toegepast wordt op de url.
Alle url's (dus ook css, images, etc.) komen langs de htaccess. Vandaar dat deze 2 regels toegevoegd dienen te worden om fouten te voorkomen.
Justin Streuper op 23/06/2010 20:25:19:
Doe niet zo geïrriteerd man, als daar niet op wordt gereageerd en op dit topic wel dan mag ik hier best op inhaken aangezien het over hetzelfde probleem gaat.
Karl Karl op 23/06/2010 20:21:43:
Dat werkt toch?
Nee, want dit topic loopt nog. Je zorgt voor verwarring.
Als niemand je wilt helpen in je eigen topic heb je pech.
Als je bij de bakker staat, en iemand vraagt om twee volkoren broden, dan ga jij er toch ook niet ernaast staan en nog eens om twee tijgerbroden vragen?
Dit is precies hetzelfde.
Ga lekker in je eigen topic bezig en blijf uit iemand anders z'n topic weg als het niet precies hetzelfde is.
Gewijzigd op 23/06/2010 20:30:13 door Arjan -
Dennis Kallansee op 23/06/2010 20:28:06:
Het maakt mij niet uit hoor dat je in dit topic reageert, zolang ik mijn probleem ook opgelost krijg :) en dan is gebeurd dus voel je vrij om door te gaan
Karl, ik quote....
Maar als jij je eraan ergert, dan vraag ik Arjen wel om te reageren in mijn eigen topic.
Justin Streuper op 23/06/2010 20:33:24:
Karl, ik quote....
Maar als jij je eraan ergert, dan vraag ik Arjen wel om te reageren in mijn eigen topic.
Dennis Kallansee op 23/06/2010 20:28:06:
Karl, ik quote....
Hij zegt nu dus dat je nu best door mag gaan, zolang zijn probleem maar opgelost wordt, en dat is het dus nu. Dan is het dus logisch dat je nu dus verder mag / kan gaan in dit topic. Dat vind ik ook.
Maar eerst leek het dus alsof jullie twee samenwerkte, dat zou dus kunnen betekenen dat jou probleem wel in dit topic wordt opgelost, maar zijn probleem niet, terwijl dit wel zijn topic is.
Het is aan de reactiegever om te bepalen aan wie hij antwoord geeft.
En ga hier nu niet meer over verder aangezien wij niet dezelfde mening delen over forumgebruik, en dat mag, want het blijft een mening.
Even een timeout =)
[/modedit]
Justin; het is niet heel netjes om een topic te kapen voor je eigen probleem. Je kan een keer vragen of een van de reageerders hier wilt reageren op jouw topic, maar houd het daar dan ook bij. Ze komen vanzelf wel bij jouw topic.
Er ontstaat inderdaad zoals Karl al zegt, verwarring. Is de topicstarter (Dennis) nu al geholpen?
Een lieve blik naar jullie beide om in het vervolg dit soort discussies (het wel of niet mogen stelen van een topic onder andere) achterwege te laten en of te laten rusten, of uit te vechten via de PM. Mocht er in dit topic nogmaals een discussie worden gestart, sluit ik dit topic.
As you were...