RewriteBase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »
Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 08:56:28
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^test/(.*)/ test.php?x=$1

ok hier ga ik dan weet er soms iemand waarom deze een / voor men .php fille zet
dit komt uit men .htaccess
Gewijzigd op 04/07/2012 08:58:35 door Yannick decock

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 14:29:18

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:10:00
Quote Anchor link
Begrijp je zelf wat hier nu staat?
Ik namelijk niet. Zorg eerst eens dat wij begrijpen wat je vraag is.
Overigens RewriteBase / wil niets meer zeggen dan dat alles vanaf de root dir word geplaatst.

Dus als ik een wilde gok moet doen heb je een map test en die wil je eruit halen?

Dan is het
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteBase /test/

RewriteRule ^(.*)$ /test.php?x=$1 [L]
Gewijzigd op 04/07/2012 09:14:19 door Bart V B

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:12:27
Quote Anchor link
neen die map mag blijven zo dat ze men php fille niet zien dat linkt gewoon door

maar nu met dat ga ik een map terug dat is het geen wat ik niet begrijp

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:15:48
Quote Anchor link
Zie mijn aangepaste versie :)

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:19:20
Quote Anchor link
werkt niet dan laad men .htaccess niet meer

Toevoeging op 04/07/2012 09:23:54:

RewriteRule ^test/(.*) test.php?x=$1

zo doet hij het maar dan moet ik men test een map ervoor zetten en dat is niet de bedoeling

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:29:54
Quote Anchor link
Dan moet je de regel RewriteBase aanpassen.
RewriteBase /test/

Dan kan test/ uit de rule volgens mij.
Gewijzigd op 04/07/2012 09:31:00 door Bart V B

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:38:13
Quote Anchor link
heb je pm gestuurd hoe men .htaccess eruit zie want als ik dat erin zet laad hij niets :s

Toevoeging op 04/07/2012 10:02:43:

heeft hier soms iemand verstand van ?

ik graak er echt niet uit ben er al heel de nacht mee bezig geweest en veel opgezocht :s

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:08:57
Quote Anchor link
Dan is het tijd om te gaan slapen...

En tevens kunnen we je nu niet helpen omdat je de HTACCESS naar iemand hebt gemaild. Hier op het forum is het juist de bedoeling dat je het gewoon hier in het topic doet, zo hebben mensen er wat aan en kunnen we je met z'n allen helpen.

En we zijn hier gewent om gewoon normaal leesbaar Nederlands te praten en leestekens, hoofdletters, komma's en alle andere leestekens te gebruiken. Wil je dat voortaan ook doen? Want zo is het namelijk echt niet leesbaar... Meer informatie: http://www.phphulp.nl/veel-gestelde-vragen/#topic-eisen

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 10:13:16
Quote Anchor link
was niet echt mijn bedoeling maar ik wil het gerust delen met jullie groetjes
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<VirtualHost *:443>
    DocumentRoot "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/webroot"
    ServerName DefaultWebsite
    ServerAlias website localhost *

# This VirtualHost is "catch-all" (of ServerAliases that have passed through)
    UseCanonicalName Off

ErrorLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.errorlog.txt"
    CustomLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.accesslog.txt" combinedtrueout_host
    CustomLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.deflatelog.txt" deflate
    # ErrorLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.errorlog.%Y.%m.%d.txt 86400"
    # CustomLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.accesslog.%Y.%m.%d.txt 86400" combinedtrueout_host
    # CustomLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.deflatelog.%Y.%m.%d.txt 86400" deflate

<IfModule php5_module>
        php_value error_log "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.phplog.txt"
        php_admin_flag apc.enabled Off
    </IfModule>

SSLEngine On
    SSLCipherSuite ALL:!ADH:!EXPORT56:RC4+RSA:+HIGH:+MEDIUM:+LOW:+SSLv2:+EXP:+eNULL

SSLCertificateFile "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/certs/public.crt"
    SSLCertificateKeyFile "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/certs/private.key"

<Directory "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/webroot">
        Options All
        AllowOverride All
        order allow,deny
        allow from all

</Directory>

<Directory "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/cgi-bin">
        SSLOptions +StdEnvVars
    </Directory>

Alias /cgi-bin/ "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/cgi-bin/"

<FilesMatch "\.(php|php4|php5|shtml|phtml)$">
        SSLOptions +StdEnvVars
    </FilesMatch>

# SSL Protocol Adjustments
    BrowserMatch ".*MSIE.*" \
    nokeepalive ssl-unclean-shutdown \
    downgrade-1.0 force-response-1.0

RewriteEngine On

RewriteRule test/(.*)/ test.php?x=$1
    RewriteRule test/(.*) test.php?x=$1

RewriteRule test2/(.*)/ test2.php?x=$1
    RewriteRule test2/(.*) test2.php?x=$1

# WampDeveloper.Id=3a03cf8d-4567-4db6-89e8-86cd7aa87e94
</VirtualHost>
Gewijzigd op 04/07/2012 10:18:23 door yannick decock

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:18:06
Quote Anchor link
Zucht... doe nou eens even 30 seconde meer moeite en breng je post eens wat grammatica bij zodat we je kunnen begrijpen
Quote:
En we zijn hier gewent om gewoon normaal leesbaar Nederlands te praten en leestekens, hoofdletters, komma's en alle andere leestekens te gebruiken. Wil je dat voortaan ook doen? Want zo is het namelijk echt niet leesbaar... Meer informatie: http://www.phphulp.nl/veel-gestelde-vragen/#topic-eisen

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 10:22:25
Quote Anchor link
wouter j ik heb het al gezegt in het begin van de topic

ik wil uit mjin .htaccess een map laten open doen in plaats van een .php bestand

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
// voorbeeld link

<a href="/test/"><b>View test</b></a>

// in plaats van

<a href="test.php?x=$1"><b>View test</b></a>
Gewijzigd op 04/07/2012 10:23:52 door yannick decock

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:26:38
Quote Anchor link
Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens en punten hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:
Quote:
Wwouter jJ, ik heb het al gezegt in het begin van dehet topic.

Iik wil uit mjiijn .htaccess een map laten open doen(?) in plaats van een .php bestand.

Tevens begrijp ik het rode stukje dus echt niet...

N K

N K

04/07/2012 10:40:03
Quote Anchor link
<error log = aan>

@Yannick: gezegt = gezegd
@Wouter: gewent = gewend
"Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens en punten hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:"
"Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens, punten en hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:"

<error log = uit>

Jeroen VD

Jeroen VD

04/07/2012 11:29:06
Quote Anchor link
laten openen, wouter

Yannick decock

yannick decock

11/07/2012 23:29:14
Quote Anchor link
Beste leden,

Graag had ik wat informatie gekregen over dit systeem.
Ik zit namelijk met een probleem dat men .htaccess

Dus map Test dan hoe het normaal hoe het Php gedeelte is juist ?

Nu mijn vraag is hoe ik bv dit uit db haal.

$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `test` LIMIT 0, 30 ");
while($info = mysql_fetch_object($dbres)){
echo"<a href=\" Hoe Moet Het Hier om u id en title eruit t e halen ?\" target=\"main\">{$info->title</a><br>\n";
}

Sorry maar weet echt niet hoe ik dit anders kan posten .
Groetjes Yannick

Toevoeging op 11/07/2012 23:54:04:

Srry heb het al gevonden toch bedankt :p

Frank WD

Frank WD

12/07/2012 03:18:19
Quote Anchor link
Yannick, super dat het is gelukt.
Maar zou je misschien de oplossing nog met ons willen delen? Zo kan een toekomstige form lid met het zelfde probleem ook misschien nog iets hebben aan deze topic.

We zijn content als je nog even wilt delen.

Kees Schepers

kees Schepers

12/07/2012 10:56:25
Quote Anchor link
WouterJ, ik vindt het prima en zelfs goed dat je iemand wijst op zijn spelling en / of grammatica maar hier moet je niet over door te blijven gaan. Het bericht is aangekomen bij de gebruiker en het is aan hem om er iets mee te doen, je kunt hem niet dwingen.

Wouter J

Wouter J

12/07/2012 11:01:10
Quote Anchor link
Kees, of ik vraag om wat verduidelijking of we kunnen het allemaal niet begrijpen en de TS zit zonder antwoorden...

En natuurlijk kan ik hem niet dwingen, ik ben immers maar een gewoon lid. Alleen ik vind wel dat ik hem erop mag wijzen en ik vind het ook heel erg irritant. Als je even de 2 zinnen die je typt nog eens doorleest of gewoon meteen moeite doet om wat punten en komma's te plaatsen wordt het zooo veel duidelijker. Natuurlijk, je berichtje hoeft niet perfect te zijn en natuurlijk ik heb hier geen groene boekje waarmee ik elke zin gaan onderzoeken en natuurlijk ik maak ook spelling-/grammatica-/typefouten. Maar even wat punten en komma's plaatsen kan iedereen.
Gewijzigd op 12/07/2012 11:03:24 door Wouter J

Kees Schepers

kees Schepers

12/07/2012 11:05:12
Quote Anchor link
Nou Wouter, ik denk dat je het 'vragen' wel achterwege kan laten. Je dwingt de gebruiker (yannick decock) zowat om iets aan zijn taal gebruik te doen. Ik denk dat we allemaal wel mogen verwachten dat je met meer respect met mensen om gaat hier.

Uiteraard ben jij vrij, en is dit in het belang dat de gebruiker zijn spelling / grammatica verbeterd zodat jij en / of eventueel anderen zijn vraag kunnen begrijpen maar als de gebruiker hier niets mee doet (of in jouw ogen) dan is het gevolg dat hij niet geholpen wordt en zou je, als je eraan blijft storen dit kunnen melden bij moderators, die zullen hem dan nog eens erop aanspreken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.