Rijen in database verplaatsen naar ander tabel.
Omdat de werknemers toch moeten kunnen zien dat het ruilverzoek is geweigerd en met welke reden ???????????
Merdin K op 01/08/2018 12:32:37:
Omdat de werknemers toch moeten kunnen zien dat het ruilverzoek is geweigerd en met welke reden ???????????
En daar is dus dat statusveld voor. ;-)
En verder vraag ik me ook af wat jij nou het probleem vindt dat je ze niet in de database wilt laten staan, en expliciet wilt laten verwijderen?
Gewijzigd op 01/08/2018 13:29:25 door - Ariën -
Ik zal lekker 2 tabellen maken, gebruikers en verzoeken. In verzoeken heb je de velden dienstVan, dienstOvergenomenDoor, DienstDatumTijd, VerzoekDatumTijd, Reden, Status.
Mits je uiteraard van te voren weet wie de gebruikers zijn, werkt dit een stuk makkelijker en voorkomen je (typ)fouten.
Ik zie in jou code dat je datum en tijd apart opnoemt. Deze kun je beter samen opslaan als een 'datetime' veld. Deze kun je daarna als 1001 mogelijkheden weergeven.
'Status' kan een getal zal (1=open, 2=goedgekeurd, 3=geweigerd, etc) of gewoon als tekst. Getal heeft als voorkeur dat je meer gelijkheid hebt en makkelijker kan wijzigen (aangeraden dus).
Voor het veld 'Reden' geldt het zelfde. Je zou ook nog een tabel met standaard redenen kunnen maken, maar je kan evengoed een array maken met redenen. De key van de array sla je dan op. Dit is wel weer foutgevoeliger dan een tabel met unieke id's.
Aan de hand van een formulier kun je de gebruiker die jou dienst overneemt selecteren en de reden in vullen. Zodra het verzoek wordt goedgekeurd of geweigerd doe je UPDATE verzoeken SET status = 'goedgekeurd'.
Vervolgens zet je in de query WHERE DienstDatumTijd < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 WEEK) zodat alleen de verzoeken tot een week na dato worden weergegeven.
Zo zou ik het doen.
Vele malen eenvoudiger dan verplaatsen (Hoe kom je erop...).
Nou, dat is niet zo moeilijk: gemodelleerd naar de fysieke wereld.
Zonder computers zou je op je bureau 3 stapeltjes ('tabellen') met briefjes hebben: een met de ruilverzoeken, een met de geaccepteerde verzoeken, en een met de geweigerde verzoeken. De manager pakt een briefje van stapel 1, kijkt ernaar en legt het vervolgens op stapel 2 of 3.
Willem vp op 02/08/2018 16:44:48:
> (Hoe kom je erop...)
Zonder computers zou je op je bureau 3 stapeltjes ('tabellen') met briefjes hebben: een met de ruilverzoeken, een met de geaccepteerde verzoeken, en een met de geweigerde verzoeken. De manager pakt een briefje van stapel 1, kijkt ernaar en legt het vervolgens op stapel 2 of 3.
Ik had hier niet serieus een reactie op verwacht :-)