rijtje checkboxes uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Nico V.

Nico V.

29/10/2009 23:37:00
Quote Anchor link
Ik heb hier de volgende rare situatie:

eerst een paar rijen

code omschrijving checkbox
34 PHP hulp heerst [X]

de checkbox heeft als naam de id van de rij.

Ik wil deze nu kunnen bewerken dmv een formuliertje. Zodra de checkbox van een rij is aangetikt, moet de waarde 'done' in de database op 1 worden gezet bij die rij met dat id. bijvoorbeeld rij id 34 (is ook een DB waarde) is aangevinkt, Als ik nu opsla moet de waarde van de cell done van item 34 met 'omschrijving PHPhulp heerst' op 1 worden gezet

Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten, Nico

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 11:31:22

- SanThe -

- SanThe -

29/10/2009 23:47:00
Quote Anchor link
Het is mij niet echt duidelijk.
En wat is de bijbehorende vraag?

Nico V.

Nico V.

29/10/2009 23:51:00
Quote Anchor link
Ik heb dus een rijtje checkboxes met id's, die kunnen wel of niet aangevinkt zijn. Ik wil dus eerst checken WELKE checkboxes zijn aangevinkt, en vervolgens er weer mee verder kunnen werken.

Hoe doe ik dat, de checkbox namen worden in een while aangemaakt, moet ik ze dan weer uitlezen met een while om er achter te komen of ze bewerkt zijn?

hoe kan ik bijvoorbeeld een rijtje maken met aangevinkte checkboxes

edit: misschien wat code toevoegen:

Aanmaken checkboxes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    <table border='0' cellpadding='0' cellspacing='0' width='100%' class='tabel'>
        <tr>
    <form action='#' method='POST'>    
<?php
$credcount
= 0;
$vakoverzicht = mysql_query("SELECT * FROM vakken ORDER BY id") OR die (my_sql_error);
while($row = mysql_fetch_assoc($vakoverzicht)){
$code = $row['code'];
$module = $row['module'];
$cred = $row['cred'];
$done = $row['done'];
$id = $row['id'];
$credcount = $credcount + $cred;
print "<tr>";
print "<td><b>$code</b></td>
        <td>$module</td>
        <td width='20px'>$cred</td>
        <td width='40px'><center><td width='40px'><center><input type='checkbox' name='$id' /></center></td>"
;</center></td>";
print "
</tr>";
}
print "
<tr><td></td><td><input type='submit' value='Aanpassen' class='submit'></td><td><span class='kopje'>$credcount</span></td><td></td></tr>";
print "
</table>";
?>

en deze checkboxes wil ik uitlezen of ze wel of niet aangevinkt zijn

beetje quick and dirty code zeg ik maar alvast

edit2: weer even checkboxes van gemaakt, had het even veranderd om te testen, maar zo klopt het weer

edit 3: Opgelost:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$vakoverzicht
= mysql_query("SELECT * FROM vakken ORDER BY id") OR die (my_sql_error);
while($row = mysql_fetch_assoc($vakoverzicht)){
$dbid = $row['id'];

if (isset($_POST["$dbid"])) {

print "TEST: $dbid <br>";
}
}
[
/code]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nico V.

- SanThe -

- SanThe -

30/10/2009 00:08:00
Quote Anchor link
De $row-vars onveranderd copiëren is alleen geheugenverspilling en verder niet nuttig. Hou $vars buiten de quotes. Html hoort dubbele quotes te hebben. Ik zie nergens een checkbox. De name van een input mag geen getal zijn. De </form> tag ontbreekt.

Michael -

Michael -

30/10/2009 00:09:00
Quote Anchor link
Quote:
beetje quick and dirty code zeg ik maar alvast

Een beetje? Het is gewoon een ramp. Begin je echo met single quote (') en gebruik in je html dubbel quotes (") zoals 't hoort. En variabelen horen buiten quotes, dus:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
echo 'Ik ben '.$naam;
echo 'Ik ben '.$jaar.' oud';

//en niet:
echo 'ik ben $naam';
?>

Ik zie in je script geen checkboxes hoor, maar je bedoelt waarschijnlijk zoiets:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if(strtolower($_SERVER['REQUEST_METHOD']) == 'post')
{

foreach($_POST['checks'] as $key=>$check)
    {

echo $key.' '.$check.'<br/>';
    }
}

echo '<form method="post">';
for($i=0; $i<10; $i++)
{

echo $i.'<input type="checkbox" name="checks['.$i.']"><br/>';
}

echo '<input type="submit">
</form>'
;
?>

ipv een for loop en $i kan je 't ook in een while zetten en de id uit de database halen.

EDIT: Te laat :-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.