rkeningnummer opslaan mollie
ik kan order_id en bedrag opslaan. maar nu het rekeningnummer nog van de klant.
ik veronderstel dat die in deze variabele zit:
$Details_Account = $payment->details->consumerAccount;
maar als ik via update $Details_Account in een veld varchar rekeningnummer wil plaatsen doet i dat niet
wat doe ik fout?
lex
Ik doe iets, en ik weet niet precies wat er gebeurt, maar ik weet wel dat daarmee niet het gewenste effect is bereikt.
Dat tweede deel vormt je probleem: je hebt geen duidelijk beeld van wat er precies gebeurt. Dit tweede deel vormt ook de start van je oplossing: zorg dat je duidelijkheid krijgt over wat er gebeurt. Dit vormt vaak een onderdeel van het ontwikkelproces: uitzoeken hoe iets werkt / waarborgen dat iets op een bepaalde manier werkt.
De eenvoudigste manier om dit te debuggen (want dat is in feite wat je moet gaan doen) is door deze informatie op je scherm te dumpen (denk aan functies als var_dump() en print_r()) of, als dat niet (makkelijk) gaat, naar een logbestand te schrijven.
Vervolgens kun je het probleemgebied gaan isoleren: waar gaat het precies mis? Communiceer ik niet goed met mijn API? Gaat er iets mis in mijn query? Is mijn tabelkolom niet van het goede type of is dit veld niet lang genoeg voor de informatie die ik op wil slaan?
Maar de eerste stap is dus informatievergaring zodat je duidelijkheid creëert over wat de toestand van je applicatie(variabelen) is.
Tot het moment dat je hier duidelijkheid over hebt blijft het gissen... Met de aangeleverde informatie kan ik je ook niet vertellen wat er misgaat. Je geeft namelijk ook niet aan hoe je fout tot uiting komt, je zegt "... doet i dat niet...", waar blijkt dit uit? Je laat hierdoor dus ook een beetje in het midden of het aan (de communicatie met) je API ligt of dat je mogelijk iets in je query fout gaat. Oftewel het probleemgebied wat je opspant is nogal groot...
Door de manier waarop er hier vaak vragen worden gesteld en informatie wordt verschaft kost het opstellen van een probleemanalyse vaak meer tijd dan het daadwerkelijk oplossen van het probleem zelf :).
Gewijzigd op 09/08/2015 13:50:54 door Thomas van den Heuvel
In $payment->details->consumerAccount; zit niet wat je zoekt.
Wat zit er in $payment->details->consumerAccount ?
Wat zit er in $payment->details ?
Wat zit er in $payment ?
Juist: print_r($payment) of var_dump($payment) doen dus. Net zoals Thomas zegt...
Dat is in feite overbodige informatie. Zelfs vraag ik me af of Mollie zelf die info wel direct krijgt. Want Mollie stuurt je (voor iDeal) door naar de omgeving van jouw eigen bank. Daar log je (bij de Rabo, ING etc)in met je rekeningnummer. En van daaruit komt informatie terug naar Mollie of de betaling gelukt is.
Ook Mollie moet terugmelden aan jouw PHP omgeving of de betaling gelukt is. Of dat dan bij de Rabo, ING of een buitenlandse bank of misschien wel via creditcard of Paypal oid is dan niet relevant.
En in het geval van Paypal is een rekeningnummer ook niet van toepassing.Lijkt me ook een privacy issue.
Daarbij de vraag: waar heb jij het rekeningnummer nog voor nodig?
Mogelijk zie je in de Mollie beheersomgeving wel meer info als je nog een terugbetaling wilt doen, maar in feite zou die info afgeschermd kunnen blijven.
ik hb het rekeningnummer nodig om eventueel te kunnen terugstorten
maar het zat inderdaad in $payment->details->consumerAccount
bedankt voor de aanwijzingen om alles inhoudelijk na te pluizen