Rooster
Ik ben bezig met mijn nieuwe project, en op dit moment ben ik aan het brainstormen over de bepaalde functies in het systeem.
Een van de functies is een rooster systeem, het gaat om een restaurant. De gegevens en beschikbaarheid van de personeel staan in de database.
Huidige toestand: op dit moment wordt in excel roosters gemaakt, ze maken rooster per dag,
+------------------------------------------+
|______________|uren (vb. 9-10 10-11 11-12)|
| Naam pers. 1 |__########_________________|
| Naam pers. 2 |_____########______________|
| Naam pers. 3 |_______########____________|
# = de uren van een persoon die moet werken
Nu vraag ik me af hoe kan ik dit gebruiksvriendelijk kan maken! heeft iemand een voorbeeld of een tip?
dashti
Gewijzigd op 18/03/2011 20:27:31 door Dashti webdeveloper
Je maakt het gebruikersvriendelijk door er een handige webapplicatie voor te bouwen. Begin met het datamodel. Denk goed na over het datamodel en bouw daaromheen een webapplicatie.
Bedankt voor je reactie, dat is heel logisch en die heb ik ook en wordt er aan gewerkt, maar daar heeft de gebruiker niet zo veel aan, ik bedoel ze weten niet hoe mijn data model er uit ziet, voor hun is belangrijk dat de gegevens juist opgeslagen wordt. Wat wel belangrijk is hoe voer ik de gegevens in, ik kan overal dropdownlistbox gebruiken maar ja daar wacht de gebruiker niet op, ik denk dat ze fijn zou vinden als ze ipv zo een listbox een lijntje kan trekken.
Dus het gaat mij om hoe kan ik de rooster ( aanmaak ) gebruikersvriendelijk weergeven.
nogmaals bedankt voor je reactie.