Routers
Ik heb een tablet gekocht maar als ik boven op me kamer zit heb ik nauwlijks berijk dus wil een router
ik wilde zometeen deze (klik) gaan kopen maar nu is de vraag kan je deze ook draadloos kopelen of moet je een kabel aansluiten en kan je deze wel er tussen zetten,
en als ik hem dan met een kabel aan de netwerk moet sluiten kan ik dan gewoon weer door verbinden naar me pc?
http://www.dixons.nl/icidu-wireless-router-300n-5dbi.html
(miss de verkeerde forum maar hier krijg ik vaak snel en goed antwoord XD)
Heb maand terug de Linksys E4200 gekocht. Prijs gewonnen voor beste router 2011 en tot nu toe super. Je kunt zelfs twee draadloze netwerken instellen; één voor je eigen gebruik en één voor gasten. Ook kun je de bandbreedte gemakkelijk aanpassen wat er voor zorgt dat je één kunt kiezen die niet veel voorkomt in je buurt om zo het signaal optimaal te hebben.
Ander voordeel is, is dat hij maar liefst 6 interne antennes heeft. Super router!
Daarnaast de vertrouwde en gemakkelijke linksys interface.
Bas Kreleger op 07/04/2012 14:43:07:
Als je twee etages hebt, dan is het belangrijk dat je een goede router hebt die een goed wireless bereik heeft. Heb zelf allerlei (stuk of 5) routers gehad en allen begonnen te haperen qua dataverkeer (intern als extern), wegvallende of zwakke wireless verbinding, ....
Heb maand terug de Linksys E4200 gekocht. Prijs gewonnen voor beste router 2011 en tot nu toe super. Je kunt zelfs twee draadloze netwerken instellen; één voor je eigen gebruik en één voor gasten. Ook kun je de bandbreedte gemakkelijk aanpassen wat er voor zorgt dat je één kunt kiezen die niet veel voorkomt in je buurt om zo het signaal optimaal te hebben.
Ander voordeel is, is dat hij maar liefst 6 interne antennes heeft. Super router!
ja maar daar hangt nog wel een prijs kaartje aan :P
wij hebben daarbij niet echt snel internet ik haal denk net 50 mb/s via de draadloze verbinding
dus vandaar ik die van dixons wil en ik kan hem dan vandaag nog halen :P dus kan je elke router in je netwerk zetten zo niet kan deze het wel of niet?
je kan ook een extender kopen, zo een hebben wij ook in het huis.
Het is echter wel zo: betaal je meer dan krijg je meer.
Alleen krijg ik geen internet verbinding iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen
Start -> Run -> CMD -> ipconfig
En ik krijg een ip ja!
En je internet kabel in de router? ;-)
Bas Kreleger op 08/04/2012 10:55:24:
En je internet kabel in de router? ;-)
Ja die zit er in ja (ik kan ook gewoon in de router) alleen me vader had er net over dat hij kruislings moest in steken?
Klopt dat en hoe moet dat dan?
Je moet de internet kabel in het internet aansluiting doen en dan de LAN1 aan je PC.
Bas Kreleger op 08/04/2012 12:20:26:
Heb je UPC?
Je moet de internet kabel in het internet aansluiting doen en dan de LAN1 aan je PC.
wij hebben kpn en ik heb de internet kabel in de wan poort gedaan en vanaf die router een kabel uit lan 1 naar me pc
En als je in de setup kijkt wat zegt je router dan bij status?
moest de kabel die in de kpn modem/router zat in lan 1 zetten in de icidu en dhcp uitzetten en toen deed hij het
erg simpel ijgelijk moest er alleen twee dagen oven doen voordat ik het begreep XD
dnties:
Instructie:
Je moet het LAN ip-adres van de ICIDU zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de KPN routermodem. En daarna de ICIDU via een van zijn 4 LAN-aansluitingen aan de KPN routermodem verbinden.
Voorbereiding:
Het ip-netwerk van de KPN routermodem moet je even achterhalen via een pc die je bedraad aansluit op de KPN routermodem, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de KPN routermodem aan (stel dus dat daar 192.168.0.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.0.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).
Werkzaamheden aan de ICIDU router:
Je kunt daarna je ICIDU router gaan gebruiken als draadloos accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (KPN routermodem). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de ICIDU van de KPN routermodem.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de ICIDU.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de ICIDU, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista of Windows 7:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de ICIDU.
5. Zet DHCP serving uit op de ICIDU.
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de ICIDU uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de ICIDU een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de KPN routermodem, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de KPN routermodem. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de KPN routermodem als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.
Ik raad aan gewoon een ip-adres te kiezen in de juiste reeks dat eindigt op .253
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de KPN routermodem al als LAN ip-adres gebruikt!
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de ICIDU.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de ICIDU bedraad met een LAN poort van de KPN routermodem.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de KPN routermodem ipv. de ICIDU.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de ICIDU nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de ICIDU].
Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de ICIDU zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de KPN routermodem.
Je hebt dus de ICIDU als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.
Succes,
Tijs.
Je moet het LAN ip-adres van de ICIDU zo inrichten dat die in hetzelfde netwerk ligt als de KPN routermodem. En daarna de ICIDU via een van zijn 4 LAN-aansluitingen aan de KPN routermodem verbinden.
Voorbereiding:
Het ip-netwerk van de KPN routermodem moet je even achterhalen via een pc die je bedraad aansluit op de KPN routermodem, en dan kijken met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk naar Standaardgateway, dat geeft het ip-adres van de KPN routermodem aan (stel dus dat daar 192.168.0.1 staat als standaardgateway, dan is 192.168.0.x het netwerk (zie stap 7, waar je dat nodig hebt)). Noteer ook het subnetmasker (meestal is dat 255.255.255.0). Schrijf ook het toegekende ip-adres op, zodat je weet of kunt inschatten vanaf welk ip-adres via DHCP ip-adressen aan verbonden pc's worden toegekend (ook nodig voor stap 7).
Werkzaamheden aan de ICIDU router:
Je kunt daarna je ICIDU router gaan gebruiken als draadloos accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (KPN routermodem). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de ICIDU van de KPN routermodem.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de ICIDU.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de ICIDU, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista of Windows 7:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de ICIDU.
5. Zet DHCP serving uit op de ICIDU.
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de ICIDU uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de ICIDU een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de KPN routermodem, maar (normaal) niet wordt uitgegeven door de DHCP server in de KPN routermodem. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op .253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de KPN routermodem als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf .33.
Ik raad aan gewoon een ip-adres te kiezen in de juiste reeks dat eindigt op .253
Natuurlijk niet het ip-adres toekennen dat de KPN routermodem al als LAN ip-adres gebruikt!
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de ICIDU.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de ICIDU bedraad met een LAN poort van de KPN routermodem.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de KPN routermodem ipv. de ICIDU.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de ICIDU nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de ICIDU].
Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de ICIDU zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de KPN routermodem.
Je hebt dus de ICIDU als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.
Succes,
Tijs.
bron: helpmij.nl
alleen nu geeft me pc aan dat het een open netwerk is dus kan nu niks meer delen hoe kan ik dit aanpassen XD
Gewijzigd op 08/04/2012 13:33:43 door ScrapZz nl
Toevoeging op 08/04/2012 14:23:49:
Zie http://www.icidu.com/media/productdownloads/NI-707534/manual/NI-707534-Manual%20NL.pdf
Bas Kreleger op 08/04/2012 14:23:24:
Op prive netwerk zetten ;). En vergeet geen wachtwoord op je wifi te zetten via user interface: http://192.168.1.1
Zie http://www.icidu.com/media/productdownloads/NI-707534/manual/NI-707534-Manual%20NL.pdf
er staat een pass op ja maar als nog zeg me pc openbaren netwerk
Klik op je netwerk verbinding, vervolgens krijg je een overzicht. Dan staat er 'public network', klik daarop en kies dan HOME.