Row toevoegen in sql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Taenadar Bla

Taenadar Bla

14/11/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Oke misschien is het een hele simpele vraag maar kan het niet vinden, waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoek termen.

Ik wil in mijn sql database een extra row toevoegen. Dus ik heb al de rows 1 2 3 4 maar hier moet nog 5 bij. Hoe doe ik dit precies ?

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 22:55:47

Frank -

Frank -

14/11/2006 17:33:00
Quote Anchor link
Een row? Een record bedoel je waarschijnlijk. En wat zijn de nummer 1,2,3 en 4? Is dat soms een id dat automatisch door de database wordt aangemaakt? Dus auto_increment? Zonder jouw datamodel is hier niets zinnigs over te zeggen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
INSERT INTO
  tabelnaam(
    kolom1,
    kolom2
  )
VALUES(
  'waarde 1',
  'waarde 2'
)
Syntax van een INSERT-query...

Taenadar Bla

Taenadar Bla

14/11/2006 17:35:00
Quote Anchor link
Nee niet de insert. Ik heb de volgende tabel gemaakt

CREATE TABLE `contact` (
`contact` text NOT NULL
) ;

Hierbij wil ik dus nog bijvoorbeeld naam erbij. Hoe kan ik dit dan doen ? De tabel wegflikkeren of kan ik deze er ook simpel bij gooien ?

Frank -

Frank -

14/11/2006 17:42:00
Quote Anchor link
Zie de MySQL-handleiding hoe je een tabel kunt aanpassen. Wanneer je de beschikking hebt over bv. PHPMyAdmin, dan heb je het wat gemakkelijker.

Overigens ontbreekt er een id in de tabel met de eigenschap UNIQUE. Het is niet verplicht om dit te gebruiken, maar je moet wel iets hebben om een uniek record aan te kunnen wijzen. Een id met auto_increment is veruit de eenvoudigste oplossing.

Taenadar Bla

Taenadar Bla

14/11/2006 18:19:00
Quote Anchor link
Tnx alter table was het idd :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.