Row toevoegen in sql
Taenadar Bla
14/11/2006 17:29:00Oke misschien is het een hele simpele vraag maar kan het niet vinden, waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoek termen.
Ik wil in mijn sql database een extra row toevoegen. Dus ik heb al de rows 1 2 3 4 maar hier moet nog 5 bij. Hoe doe ik dit precies ?
Ik wil in mijn sql database een extra row toevoegen. Dus ik heb al de rows 1 2 3 4 maar hier moet nog 5 bij. Hoe doe ik dit precies ?
PHP hulp
18/11/2024 22:55:47Frank -
14/11/2006 17:33:00Een row? Een record bedoel je waarschijnlijk. En wat zijn de nummer 1,2,3 en 4? Is dat soms een id dat automatisch door de database wordt aangemaakt? Dus auto_increment? Zonder jouw datamodel is hier niets zinnigs over te zeggen.
Syntax van een INSERT-query...
Syntax van een INSERT-query...
Taenadar Bla
14/11/2006 17:35:00Nee niet de insert. Ik heb de volgende tabel gemaakt
CREATE TABLE `contact` (
`contact` text NOT NULL
) ;
Hierbij wil ik dus nog bijvoorbeeld naam erbij. Hoe kan ik dit dan doen ? De tabel wegflikkeren of kan ik deze er ook simpel bij gooien ?
CREATE TABLE `contact` (
`contact` text NOT NULL
) ;
Hierbij wil ik dus nog bijvoorbeeld naam erbij. Hoe kan ik dit dan doen ? De tabel wegflikkeren of kan ik deze er ook simpel bij gooien ?
Frank -
14/11/2006 17:42:00Zie de MySQL-handleiding hoe je een tabel kunt aanpassen. Wanneer je de beschikking hebt over bv. PHPMyAdmin, dan heb je het wat gemakkelijker.
Overigens ontbreekt er een id in de tabel met de eigenschap UNIQUE. Het is niet verplicht om dit te gebruiken, maar je moet wel iets hebben om een uniek record aan te kunnen wijzen. Een id met auto_increment is veruit de eenvoudigste oplossing.
Overigens ontbreekt er een id in de tabel met de eigenschap UNIQUE. Het is niet verplicht om dit te gebruiken, maar je moet wel iets hebben om een uniek record aan te kunnen wijzen. Een id met auto_increment is veruit de eenvoudigste oplossing.