Rows verplaatsen in SQL
waarom is dit zo moelijk :P
niemant kan mij helpen:s
niet elke minuut bumpen :/
Welke query heb je precies gebruikt?
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
$query2 = "INSERT INTO end-order (SELECT * FROM waitlist WHERE ip='$addr')";
$result = mysql_query($query2) or die(mysql_error());
?>
$query2 = "INSERT INTO end-order (SELECT * FROM waitlist WHERE ip='$addr')";
?>
version 3.23.58
ik heb dit wel eerder gehad er is gewoon een volgorde fout of "" die niet kloppen maar ik zou het veder ook niet weten
Hmm waren subqueries niet 4+ ?
log_long_queries OFF
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
$query2 = "INSERT INTO endorder SELECT * FROM waitlist WHERE ip='$addr'";
?>
$query2 = "INSERT INTO endorder SELECT * FROM waitlist WHERE ip='$addr'";
?>
PHPerik:
Vanaf 4.1 om precies te zijn... Dit gaat dus niet werken.Hmm waren subqueries niet 4+ ?
Haal eerst met een SELECT de boel op uit de database en ga vervolgens met PHP de juiste INSERT-query samenstellen.
Overigens is dit nog een reden om een betere hostingprovider te gaan zoeken, versie 3.x is al jaren achterhaald. De meest recente versie is 5.1
Edit: zie ook http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/subqueries.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Je hebt een te oude MySQL versie. Subqueries worden pas sinds MySQL 4.1 ondersteund. Je zult dus echt op zoek moeten gaan naar een nieuwe webhost en anders moet je het oplossen met een while loop in PHP ofzo maar dat is wel heeel smerig.
hij doet het nu toch ?????
Oke dat hadden we nog niet gelezen, blijkbaar wordt dit niet als subquery gezien.
jordi:
Met version 3.23.58? Dan heb je iets voor elkaar gekregen wat volgens MySQL helemaal niet kan.hij doet het nu toch ?????
Of je hebt een andere versie in gebruik of het lijkt alsof het goed gaat, totdat je de bugs tegenkomt... Ik gok op een andere versie.