RSS iemand ?
Ik weet nu inmiddels hoe ik diverse zg. RSS Readers voorzie van deze feeds, maar hoe voorzie ik de bezoekers van mijn website van een mogelijkheid een RSS feed van mij persoonlijk te zien ? Dus geen gratis aangeboden nieuws e.d., maar mijn eigen updates e.d...
Wat een kick plaatje :P is zeker wel goed :):):)
Wanneer ik op Google zoek, wat ik natuurlijk gedaan heb, vind ik alleen maar crap en dacht dat iemand hier mischien zo vriendelijk was mij te verwijzen naar een tutorial en niet naar Google...
En wordt nu weer de monopoly positie (die we van Microsoft zo verafschuwen !) van Google aangeprezen ?!
Quote:
En wordt nu weer de monopoly positie (die we van Microsoft zo verafschuwen !) van Google aangeprezen ?!
Helemaal gelijk(wat dom zijn mensen toch :P).
http://www.google.com/search?q=rss+feed+tutorial&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
bijna 950 duizend hits.
<rss version="2.0">
<channel>
<title>TITEL</title>
<link>localhost:8080/rss/index.php</link>
<description>test pagina voor rss feeds</description>
<item>
<title>titel</title>
<link>link</link>
<description>beschrijving</description>
</item>
</channel>
</rss>
De tags spreken voor zich he ;)
Erick:
Er waren toch geen domme vragen ?
ja klopt, moest alleen me plaatje kwijt :P
Erick:
Wanneer ik op Google zoek, wat ik natuurlijk gedaan heb, vind ik alleen maar crap en dacht dat iemand hier mischien zo vriendelijk was mij te verwijzen naar een tutorial en niet naar Google...
Is ook handig als mensen je helpen zoeken... srry voor me spam ;)
Vergeven en vergeten, Boaz...
Het is een kwestie van goed zoeken :)
Dit stukje code:
<rss version="2.0">
<channel>
<title>TITEL</title>
<item>
<title>titel</title>
<link>link</link>
</item>
</channel>
</rss>
Ziet er inderdaad werkzaam uit en komt overeen met de uitleg van de eerdergenoemde link (Jaap bedankt!) maar
wat ik nu niet begrijp:
Plaats ik nu een linkje (bv. het welbekende RSS/XML logootje) naar het bestandje met de bovenstaande code op mijn website ? Wat er dan voor zorgt dat iemand het bestandje waarnaar wordt verwezen localhost:8080/rss/index.php in zijn RSS Reader kan gaan zien ?
Gewijzigd op 08/11/2004 23:39:00 door Erick Schluter
En inderdaad ik ben op het moment een beetje lui, sorry Jaap...
Nee je kan geen programma forcen :)
Live bookmarkt is een RSS linkje zoals ik beschreef ?
Erick:
Kasper,
Dit stukje code:
<rss version="2.0">
<channel>
<title>TITEL</title>
<item>
<title>titel</title>
<link>link</link>
</item>
</channel>
</rss>
Ziet er inderdaad werkzaam uit en komt overeen met de uitleg van de eerdergenoemde link (Jaap bedankt!) maar
wat ik nu niet begrijp:
Plaats ik nu een linkje (bv. het welbekende RSS/XML logootje) naar het bestandje met de bovenstaande code op mijn website ? Wat er dan voor zorgt dat iemand het bestandje waarnaar wordt verwezen localhost:8080/rss/index.php in zijn RSS Reader kan gaan zien ?
Dit stukje code:
<rss version="2.0">
<channel>
<title>TITEL</title>
<item>
<title>titel</title>
<link>link</link>
</item>
</channel>
</rss>
wat ik nu niet begrijp:
Je kan inderdaad een linkje maken naar het *.rss of *.xml bestand, maar dan zie je alleen de code. Wel kunnen ze de link invoeren in een RSS reader om het normaal te kunnen lezen, of op een lcd schermpje bijv.
Kasper, ik heb inmiddels geprobeerd op deze manier een RSS dingetje te maken, maar krijg een hele vreemde boodschap, zie http://www.ericks.nl/rss/rsserror.gif.
(Op dit plaatje staat een <DOCTYPE> regel die ik inmiddels al heb verwijderd!)
Hoe kan dit nu weer ?! Bijna elke tutorial begint met het bespreken van dit regeltje code, dat onmisbaar is !?
Ik heb het bewaard als rssfeed.xml en het wordt aangeroepen vanaf http://www.ericks.nl/rss/rssfeed.html d.m.v. klikken op het hartje...
Gewijzigd op 10/11/2004 01:27:00 door Erick Schluter
Misschien dat je uit je RSS Reader wat meer info kunt halen over welke versies hij accepteert?
En nu is de beurt aan mij om te zeggen: WELTERUSTEN ALLEMAAL :P
Edit:
Nog een pagina die misschien handig is voor rss feeds en versies...
En aan je DOCTYPE te zien zou ik eerst rss versie 0.91 proberen...
Ik heb hem net eff getest en op mijn localhost doet die rss het wel, maar als ik hem op jouw site probeer geeft die een error :s
In je sourcecode staat dit:
Denk dus dat daar het probleem zit. Misschien een spatie na de 1.0: of zo??
Nog een pagina die misschien handig is voor rss feeds en versies...
En aan je DOCTYPE te zien zou ik eerst rss versie 0.91 proberen...
Ik heb hem net eff getest en op mijn localhost doet die rss het wel, maar als ik hem op jouw site probeer geeft die een error :s
In je sourcecode staat dit:
Denk dus dat daar het probleem zit. Misschien een spatie na de 1.0: of zo??
Gewijzigd op 10/11/2004 06:00:00 door Winston Smith
Je kunt denkelijk morgen in de loop van de avond een zg. RSS icoontje vinden op http://www.linkage.nl welke verwijst naar een eindelijk werkende feed !
En het had volgens mij inderdaad te maken met die versies e.d.
Ik ben allen zeer erkentelijk voor de gepassioneerde aandacht die dit onderwerp kreeg en zal dit laten blijken in mijn eerste RSS nieuws item !
Linkage staat nu een RSS icoontje, dat verwijst naar een RSS bestandje. Dit wordt geopend in een nieuw venster en de URL van dit venster dient te worden gekopieerd om daarna geplakt te worden in een zg. RSS Reader (dat is logisch toch ?)
Ik maak op het moment gebruik van een RSS Reader genaamd NetNewsWire, welke voor MacOSX geschikt is en naar mijn idee zijn werk prima doet.
Ik heb nog niet met andere Readers gekeken en wilde vragen...of jullie...
Thnx!
In de Latest news sectie op Ik maak op het moment gebruik van een RSS Reader genaamd NetNewsWire, welke voor MacOSX geschikt is en naar mijn idee zijn werk prima doet.
Ik heb nog niet met andere Readers gekeken en wilde vragen...of jullie...
Thnx!
Gewijzigd op 10/11/2004 09:49:00 door Erick Schluter
Daarnaast gebruik aub geen html in rss feed. Als ze het interestant vinden linken ze heus wel door. En een rss feed is gemaakt ook snel en makkelijk te lezen.
In de meeste rss feeds heb een 'extra' scherm met daar in de pagina waar in gelinkt is...