ruimte voor <button>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard veldman

richard veldman

07/04/2017 20:36:37
Quote Anchor link
Beste allen,

Ik betwijfel of ik de goede categorie heb gekozen maar zoniet dan excuses...

Ik zal al een tijdje met een probleem die mij zo langzamerhand gek begint te maken.
Op een website gebruik ik <forms> om data van de ene pagina naar de andere over te zetten.
Nu heb ik 1 pagina waarbij een regel tekst een link vormt welke als form wordt verstuurd.
In alle browser geen probleem behalve in IE.....

Op zich werkt het wel maar ik hou een 'witruimte' voor de tekst, wat ik ook probeer.
Maw de tekst schuift een eind naar rechts wat niet de bedoeling is.
Ik lijn links uit, heb al een tabel gemaakt waarbij de form zaken in een cel staan van 1 pixel breed, maar dan werkt de link niet meer. etcetc

Hieronder een gedeelte van het script.
Voor de duidelijkheid loopt er een scriptje mee welke bekijkt welke browser men gebruikt. Die gegevens staan in $user_bname

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php

print ("<table><form name=\"$Rij[Scheepsnaam]$Tijdstempel1\" action=\"/".$taal."/online-booking/step3\"  method=\"post\">

<input type=\"hidden\" name=\"data_naam\" value=\"$Rij[Scheepsnaam]\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_datum1\" value=\"$Tijdstempel1\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_datum2\" value=\"$Tijdstempel2\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_huurprijs\" value=\"$Prijshuur\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_brutoprijs\" value=\"$Brutoprijs\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_actiekode\" value=\"$actiekode\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_periodekorting\" value=\"$Periodekorting\">
<input type=\"hidden\" name=\"data_Lastminutekorting\" value=\"$Lastminutekorting\">
<input name=\"step\" type=\"hidden\" value=\"2\"
<tr align=\"left\">
<td with=\"470\" class=\"vrijeperioden\" ><div align=\"left\">"
);

if ($user_bname=='IE'){
print("<button type=\"submit\" form=\"$Rij[Scheepsnaam]$Tijdstempel1\"
action=\"/"
.$taal."/online-booking/step3\" style=\"text-decoration: none;\">
<span class=\"vrijeperioden\">"
);

}
else {

print("<button style=\"color:#ff4500; text-decoration: none;\"><span class=\"vrijeperioden\">");
}

print("
$Tekst_boeken_27
$Wisseldag $AankomstDatumTonen
$Tekst_boeken_28 $Wisseldag
$VertrekDatumTonen (w:$Weeknummer)
                                                &nbsp;&nbsp;$Weekaanduiding:
<b>$Lastminutetekst &euro; $Prijshuur,- </b><br><br>
</td></tr></form>"
);
Gewijzigd op 07/04/2017 20:41:03 door Richard veldman

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 16:19:28

Ben van Velzen

Ben van Velzen

08/04/2017 01:40:08
Quote Anchor link
Waarom stop je eigenlijk een span in een button? Dat lijkt me toch heel erg niet de bedoeling, en in mijn herinnering mag dat ook niet. Je kan gewoon je stijlen toepassen op de button.

Joakim Broden

Joakim Broden

10/04/2017 10:04:34
Quote Anchor link
Zonder je bericht te lezen even dit, want je code is onoverzichtelijk als de pest voordat ik daar naar ga kijken.

1) Zet de variabelen buiten de ", nu kun je heel moeilijk zien wat PHP variabelen zijn in een string.
2) Het is makkelijker om ' te gebruiken dan ", zodat je niet hele tijd \" hoeft te gebruiken.
3) Maak gebruik van tabs.
4) Tabellen is er voor om data weer te geven, niet om een formulier mee op te bouwen.
5) Gebruik geen inline CSS.
6) Sluit HTML tags af, zoals <button> -> </button>

Ben van Velzen op 08/04/2017 01:40:08:
Waarom stop je eigenlijk een span in een button? Dat lijkt me toch heel erg niet de bedoeling, en in mijn herinnering mag dat ook niet. Je kan gewoon je stijlen toepassen op de button.

Een span is een inline element, en mag in elk ander element. Je kunt een span vergelijken met een markeerstift om kleine stukjes tekst op te maken.
Gewijzigd op 10/04/2017 10:07:17 door Joakim Broden

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2017 16:57:41
Quote Anchor link
Joakim Broden op 10/04/2017 10:04:34:
Een span is een inline element, en mag in elk ander element.

Klopt, maar niet om elk element. Inline elementen mogen niet om block level elementen.

@topicstarter: waarom print je deze zut? Dit wordt hierdoor één onleesbare brei. Je kunt PHP-blokken te allen tijde openen en sluiten. Maak hier gebruik van.

Tevens: een button heeft een sluitingstag. Indien je HTML syntactisch gezien niet correct is hoef je ook niet te verwachten dat dingen naar behoren werken. Dat is het idee van standaarden: doe je iets op de voorgeschreven wijze, dan zou het moeten werken.

EDIT: geen idee wat dit moet voorstellen > $Rij[Scheepsnaam]$Tijdstempel1
Scheepsnaam lijkt mij geen constante? Verder is deze combinatie nogal raar en mogelijk foutgevoelig.

button form=... verwacht ook een form id, niet een naam? En als dit toch in beide gevallen refereert aan het omvattende form lijkt mij dit niet nodig omdat je niet ineens een ander form submit in een specifiek geval?
Gewijzigd op 10/04/2017 17:03:52 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.