Rustige schermwisseling
Blijft over 40 % info welke door tabno wordt bepaald.
Hoe voorkom ik het zichtbaar verversen van het beeldscherm ?
Werken met frame's heeft zijn nadelen.
Is Ajax een oplossing of wordt de hoeveelheid programmeerwerk veel groter ?
Dan wordt alleen dat frame ververst en niet de gehele pagina.
<A TARGET="doelframe" HREF="mijn_pagina">LINK</A>
Zie http://www.handleidinghtml.nl/
Helpt dit?
- gebruikers moeten een specifieke pagina kunnen bookmarken in je site
- als iemand via Google op een framespagina binnenkomt, wat doe je dan?
Hou gewoon je pagina's onder de 50 KB, dan merk je die refresh amper.
@ Jan , het probleem is dat ik de site niet zelf maak , dus ik heb de grootte niet in de hand .
Ik ben bezig een vroeger door mij ontworpen programmagenerator ( met Visual Foxpro geprogrammeerd ) om te zetten naar Html geassisteerd door PHP CSS en eventueel Ajax .
Een hele klus , in Visual Foxpro had ik het command Lockscreen=.T. dan volgde de schermopbouw en met Lockscreen=.F. werd het scherm razendsnel gerefreshed.
Quote:
Waarom zou je de grootte niet in de hand hebben? het probleem is dat ik de site niet zelf maak , dus ik heb de grootte niet in de hand .
- Tekst neemt nauwelijks ruimte in beslag, daar kan het probleem niet liggen.
- Images kun je resizen en downgraden waardoor het aantal kb's enorm afneemt.
- css en javascript in aparte files wordt keurig door de browser in de cache opgenomen, hierdoor is er slechts eenmalig een download noodzakelijk. Dit scheelt dus weer dataverkeer.
Kortom, het is een kleine moeite om de html-output kleiner dan 50kb te laten zijn.
* CSS file
* JS file
* Images resizen
* Preload images
Frank wat bedoel je met downgraden ( aantal kleuren verminderen ?)
De site wordt geheel vanuit Mysql tabel gegenereerd.
De gebruiker kan theoretisch een ongelimiteerd aantal objecten invoeren.
Over de foto's kan ik niet bepalen hoeveel tegelijk en de grootte en kwaliteit.
Een voorbeeld wat nu in de tabel zit :
De tabel bevat : 11 links naar foto's gemiddeld 20 kb Jpg format, 10 labels, 10 textboxen.
Voor de timing gebruik ik :
Code (php)
De gemeten tijd is 40 msec.
Zie ik iets over het hoofd of is deze meting niet reeel ?
Hebben jullie nog meer tips om de de snelheid te verhogen.
In hoeverre speelt Ajax een rol in de snelheid van refreshen of is de kracht het meteen reageren op input zonder het hele scherm te refreshen.
Met andere woorden Ajax speelt geen rol in het omschakelen van het ene scherm naar het andere scherm ??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door john zijlstra
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Quote:
Het aanpassen van de kwaliteit, dat heeft enorme invloed op het aantal kb's.Frank wat bedoel je met downgraden ( aantal kleuren verminderen ?)
11 foto's van 20kb is veel te veel voor een snelle site. Zorg voor minder foto's per pagina (gebruik een volgende-vorige constructie) en/of gebruik een lagere kwaliteit. Wanneer jij het upload-script schrijft/hebt geschreven, dan heb je weldegelijk invloed op de kwaliteit. Maar het blijft natuurlijk afhankelijk van de toepassingen of je met minder kwaliteit genoegen kunt nemen.
Ik zie niet hoe AJAX het aantal kb's kan verminderen, de foto's (en daar zit het knelpunt) moeten nog steeds richting de browser worden gestuurd.
Bedankt Jan ik ga het proberen .
Een vraagje op het gebied van tabellen ;
Mijn gedachte is type : innoDB i.v.m. een op meer tabellen.
Wat is de meest nuttige Collatie i.v.m. franse tekens ?
Tabelnamen en veldnamen kleine of hoofdletters ?
Null waarden , heb er nooit mee gewerkt .
Het staat namelijk foreign keys toe en zonder die heb je eigenlijk helemaal geen relationele database.
Ik heb even gekeken in de lijst voor collaties en Frans kom ik gek genoeg niet tegen.
Ikzelf hou altijd kleine letters aan voor tabel- en veldnamen. Check vooral de lijst van reserverd words op de MySQL website.
NULL waarden zijn tricky in MySQL. Je kunt NOT NULL afdwingen in de declaratie van je tabel om te zorgen dat een veld niet leeg mag zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Wat is de voor nederland de meest gebruikelijke ?
Ik ben ook een voorstander van kleine letters.
Heb alles in de tabellen op NOT NULL gezet dus een veilige keus .
en
latin1_swedish_ci
en
latin1_general_ci
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door john zijlstra
Nadeel van ajax is soms wel dat het té rustig is, vooral met een slome verbinding/drukke server zie je niet gelijk dingen veranderen, hierdoor twijfeld de bezoeker of er wel wat gebeurd.