salt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 17:03:08
Quote Anchor link
>> Voor de sessiebeveiliging die je nu op $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] wilt baseren, maakt het geen *** (fluit) uit of je nu MD5, SHA-1 of SHA-2 gebruikt.

Ward, ik lees her en der dat md5 en sha1 wordt afgeraden vanwege de kans op collisions. Het lijkt me dat het dus wel degelijk iets uitmaakt. Nee, natuurlijk is de kans dat er een collision plaatsvindt vrijwel nihil. Maar de kans bestaat wel. Dus als je dat vantevoren al weet, waarom dan niet een beter alternatief kiezen?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 21:51:58

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 17:08:47
Quote Anchor link
Ozzie, als een hacker $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] weet te vervalsen, zal elke hash van $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] identiek zijn. Het maakt niet uit of je dan MD5 of SHA-2 gebruikt.

Probeer te begrijpen wat je (verkeerd) doet: de zwakke plek zit helemaal niet in de algoritmen MD5 en SHA-1, maar achter hoe jij ze zelf wilt inzetten.

Zelfs als je het sterkste algoritme verkeerd gebruikt, los je die fout niet op. Vragen naar het sterkste algoritme heeft daarom ook geen zin.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 17:15:16
Quote Anchor link
Ward, dat begrijp ik. Dat had je al eerder uitgelegd. En toen had ik ook al als antwoord gegeven dat het hier om een "extra" beveiliging gaat. Als een hacker op de bonnefooi een sessie probeert te kapen dan is de kans klein dat hij exact dezelfde browser gebruikt + dezelfde landinstellingen heeft + encoding types. Als deze initiële controle al misgaat, kan ik direct de sessie verwijderen.

Alleen als ik ga hashen wil ik niet dat er collision plaatsvindt. Daarom zoek ik de beste optie.

Waarschijnlijk is sha512 de beste optie. Alleen die creëert een belachelijk lange string. Dus ik ben benieuwd of sha 256 ook een goede optie is, of dat je dan een grotere kans op collision hebt.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 17:22:17
Quote Anchor link
>> Alleen als ik ga hashen wil ik niet dat er collision plaatsvindt.

Als je een exacte match op de string $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] gebruikt, heb je nooit een collision. Door juist niet de hash te gebruiken, maar de oorspronkelijke string, heb je (a) een exacte match en (b) niet de overhead van minstens twee keer een hash moeten berekenen.

Wat je ook zou kunnen zeggen: je veroorzaakt de potentiële collision nu zelf door niet de strings exact te matchen maar via een omweg eerst twee keer een hash te genereren en daarna de hashes te vergelijken.

Je lost een beveilingsprobleem waarvoor dit geen oplossing is dus op met een oplossing die leidt onder een beveiligingsprobleem dat je zelf inbouwt....

Maar om je toch een antwoord te geven: in theorie is een langere sleutel beter omdat er meer combinaties mogelijk zijn, dus de 512-bits variant van SHA-2 (sha512).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 17:34:56
Quote Anchor link
>> Als je een exacte match op de string $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] gebruikt, heb je nooit een collision.

Ja, daar heb je ook een goed punt. Is inderdaad iets om over na te denken.

Ik heb die truc met het hashen eens zien toepassen door programmeurs die NL teksten op hun website hadden staan, en de hashes van die teksten gebruikten voor vertalingen. Dus zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<div>' . translate('Welkom op deze site') . '</div>';
?>

Als de taal stond ingesteld op NL returnde die translate functie de tekst, maar als de taal bijv. op EN stond, dan werd de tekst gehashed en werd aan de hand van die hash de EN tekst in de database opgehaald.

Anyhow. Waarom ik een hash wil gebruiken omdat die altijd dezelfde lengte heeft en dat is handig met opslaan (bijv. in de database). Daarnaast was de bedoeling dat de hash korter zou zijn dan de originele string. Als ik sha512 gebruik is dit echter niet altijd het geval. Soms is de hash dan langer. Dus zodoende vroeg ik me af of ik ook sha256 kan gebruiken. Die is namelijk wel altijd korter dan de sha512 hash. Echter vraag ik me af in hoeverre dat erg is. Het schijnt dat er nog nooit collisions zijn voorgekomen met sha256 en sha512. Maar wat is dan wel het verschil tussen deze beide algoritmes? Als collisions onmogelijk zijn, wat is dan nog het voordeel van sha512 ten opzichte van sha256 ???

Dos Moonen

Dos Moonen

31/03/2014 17:45:27
Quote Anchor link
Het verschil is dat sha512 is toegevoegd om de over-kill optie te zijn. Dus als je extra paranoïde bent hebben ze ook nog een algoritme voor je.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 17:49:21
Quote Anchor link
>> Het verschil is dat sha512 is toegevoegd om de over-kill optie te zijn. Dus als je extra paranoïde bent hebben ze ook nog een algoritme voor je.

Hehe, lol...

Suggereer jij hiermee dat beiden net zo veilig zijn, en sha512 geen enkele maar dan ook geen enkele meerwaarde heeft ten opzichte van sha256?

Dos Moonen

Dos Moonen

31/03/2014 19:12:50
Quote Anchor link
SHA256 is veilig genoeg met 32 bit lange blokken. SHA512 werkt met 64 bit lange blokken.

substr(hash('sha512', 'iets'), 256) is voor we weten net zo veilig als hash('sha256', 'iets')
bron: http://crypto.stackexchange.com/questions/3153/sha-256-vs-any-256-bits-of-sha-512-which-is-more-secure

Beide slagen er (waarschijnlijk) in om kwaadwillende de komen paar decenia bezig te houden om een collision te vinden die ze zouden kunnen misbruiken.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 19:19:22
Quote Anchor link
>> Beide slagen er (waarschijnlijk) in om kwaadwillende de komen paar decenia bezig te houden om een collision te vinden die ze zouden kunnen misbruiken.

Alleen helaas niet als je een sessie wilt beveiligen door de hash van $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] te gebruiken...

Als de input voorspelbaar is, is de hash ook voorspelbaar. Dat is nu juist het hele eiereneten bij een reproduceerbare hash! Wat is hier nu zo moeilijk van te begrijpen?

Willem vp

Willem vp

31/03/2014 19:46:32
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/03/2014 17:49:21:
en sha512 geen enkele maar dan ook geen enkele meerwaarde heeft ten opzichte van sha256?

Performance-technisch heeft SHA-512 wel een meerwaarde. Wanneer je berichten van meer dan 8 bytes gaat hashen, is SHA-512 sneller. Dat kan oplopen tot 53% (bij berichten van 512 bytes).

Als je dan toch niet secure werkt door $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] te hashen, kun je dat maar beter zo snel mogelijk doen. ;-)

Dos Moonen

Dos Moonen

31/03/2014 19:47:26
Quote Anchor link
Klopt, de hash van $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] net zo veilig als de hashes van wachtwoorden als '123456', 'password', 'password1' ect.

De theoretische veiligheid van een algoritme en de veiligheid van iets waarin je dat algoritme gebruikt zijn twee verschillende dingen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 20:29:03
Quote Anchor link
>> Performance-technisch heeft SHA-512 wel een meerwaarde. Wanneer je berichten van meer dan 8 bytes gaat hashen, is SHA-512 sneller. Dat kan oplopen tot 53% (bij berichten van 512 bytes).

Hoe weet ik of mijn bericht groter is dan 8 bytes?

>> Als je dan toch niet secure werkt door $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] te hashen, kun je dat maar beter zo snel mogelijk doen. ;-)

Hehe... lol. Hoe kan het eigenlijk dat sha512 sneller is, terwijl het een complexere string oplevert?

>> de input voorspelbaar is, is de hash ook voorspelbaar. Dat is nu juist het hele eiereneten bij een reproduceerbare hash! Wat is hier nu zo moeilijk van te begrijpen?

Wie zegt dat ik je niet begrijp?

Begrijp jij dan wat ik bedoel? Stel jij bent aan het "gokken" met session ids. Jij "raadt" per toeval mijn session id. Omdat je een andere browser hebt, of jouw browser anders is ingesteld, genereer jij een andere hash dan de hash die bij de sessie hoort. Op dat moment wordt meteen de sessie verwijderd.

Wat snap jij daar dan niet aan?

Mijn vraag wat het beste algoritme is met de minste kans op een collision, heeft betrekking op het feit dat niet de browser van de hacker per ongeluk dezelfde hash genereert (terwijl de input anders is) en dus een collision veroorzaakt.
Gewijzigd op 31/03/2014 20:29:49 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 20:37:56
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/03/2014 20:29:03:
Begrijp jij dan wat ik bedoel? Stel jij bent aan het "gokken" met session ids. Jij "raadt" per toeval mijn session id. Omdat je een andere browser hebt, of jouw browser anders is ingesteld, genereer jij een andere hash dan de hash die bij de sessie hoort. Op dat moment wordt meteen de sessie verwijderd.

Wat snap jij daar dan niet aan?
Het is geen onafhankelijke kans, maar een afhankelijke kans. Dan werkt statistiek in je nadeel.

Als een hacker al zo ver is dat hij de sessie-ID kan raden (of kapen), is hij wel zo slim om de client-headers meteen mee te nemen.

Je gaat steeds maar uit van toeval, maar gaat daarbij voorbij aan het feit dat een aanval juist op het tegendeel berust: toeval uitsluiten. Daar is die salt ook op gebaseerd.

Hacker en crackers raden niet, maar zijn juist heel berekenend.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 20:39:12
Quote Anchor link
>> Als een hacker al zo ver is dat hij de sessie-ID kan raden (of kapen), is hij wel zo slim om de client-headers meteen mee te nemen.

En waar haalt hij die vandaan?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 20:45:58
Quote Anchor link
Ozzie, als je er zelf niets aan verandert, is een sessiesleutel bij PHP ook maar MD5 :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 20:51:13
Quote Anchor link
>> Ozzie, als je er zelf niets aan verandert, is een sessiesleutel bij PHP ook maar MD5 :-)

Klopt, maar dat was mijn vraag niet ;)

Jij zegt dat de hacker de headers van de client van een te kapen sessie kan faken. Ja, dat kan... maar als hij session ids gaat "raden" dan moet hij die headers van te voren al weten. Correct? En hoe gaat hij die van tevoren weten? Niet... hij kan ze hooguit gokken. Snap je wat ik bedoel? Zodra hij inderdaad een sessie te pakken heeft, en hij gebruikt een andere browser, valt hij direct door de mand.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/03/2014 21:23:08
Quote Anchor link
Correct, maar de hacker weet vaak ook al welke clients hij moet faken. Daarvoor heeft hij namelijk eerder al geldige accounts aangemaakt. Of gehackt.

Voor salts geldt dus min of meer hetzelfde als voor fingerprints.

De hacker kan bijvoorbeeld een User-Agent hebben ingesteld op: F\/CK O-/-ie

Daarna laat hij enkele weken tientallen clients braaf surfen met de header: F\/CK O-/-ie

Na verloop van tijd vertrouwen de Ozzie-servers daarom die dankbare gebruikers met de header: F\/CK O-/-ie

Je beveiligt via $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] daarom feitelijk niets.

Sterker nog: je verzwakt de beveiliging door op unieke headers van de user agent te vertrouwen. Een botnet kan zo de F\/CK O-/-ie clients betrouwbaarder laten lijken dan ander clients. Die headers komen namelijk véél vaker voor. En worden dagelijks gebruikt.

Willem vp

Willem vp

31/03/2014 21:25:04
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/03/2014 20:29:03:
>> Performance-technisch heeft SHA-512 wel een meerwaarde. Wanneer je berichten van meer dan 8 bytes gaat hashen, is SHA-512 sneller. Dat kan oplopen tot 53% (bij berichten van 512 bytes).

Hoe weet ik of mijn bericht groter is dan 8 bytes?

Gewoon, kijken wat je als input aanlevert. Hoeveel tekens zitten er in "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727)"? Zo op het blote oog zijn dat er meer dan 8. ;-)

Quote:
Hoe kan het eigenlijk dat sha512 sneller is, terwijl het een complexere string oplevert?

SHA-256 gebruikt een block size van 32 bits (4 bytes) en SHA-512 gebruikt een blocksize van 64 bits (8 bytes).

Bij dezelfde input zal SHA-256 dus twee keer zoveel blocks hebben om te hashen dan SHA-512. Dat hashen gebeurt door simpele berekeningen op een block uit te voeren, zoals AND, XOR, shift, etc. Een beetje server heeft tegenwoordig een 64-bits processor. Voor 64-bits processors kost een berekening op een 64-bits block evenveel als op een 32-bits block. Bij SHA-256 moeten er twee keer zoveel berekeningen worden uitgevoerd die elk even lang duren als de berekeningen bij SHA-512. Daarom is SHA512 bijna altijd sneller.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/03/2014 21:30:02
Quote Anchor link
Maar Ward, jouw uitleg is een andere aanpak dan die ik telkens tegen jou zeg. Ik maak een string van de user-agent, encoding-type en languages. Dat is een redelijk unieke combinatie. Deze string hash ik.

Ik heb bijv. als taal nl er tussen staan. Een hacker buiten nl heeft dat niet. Mijn IE browser levert bijv. al een andere hash op dan mijn Firefox browser.

Mijn server slaat de hash enkel in een sessie op. Als gedurende die sessie die hash ineens wijzigt, verwijder ik de complete sessie. Dit is dus iets heel anders dan wat jij zegt.

Deze beveiliging geldt dus slechts gedurende de sessie. Met die hash wordt verder niks gedaan. Snap je wat ik bedoel?

@Willem: oke, duidelijke uitleg!

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.