Samen programmeren (beste programma/ manier)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthijs PHPHULP

Matthijs PHPHULP

18/09/2012 15:32:40
Quote Anchor link
Hallo iedereen!

Ik wil samen met iemand een project gaan starten. Maar ik vroeg me af wat nou de beste manier is om samen te werken, en dan heb ik het met name over het delen van de code en zorgen dat je niet code verliest omdat je toevallig op hetzelfde moment aan hetzelfde bestand bezig bent.

Ik heb op internet (en ook op deze website) gezocht naar een goed programma/ website maar heb niet veel kunnen vinden, wat waarschijnlijk ook komt omdat ik niet goed weet hoe het probleem te formuleren.

Wat ik dus zoek is een programma/ website waarmee je gezamelijk aan een project kan werken. We willen wel gewoon met highlighting etc. kunnen werken. Als het mogelijk is zou het het mooist zijn als je elkaar aan het bestand ziet werken (zoals bij google docs), maar dan met HTML/css/php/javascript/python etc.

Ik heb onder andere gekeken naar de volgende manieren:
- Dropbox (is niet handig omdat je dan niet tegelijkertijd aan 1 bestand kan werken)
- Koding.com (mooie website, maar nog in beta en nu nog weinig mogelijkheden)
- Google DOCS (kan geen php/ html/ css etc bewerken)

Weet iemand een goed programma/ website die past bij mijn plannen?

Edit: Bij voorkeur is het gebruik gratis, maar als het programma goed werkt dan wil ik er eventueel ook (maandelijks) voor betalen.

Bij voorbaat dank!

Matthijs
Gewijzigd op 18/09/2012 15:38:22 door Matthijs PHPHULP

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 04:35:26

Wouter J

Wouter J

18/09/2012 16:00:49
Quote Anchor link
GIT is hier bij uitstek geschikt voor! http://git-scm.com/
Gewijzigd op 18/09/2012 16:01:01 door Wouter J

Matthijs PHPHULP

Matthijs PHPHULP

18/09/2012 21:57:05
Quote Anchor link
Bedankt Wouter!

Bij git-scm kan je dus tegelijkertijd aan 1 bestand werken?

En zijn er nog andere programmas die aan mijn 'eisen' voldoen?

Wouter J

Wouter J

18/09/2012 22:48:37
Quote Anchor link
GIT is een distributed version control system, dit is geen programma maar een geweldige tool die je hier mee helpt. Lees anders even mijn intro serie en in navolging daarop de perfecte tut van Kees: www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/praktische-git-handleiding/780/

Kees Schepers

kees Schepers

18/09/2012 23:05:14
Quote Anchor link
Haha, inderdaad na het lezen van de eerste 3 zinnen zag ik al dat deze op zoek was naar een versiebeheer programma :)

En ja uiteraard kun je dan allebei aan dezelfde bestanden werken! Geld ook voor andere tools als SVN, Mercurial, CVS, etc waar Git wel het meeste moderne systeem is.

Er zijn ook cloud git diensten zoals Github, wat indien je het project open-source aanbiedt zelfs gratis is en anders ook niet veel kost. Ik zou zoals Wouter J suggereert even mijn tutorial doornemen :)

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

19/09/2012 07:30:23
Quote Anchor link
Als je het niet open source wil hebben maar geen eigen server wil opzetten zou ik bitbucket.org gebruiken.

Wouter J

Wouter J

19/09/2012 08:01:04
Quote Anchor link
Of gewoon zelf een remote server opzetten met bijv. dropbox of Google Drive:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# ga naar de dropbox folder (in dit geval C:\Users\<username>\dropbox
$ cd ~/dropbox

# Maak een remote repo 'myProject.git'
$ git init --bare myProject.git

# ga naar je project repo
$ cd /e/web/myProject

# voeg dropbox als remote toe
$ git remote add dropbox ~/dropbox/myProject.git

# push alles naar remote
$ git push dropbox

Matthijs PHPHULP

Matthijs PHPHULP

19/09/2012 21:05:58
Quote Anchor link
Ok bedankt! Ik ga het even proberen.

Weten jullie toevallig ook een website zoals Google Docs/ titanpad/ shardlatex.com maar dan voor PHP (en eventueel Javascript/html en css?)

Wouter J

Wouter J

19/09/2012 22:44:20
Quote Anchor link
Zoiets heb je niet, hiervoor hebben we in de webdev wereld subversion control uitgevonden... Tevens heb je natuurlijk wel cloud systemen voor PHP: http://www.zend.com/en/products/php-cloud/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.