says OOP.s (class)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Donster

Donster

03/04/2006 14:10:00
Quote Anchor link
Ik begijp niet echt waar je $this-> moet neerzetten in een class..

Bijv:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
class mysql
{
    var
$Host;
    var
$Db_user;
    var
$Db_pass;
    var
$Db_name;
    var
$Db_connection;

// connectie functie
    function db_connect()
    {

if (!$Db_connection = mysql_connect($Host, $Db_user, $Db_pass, $Db_name))
        {

echo 'kan geen verbinding maken';
            exit;
        }

if (!mysql_select_db($Db_name, $Db_connection))
        {

echo 'kan database niet selecteren';
            exit;
        }

return $Db_connection;
?>

Waar zou in het bovenstaande dan overal $this-> moeten staan?? - Mischien begrijp ik het dan beter ^^

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 14:53:35

03/04/2006 14:11:00
Quote Anchor link
$this->Db_connection

Ik raadt je een boek aan over classes.

Donster

Donster

03/04/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Geld dat ook bij een return:
return $this->$Db_connection; ?

Had je mischien een specifiek boek in gedachte?
Dan ga ik daar even naar op zoek :D

Mitch X

Mitch X

03/04/2006 14:19:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:

Let jij nou eerst maar op bij Nederlands :P

Verder, $this-> is een pointer naar de class waarin je je bevind.
Jammer genoeg zul je in PHP die pointer moeten gebruiken om members van de class aan te spreken.

03/04/2006 14:35:00
Quote Anchor link
Mitch:
Sebastiaan:

Hmm :-)

Ik wiste dat ik fout zat :p

03/04/2006 14:39:00
Quote Anchor link
Aanvulling op Mitch

Dus alle attributen (in PHP gedeclareerd met var) en alle methods (in php classes function genoemd) krijgen binnen de class het voorvoegsel $this->.

Winston Smith

Winston Smith

03/04/2006 14:41:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik wiste dat ik fout zat :p

Neem jij jezelf nou heel serieus? ;p

@TS: gebruik van $this is niet zo moeilijk. Je gebruikt het om variabelen en functies binnen een klasse aan te roepen.

PHP erik

PHP erik

03/04/2006 14:46:00
Quote Anchor link
Quote:
bevindt

Kalle P

Kalle P

03/04/2006 14:47:00
Quote Anchor link
Mitch:
Sebastiaan:

Jammer genoeg zul je in PHP die pointer moeten gebruiken om members van de class aan te spreken.

Ahum, pot verwijst de ketel.

edit: iemand was mij voor.
Gewijzigd op 03/04/2006 14:47:00 door Kalle P

03/04/2006 14:53:00
Quote Anchor link
Om het dan compleet te maken:

verwijst ??????? de ketel

Kalle P

Kalle P

03/04/2006 14:55:00
Quote Anchor link
HUh, ik verwijs, pot verwijst. Whahaha dacht je de pot verwijsd? Het is verwezen dan. Er bestaat alleen een verwijs+t en niet +d.

03/04/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Het spreekwoord heeft het over verwijten.

Eric Cartman

Eric Cartman

03/04/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Verwijt, niet verwijst =p
MarDek:
Aanvulling op Mitch

Dus alle attributen (in PHP gedeclareerd met var) en alle methods (in php classes function genoemd) krijgen binnen de class het voorvoegsel $this->.

In een klasse worden functies methoden genoemd.

Maar om nu even heel duidelijk te zijn:
In PHP kun je klassen maken waar methoden (functies) binnen zichzelf kunt laten aanroepen. Dat doe je gewoon met
Code (php)
1
$this->[methode]([parameter]);

Ook kun je de eigenschappen van een klasse op die manier aanroepen:
Code (php)
1
$this->eigenschap

Verder klopt je voorbeeld niet helemaal, je mist een accolade (}), maar dat terzijde.

03/04/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Heel topic verknoeit omdat ik een typfout maak :-)

Kalle P

Kalle P

03/04/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Ohja ghehehehhe, dat heb ik nou met meerdere dingen. Expres verander ik um niet. Netzoals met mondopmondreclame. Ik vind het mooier.

edit: Ondanks dat ik laatst een prachtig spreekwoorden boek had gekregen, zal eens vaker lezen, en het correct onthouden. Jongens ik houdt zo wel steeds het offtopic van dit topic intact.
Gewijzigd op 03/04/2006 15:01:00 door Kalle P

PHP erik

PHP erik

03/04/2006 15:00:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Heel topic verknoeit omdat ik een typfout maak :-)
verknoeid (voltooid deelwoord), typefout

PHP erik

PHP erik

03/04/2006 15:03:00
Quote Anchor link
@Donster
Ik zie dat je nog geen OOP-expert bent om het even zo te zeggen. Waarom ga je niet meteen aan de gang met PHP 5? Dat raad ik je echt aan en het is niet moeilijker, het is zelfs logischer en veel beter. Veel te vinden op PHP.net handleiding over OOP PHP 5.

- wes  -

- wes -

03/04/2006 15:04:00
Quote Anchor link
je hep mooi ut heele topik verkudt zoo

03/04/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Jip:
In een klasse worden functies methoden genoemd.
Nee, in een class worden functiies ook functies genoemd. Waar ik doel is dat methods in php aangeduidt worden met FUNCTION().

Binnen een class kan je ook gewoon een functie aanroepen, die blijven dan dus gewoon functies.

De onjuiste aanduiding binnen PHP komt waarschijnlijk omdat OO binnen PHP nog in de kinderschoenen staat.
Gewijzigd op 03/04/2006 15:07:00 door

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

03/04/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Met $this geef je BINNEN een claas aan dat je een functie of variabele aanspreekt van diezelfde class..

Bijv:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?

class MyClass
    {
        var
$value; // Definieer de variabelen van de class

function MyClass()
        {

$this->value = 25; // Spreek een variabele aan van de class
            $value = 36; // Spreekt een 'normale' variabele aan

echo $this->value; // geeft 25
            echo $value; // geeft 36

echo $this->myFunction(); // Spreek een functie aan van de class (geeft 49).
            echo myFunction(); // Spreek een 'normale' functie aan (geeft 64).
        }

function
myFunction()
        {

return 49;
        }
    }

function
myFunction()
    {

return 64;
    }

?>

Kalle P

Kalle P

03/04/2006 15:11:00
Quote Anchor link
wes:
je hep mooi ut heele topik verkudt zoo

Voor jou hept tenzij je kan aantonen dat je uit Amsterdam komt.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.