scherm formaat naar de database gaat fout
// scherm formaat
$width = "<script>document.write(screen.width); </script>";
$height = "<script>document.write(screen.height); </script>";
$resolutie = $width ." X ".$height;
en als ik dit in de database wil stoppen met INSERT INTO krijg ik een dit als antwoord in de database.
<script>document.write(screen.width); </script> X <script>document.write(screen.height); </script>
hoe kan ik dat veranderen zo dat ik wel de 2 waardes krijg.
en als ik het neer zet zo
echo "je scherm resolutie is ".$resolutie ."<br />";
ziet het er wel goed uit zo als ik wil
wat doe ik dan fout
Gewijzigd op 02/06/2011 00:12:04 door Arjan -
is er een manier die ik dan wel kan gebruiken om de scherm resolutie op te slaan in de databese?
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
Ajax request doen met de waarden en die via php opslaan. Waarom wil je deze gegevens eigenlijk opslaan?
of je gebruikt google analytics
en daar nast wil er later uit kunnen halen met wel systeem en scherm resolutie word gebruikt.
Met jQuery POST je zo van alles en nog wat naar je PHP script om het in de database te zetten.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
var width = $(window).width();
var height = $(window).height();
$.post("statistieken.php", { schermBreedte: width, schermHoogte: height }, function(data) {
alert("Data Loaded: " + data);
});
var height = $(window).height();
$.post("statistieken.php", { schermBreedte: width, schermHoogte: height }, function(data) {
alert("Data Loaded: " + data);
});
Dit is trouwens nog maar het scherm. de resolutie zaken kun je op de jQuery site van wel vinden: http://www.jquery.com/
wat is Ajax request ?
Je kunt met AJAX dan bijv. bijhouden wat een gebruiker doet tijdens het gebruik van de pagina door constant "luister-functies" aan te laten staan en de PHP script te laten weten dat er bepaalde handeling gebeuren. Je kunt alles zelf bepalen.
al geprobeert als file maar dan zet hij ook het javasript daar neer.
ik wil alleen maar de 2 schermwardes in een string krijgen en opslaan in de database.
wie kan me helpen
Dan kan je via de jquery.ajax() de gegevens van de resolutie enzo in de database zetten
Op die manier werken de statistieken-sites zoals NedStad, Topstat etc ook.
Maar AJAX en jQuery is natuurlijk een stok toffer...
Gewijzigd op 02/06/2011 13:47:54 door - Ariën -
het eenigste wat ik zoek is
$width = "<script>document.write(screen.width); </script>";
$height = "<script>document.write(screen.height); </script>";
$resolutie = $width ." X ".$height;
in die $resolutie de waardes te krijgen. ik kom er zo niet uit
Je wilt een cliënt side taal combineren met een server side taal, en dat lukt niet. Daarom moet je via AJAX communicatie verzorgen tussen server en cliënt, zoals hierboven al aangegeven is.
Quote:
ja sorry van java heb ik geen kaas gegeten.
Hoeft ook niet, Java is totaal wat anders dan JavaScript.
jquery.ajax() heb ik al in gegeven bij google maar dat is het nog wat raars voor me ik werk helemaal niet met java. ja dat kleine rotscript voor die resolutie
http://docs.jquery.com/How_jQuery_Works
En vergeet alles wat over JAVA gaat, we hebben het hier over JavaScript, en het jQuery framework wat het scripten in JavaScript behoorlijk simpeler maakt.
Gewijzigd op 02/06/2011 13:54:57 door - Ariën -
Ronald E op 02/06/2011 09:13:02:
ik wil het gebruiken voor me eigen counter.
en daar nast wil er later uit kunnen halen met wel systeem en scherm resolutie word gebruikt.
Van mij mag je hoor, maar je database wordt een stuk zwaarder... ga je dan ook opslaan welke browser men gebruikt en welk operating system enz.?
Zoals al eerder is gezegd, je kunt hier beter bestaande software voor gebruiken zoals Google Analytics. Daar zit veel en veel meer in dan alleen schermresoluties en je kunt er ook nog eens veel meer mee. En bovendien, het is heel makkelijk te implementeren in jouw website. Dat stelt echt helemaal niks voor.
Google Analytics zou ik ook kunnen gebruiken. sommigedingen zelf beheren is ook leuk. als het allemaal wil werken. en kan het ook niet vinden hoe het met jquery.ajax() moet dus denk dat ik het projecje maar moet afschieten en alleen een standaard domme teller er in moet zetten.
Maar wat heb je geprobeerd? Er zijn ook nog eens voorbeelden gegeven.... ;-)