school/ gemiddele
ik ben nu bezig met een nieuwe versie van mijn website daar komt ook het onderdeel School nu wil ik dat leraren mijn cijfer online kunnen invoeren en dat je dan een soort van rapport kan zien met een "gemmidelde cijfer" per vak! zou iemand kunnen helpen?
Zeg maar waar je vast komt te zitten, wij helpen wel :-).
Maar goed.
Wat is je probleem?
achja dat is zo van de wegingen! oeii daar moet ik over na denken! ik zoek eigenlijk een tut als dat bestaat ik heb al veel gezocht! sorry
Dit is nog helemaal niet zo'n moeilijk script, denk maar eens even goed na en schrijf op wat je denkt te moeten doen en wat je nodig gaat hebben om de juiste gegevens bij elkaar te krijgen (database).
Misschien eerst een cursus Nederlands?
Neen, ik zoek geen curcus Nederlands! ik zoek een tut voor een gemiddelde!
Periode 1:
Vak: Engels
Punt (weging): 7,5 (1); 8 (3); 5,5 (2)
Gemiddelde: (7,5*1+8*3+5,5*2) / 6
Periode 2:
Punt (weging): 6 (2); 7,5 (2); 10 (1)
Gemiddelde: (Gemiddelde periode 1 + (6*2+7,5*2+10*1)) / (6+5)
Periode 3:
Punt (weging): 5,5 (2); 10 (1)
Gemiddelde: (Gemiddelde periode 1 + Gemiddelde periode 2 + (5,5*2+10*1)) / (6+5+3)
En ga zo maar door. Zo kom je precies op het gemiddelde uit per periode.
@hieronder: Ja, zag het al :P Heb het al aangepast.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
Ja, nu klopt het :-P.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
is het niet zo s.o. telt 1 keer luistertoests 1 keer? en P.W 2 keer?
maurice schreef op 29.04.2009 23:53:
is het niet zo s.o. telt 1 keer luistertoests 1 keer? en P.W 2 keer?
Dat hoor jij te weten :s Verschilt per school denk ik
dat is bij duits zo ik denk dat dat bij elke les zo is! maar er zijn geen bestaande tuts?
Nederlands: PW: 3X | SO: 1X
Wiskunde PW: 6X | SO:1X
beetje vaag maar ja wiskunde docenten zijn nou eenmaal vaag. (SORRY)
ik ben het met je eens hoor maar bij ons is het wel gezzelig :) maar kan iemand mij helpen?
Wat wil je nou? Er hebben zelfs al mensen berekeningen voor je neergezet. Ga eerst eens iets doen, en kom terug als je vastloopt...
Dan maak je een mooie database (of dit mag ook eerst)
Dan ga je de afhandeling met php doen
oke is goed nu eerst naar bed :-)
Die hebben al genoeg andere dingen te doen.
GEMIDDELDE = SOM ( (cijfer * weging), (cijfer*weging), (cijfer*weging) )
maurice schreef op 30.04.2009 00:06:
dat is bij duits zo ik denk dat dat bij elke les zo is! maar er zijn geen bestaande tuts?
Nee, mag school zelf bedenken.
Digi-NL | Loran schreef op 30.04.2009 00:08:
Per school en per vak ook nog eens:
Nee ligt aan je school.
Het enige wat wel overal het zelfde is (iig op vwo) is dat er gewoon het gemiddelde van je school- en centraalexamen wordt genomen (welliswaar ook weer met trucjes e.d.).
Wiskunde:
Proefwerk tussentijds: 1,5 x
Proefwerk proefwerkweek: 2x
FF meedenken....toch redelijk complex systeem......
Dus een invoerscherm waar de docent toetsen kan aanmaken (bv naam toets, datum toets, weging).
Een invoerscherm waar de school / de docent groepen / klassen kan aanmaken en leerlingen kan invoeren OF groepen (klassenlijsten) kan importeren vanuit een leerlingadministratiesysteem dat de school gebruikt.
En een invoerscherm waar de docent de echte cijfers kan invoeren
EN een inlogsysteem, waarbij docenten en leerlingen uit elkaar worden gehouden met verschillende rechten. Een leerling moet immers niet de toetscijfers kunnen aanpassen. En dat moet je aardig knap beveiligen......ze zijn handig ;-)
Het is wellicht handig om goede afspraken te maken met de schoolleiding.....straks heb je uren zitten hobby-en en niemand heeft 'trek' om dit te gebruiken.
Vraag ook goed na of de docenten op zo'n 'online-cijfer-systeem' zitten te wachten. De meeste docenten verzuipen in de administratieve klusjes. Die cijfers moeten meestal al in hun agenda, dan in Magister, en nu ook nog in dit systeem........