schrijven naar words document

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek

niek

29/08/2009 20:00:00
Quote Anchor link
mod-edit:
Topic verplaatst naar "aanvragen"

Beste,

ik ben aan het proberen om een formulier te maken dat mijn baas kan invullen en dat daarmee zodoende een factuur word gemaakt

-------
<em>betreft</em><br />
<input type="radio" name="factuur" value="factuur" />factuur</br>
<input type="radio" name="factuur" value="Creditfactuur" />Creditfactuur<br />
</br>
--------
hij moet dus de uitkomst hiervan naar een word document schrijven..

maar teglijk staat er al tekst in mijn word document

pietje bel
niemandslaan 11
7777 DE ERGENS

betreft: -- hier moet dus de uitkomst komen --

zo heb ik negen verschillende items die die moet kopiëren naar word..

is er iemand die mij misschien op weg kan helpen?

thanks alot!!!
niek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 04:48:45

Kevin Tuns

Kevin Tuns

29/08/2009 20:07:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen: kijk hier eens naar: http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/181/

Niek

niek

29/08/2009 20:51:00
Quote Anchor link
ik heb hem bestudeerd, en hier schrijf je dus de hele teksten weg maar ik wil alleen bepaalde woorden in een document krijgen op een bepaalde plek
het moet een factuur worden...

dus mijn baas moet hem gewoon in kunnen vullen als
klantnaam: jan peter
adres: herweg12
pc/plaats: 1234EZ daghal
enz..

en dit meot in een formulier in word komen

alvast bedankt!!

Niek

niek

29/08/2009 21:34:00
Quote Anchor link
klantnaam: jan peter
adres: herweg12
pc/plaats: 1234EZ daghal
factuur:creditfactuur
betreft:schilderwerk
btw: 6%btw
offerte:4001.90
afzender: ik

$klantnaam
$adres
$pc/plaats

betreft: $betreft

opdracht: hallo B.V

volgens offerte $offerte
het totaal bedrag is $offerte

btw is $btw $offerte*0.06

blaat blaat blaat

met vriendelijke groet

$afzender

en dan moet hij dit intotaal naar een word bestand kopieren
..

iemadn een idee hoe ik dit kan doen?

DANK!

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek

Eddy E

Eddy E

30/08/2009 10:03:00
Quote Anchor link
Zoals de link eerder al gaf.... schrijf gewoon steeds een heel nieuw document.
Een 'sjabloon' gebruiken in Word, dat als nieuw bestand openen in PHP, bewerken en weer opslaan is veel ingewikkelder dan nodig.

Schrijf gewoon iedere keer een volledig nieuw Word-bestand. Dat is wat Niek ook al aangeeft: de tekst die 'vast' staat zet je er ook gewoon iedere keer in.
Op www.online-bijbel.nl gebruik ik een Word-class (onderaan zie je de link om deze pagina in Word te openen).
Je hebt genoeg mogelijkheden (die ik bewust daar niet gebruik), maar het is wat werk.

Bij intresse (en als je niet kan Googlen) kan ik die class wel even geven.

Kevin Tuns

Kevin Tuns

30/08/2009 10:28:00
Quote Anchor link
oke, omdat je toch een word document wilt aanmaken met een template zou deze class je moeten voorzien van je wensen. Hij maakt gebruik van Com objecten om het voor elkaar te krijgen maar denk dat het wel duidelijk is:
http://www.phpclasses.org/browse/package/3553.html

Ik vraag me alleen af waarom je niet even: "php to word" of "php naar word" in google hebt gegooid? Bij beide zoekopdrachten is de gehele eerste pagina bruikbaar en er staan verschillende methodes om het te doen.

Niek

niek

31/08/2009 22:02:00
Quote Anchor link
Is er misschien iemand die ik zou kunnen mailen met een aantal bestanden en dat hij of zij er naar wil kijken en mij verder kan helpen.. kom er zelf niet meer uit heb even een duw in de juiste richting nodig..

alvast bedankt!

niek

Willem vp

Willem vp

02/09/2009 01:39:00
Quote Anchor link
Het lijkt mij eigenlijk niet eens wenselijk om een factuur in Word-formaat te hebben. Facturen mogen na het opmaken in beginsel niet meer gewijzigd worden en door ze in Word-formaat op te slaan maak je het juist erg gemakkelijk om dat wel te doen.

PDF is wat mij betreft toch de beste keuze. Het script waar kevin helemaal in het begin naar verwees kan daarvoor als basis dienen. Maak een template die voor alle facturen geldt, voeg daar de handmatig ingevoerde gegevens aan toe en klaar ben je.

Hoewel, eigenlijk zou het ook nog wel mooi zijn als je die gegevens in een database opslaat, zodat je later gemakkelijk kan zoeken in je verstuurde facturen.

Hmm, nu ik er zo eens over zit te denken... hier gaat wel heel erg veel tijd (en dus geld) in zitten. Kun je niet beter voor 45 euro SimpelFact kopen? Dat kan precies wat jij wilt en nog veel meer ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.