scitecshop review
Ik ben evenetjes bezig geweest met een klein project van me en ik hoop dat jullie enkele tips hebben waarmee ik mijn website kan verbeteren, ook zou ik het leuk vinden als jullie nog ideen hebben om nog meer op de website te maken wat er nu mist o.i.d. De website betreft een affiliate webshop, het doel is dus ook producten op affiliate basis te verkopen. De website Scitecshop worden dus sportvoeding producten op verkocht. Ik heb dat jullie een aantal tips hebben kwa kleuren en andere dingen. Graag het logo niet beoordelen hier moet nog een logo worden gemaakt door een echte designer.
Bedankt alvast!
Grt
Het menu met de merken had van mij wel wat bijzonderder gemogen, nu zijn het gewoon hyperlinks. Een kleureffect zoals je in de navigatiebalk hebt zou leuker staan.
Klein foutje dat me opviel: Als de productomschrijving te lang is loopt deze over de prijs heen:
Gewijzigd op 16/09/2013 08:53:29 door Tobias Tobias
Zoiets zou je kunnen oplossen met
of
(te vinden op main_min.css regel 335)
Niet de mooiste oplossing maar het werkt wel.
Gewijzigd op 16/09/2013 10:45:10 door Albert de Wit
- Het hoofdmenu verticaal uitlijnen, evenals de namen van de producten in het blauwe balkje (zie ook de screenshot van Tobias);
- De mouse-over op de logo's bovenin doet vermoeden dat er een klik-actie is, maar die is er niet;
- Als ik 'Meer merken' aan klik, dan komen de andere merken in beeld. Die lijst springt verder in dan de oorspronkelijke merken;
- Ook blijft de tekst 'Meer merken' staan, terwijl de klik-actie 'minder merken' is geworden;
- Ik mis categorieën;
- En ook een zoekfunctie;
- Je contactinformatie is niet aanwezig, als ik iets bij een shop wil bestellen controleer ik altijd de contactgegevens om te kijken of het een legitiem bedrijf is;
- Bij het verzenden van het formulier zonder waardes krijg ik een foutmelding, maarniet het formulier. Netter is om het formulier te tonen met daarboven de foutmelding en in de velden de waardes die ingevuld waren;
- De controle op het e-mailadres accepteert '^&%@$^.%&*' als e-mailadres;
- Bij de aanbiedingen zie ik niet wat nou precies de aanbieding is (van/voor);
- De title-tag van de pagina geeft een waarde die niet overeenkomt met de naam van het product (voorbeeld, underscore), belangrijk voor je SEO;
- Ik vind het niet zo slim om je 'logo' als h1-tag te gebruiken, dat is op alle pagina's hetzelfde. Gebruik als h1-tag bijvoorbeeld de naam van het product op een detailpagina of het merknaam op een pagina met het overzicht van het merk;
- De afbeeldingen op de detailpagina zijn nogal groot, misschien beter thumbnails en een zoomfunctie of een popup;
- Aangezien het een affiliate shop is zal je de content van de producten wel aangeleverd krijgen, maar je kan nog wel proberen om de teksten geautomatiseerd te bewerken, zo bevatten de producten kenmerken in een lijstje. De kenmerken beginnen elke keer met het min-teken, wellicht kan je daar op splitsen om een <ul> aan te maken.
Bezoekers gaan echt geen 105 pagina's doorbladeren om bij een product te komen. Dus je moet echt werken aan de navigatie door de site. Onder andere door categorieën en een zoekfunctie.
Ik zie dat je problemen die hier boven staan al heeft gebruikt.
Als er nog meer tips zijn zijn deze van harte welkom!
Toevoeging op 17/09/2013 07:21:25:
IE8