scouting site opzetten
Ik ben nu druk bezig met het maken van een site voor de stam. Maar hoe maak ik dus een proffesionele site? Ik heb het al een aantal keren helemaal door elkaar gegooid ,telkens als ik weer iets beterse leerde. Maar hoe kan ik een site proffesioneel opzetten? Ik heb nu allemaal switches in mijn index.php Trouwens ik heb geen MySQL database tot mijn beschikking. (als het moetwel) Op het internet kan ik wel allemaal mooie scripts vinden etc maar niet echt hoe je een site goed in elkaar moet laten steken.
Een professionele site maak je wanneer je professioneel bent. Een echte definitie is er niet van. Maar wel is het een goed begrip dat het veel geld kost ;)
Een professionele site begin met het leren van HTML, leen eens een piepklein boekje bij de biep en probeer een hoop. Daarna doorstromen met meer kennis van CSS en wellicht XHTML.
Daarna kan je eens kijken of je misschien iets dynamischere websites wilt (dat je het bijvoorbeeld richting php/mysql wilt zoeken) of meer vrijheid in het ontwerpen: dan bied het Flash pakket van macromedia mooie oplossingen. Je maakt een professionele site door het in den begine goed te spellen. Daarna wordt het een zaak van dingen snappen en ervaring.
ook zou ik wat javascript leren, kan ook altijd van pas komen!
flash is een goed programma als je er iets van kan, maar het duurt wel even voor je alles door hebt! Je kan ook swift ofzoiets gebruiken, dat is de vereenvoudigde versie van flash waar al het actionscripting op voorhand is gedaan... je moet er ook voor zorgen dat je site w3-compatibel is, dit wilt zeggen dat je site er op vanalle verschillende resoluties en browsers en .... er goed uitziet, zoals je wilt dat het eruit ziet
Gr bram Beste mensen bedankt voor alle recties. Maar is het het beste als ik verscilende subpaginas laat includen inde index.php of zal ik biven elke pagina neer zetten include("header.php"); en include("footer.php"); of zijn hier nog andere dingen voor?
das nie helemaal waar wat je zegt.. je moet een compatible website maken die w3c standaard is (eventueel strict) en dan gaan debuggen voor 'alle' browsers.. dus niet alleen explorer en netscape maar ook de wat onbekendere browsers.. Zelfs voor een tekst browser ;) check www.cinnamon.nl for instance..
MOET?
Ik moet helemaal niets. En al helemaal niet extreem veel tijd besteden aan het compatible maken met browsers die mensen 20 jaar geleden al niet meer gebruikten en misschien 1 hit in de 30 jaar van binnen krijgt: een geinporum die eens kijkt of je je site vanaf een textbase console kan bekijken.
Dikke onzin: zeker vanuit het opzicht van ontwerpen. Je gaat andersom ontwerpen: Hoe krijg ik met deze beperkingen iets richting mijn idee? In plaats van: hoe visualiseer ik mijn ideen.
Natuurlijk is het leuk als je site compatible is met de standaard die er voor staat, maar het w3c compatible zijn van sites moet je ook niet overraten: er wordt er uiteindelijk toch niemand beter van, behalve dat je een goed stuk tijd meer in je site gestoken hebt. Moet?
Dat IE zo brak is dat het niet volgens de standaard werkt kan ik ook niet doen. Maar ga er van uit dat je website wel volgens de standaard is en wanneer met een browser gebruikt die volgens de standaard bekijkt de website ziet zoals jij het hebt bedoeld. Gewoon je site testen op morzilla en na afloop van de test kijken in IE. Meer is niet nodig.
bedankt voor jullie reacties. Ik heb al door ervaring geleerd dat Mozilla veel kromere html aankan dan Internet Explorer ;-)
Maar is het handig als ik alles ga includen in mijn index.php en hoe doen jullie het dan? met header en footer of alles in database of alles includen?
Gr bram Beste mensen,
Gr Bram Dus wat kan ik nu het beste nu gaan doen?
Pieter Hee bram even offtopic - ook al van de scouting =D... waterscouting hopelijk he ;) en waar dan ??
Jammer voor jou , maar helaas zit ik niet bij de waterscouts. Ik zit bij de s.j.i.t stam in Glanerbrug dats in de buurd van Enschede.
Gr bram Jo
Ja dit bestaat. Ik heb het ooit gelezen in een of ander tijdschrift, dat er software bestond waarmee dit kon. Ik heb ff op internet gezogd, het zou kunnen dat het de XMLSiter is. Maar ik weet cker dat zon programma bestaat! ;)
Een professionele site maak je wanneer je professioneel bent. Een echte definitie is er niet van. Maar wel is het een goed begrip dat het veel geld kost ;)
Een professionele site begin met het leren van HTML, leen eens een piepklein boekje bij de biep en probeer een hoop. Daarna doorstromen met meer kennis van CSS en wellicht XHTML.
Daarna kan je eens kijken of je misschien iets dynamischere websites wilt (dat je het bijvoorbeeld richting php/mysql wilt zoeken) of meer vrijheid in het ontwerpen: dan bied het Flash pakket van macromedia mooie oplossingen.
ook zou ik wat javascript leren, kan ook altijd van pas komen!
flash is een goed programma als je er iets van kan, maar het duurt wel even voor je alles door hebt! Je kan ook swift ofzoiets gebruiken, dat is de vereenvoudigde versie van flash waar al het actionscripting op voorhand is gedaan...
Je hoeft er wat mij betreft niet voor te zorgen dat je site W3C compatible is. Dit is overbodig veel zorg. W3C Compatible sites zien er - in tegenstelling tot wat VeeWee beweerd/impliceerd niet altijd goed uit in alle browsers. Kijk welke browser je doelgroep is, en kijk inderdaad gewoon met andere browsers wat er van je site terecht komt.
Gr bram
Ik zou't laatste doen
Quote:
Kijk welke browser je doelgroep is, en kijk inderdaad gewoon met andere browsers wat er van je site terecht komt.
das nie helemaal waar wat je zegt.. je moet een compatible website maken die w3c standaard is (eventueel strict) en dan gaan debuggen voor 'alle' browsers.. dus niet alleen explorer en netscape maar ook de wat onbekendere browsers.. Zelfs voor een tekst browser ;) check www.cinnamon.nl for instance..
MOET?
Ik moet helemaal niets. En al helemaal niet extreem veel tijd besteden aan het compatible maken met browsers die mensen 20 jaar geleden al niet meer gebruikten en misschien 1 hit in de 30 jaar van binnen krijgt: een geinporum die eens kijkt of je je site vanaf een textbase console kan bekijken.
Dikke onzin: zeker vanuit het opzicht van ontwerpen. Je gaat andersom ontwerpen: Hoe krijg ik met deze beperkingen iets richting mijn idee? In plaats van: hoe visualiseer ik mijn ideen.
Natuurlijk is het leuk als je site compatible is met de standaard die er voor staat, maar het w3c compatible zijn van sites moet je ook niet overraten: er wordt er uiteindelijk toch niemand beter van, behalve dat je een goed stuk tijd meer in je site gestoken hebt.
Dat IE zo brak is dat het niet volgens de standaard werkt kan ik ook niet doen. Maar ga er van uit dat je website wel volgens de standaard is en wanneer met een browser gebruikt die volgens de standaard bekijkt de website ziet zoals jij het hebt bedoeld.
bedankt voor jullie reacties. Ik heb al door ervaring geleerd dat Mozilla veel kromere html aankan dan Internet Explorer ;-)
Maar is het handig als ik alles ga includen in mijn index.php en hoe doen jullie het dan? met header en footer of alles in database of alles includen?
Gr bram
Ik gebruik templates: data in de database/ layout in html files. Programmatuur in de php files.
Quote:
ben ik het niet helemaal mee eens, als je ziet hoe brak html kan zijn met IE voordat hij ermee ophoud, niet normaalBeste mensen,
Bestaat er geen proggie waarmee je alle browsers kan previewen?
nope, was dat maar waar
Mmm gaar :-S
Mmm gaar :-S
Gr Bram
Lees eens een boek over PHP...
Pieter
Jammer voor jou , maar helaas zit ik niet bij de waterscouts. Ik zit bij de s.j.i.t stam in Glanerbrug dats in de buurd van Enschede.
Gr bram
Quote:
Bestaat er geen proggie waarmee je alle browsers kan previewen?
Ja dit bestaat. Ik heb het ooit gelezen in een of ander tijdschrift, dat er software bestond waarmee dit kon. Ik heb ff op internet gezogd, het zou kunnen dat het de XMLSiter is. Maar ik weet cker dat zon programma bestaat! ;)