script doetut niet, wie maakt het werkend?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

10/04/2005 12:42:00
Quote Anchor link
eej, ik heb op internet een script gevonden om een dropdown menu meteen naar een bepaalde pagina te laten linken als je op een waarde klikt, ik heb geprobeerd dit voor 2 dorpdownmenus te doen en er 1 funtie van te maken. Ik ben alleen nogal een newbie met javascript dus er klopt helemaal niets van, ik krijg mn dropdowns niet eens meer te zien. wie corrigeerd mijn code?:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<head>

<SCRIPT TYPE="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function openURI(obj, sCheck) {
var control = document.snelmenu.documentkeuze;
if (obj.options[obj.selectedIndex].value != sCheck) {
location.href = obj.options[obj.selectedIndex].value;
}
}

//-->
</SCRIPT>

</head>

<body>

script 1<BR>
<!--
    var d = document;
        d.write('<FORM ACTION="geen_actie" NAME="snelmenu">');
        d.write('<SELECT style="background-color:AE0001; height:19; font-family: Arial; font-size: 7pt; font-weight: bold; color:FFFFFF;" NAME="documentkeuze" onchange="openURI(document.snelmenu.documentkeuze, 'geen-url')">');
        d.write('<OPTION VALUE="geen-url" SELECTED>Choose Member<\/OPTION>');
        d.write('<OPTION VALUE="1.php">nummer 1<\/OPTION>');
        d.write('<\/SELECT>');
        d.write('<\/FORM>');
//-->
</SCRIPT>

<BR><BR>script 2<BR>
<!--
    var d = document;
        d.write('<FORM ACTION="geen_actie2" NAME="snelmenu2">');
        d.write('<SELECT style="background-color:AE0001; height:19; font-family: Arial; font-size: 7pt; font-weight: bold; color:FFFFFF;" NAME="documentkeuze2" onchange="openURI(document.snelmenu2.documentkeuze2, 'geen-url2')">');
        d.write('<OPTION VALUE="geen-url2" SELECTED>Choose Member<\/OPTION>');
        d.write('<OPTION VALUE="2.php">nummer 2<\/OPTION>');
        d.write('<\/SELECT>');
        d.write('<\/FORM>');
//-->
</SCRIPT>

</body>

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 22:30:27

Tommy

Tommy

10/04/2005 13:01:00
Quote Anchor link
ik snap niet waaorm je het zo doet in dreamweaver kan je toch zelf gemakkelijk een dropdown maken en dan moet je hem maar verbinden met ?acitie en als output een header.....of is het niet dat wat je bedoelt...?

10/04/2005 13:18:00
Quote Anchor link
ik doe het zo omdat ik graag zelf wat van mijn fouten wil leren en daardoor dus meer van javascript begrijp. Ik vindt dreamweaver trouwens een verschrikkelijk irritant programma, ik gebruik liever ACEhtml.

Tommy

Tommy

10/04/2005 13:26:00
Quote Anchor link
hehe ok je doet maar maar waarom zou je niets bijleren door het met dreamweaver te doen...ik denk eerder dat je niets bijleerd als je het met copy en plakke doet vanaf een site.....of bven ik mis :)

heb alvast een voorbeeld gemaakt veel minder code en werkt ook :)

<select name="menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
<option value="http://www.1">site 1</option>
</select>

om optie toe te voegen gebruik je

<option value="http://www.1">site 1</option>

een meer

10/04/2005 13:39:00
Quote Anchor link
het werkt niet, want ik mis de head, en als het zou werken zou ik nogsteeds niet weten hoe ik 2 menuus met 1 funtie in de head ervan maak. Is er echt verder niemand die mijn script met een paar simpele aanpassingen werkend kan krijgen???

Tommy

Tommy

10/04/2005 13:44:00
Quote Anchor link
pfff werk toch gewoon met php veel gemakkelijker en heb je geen problemen met head enz...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
echo '
<select name="menu" onChange="MM_jumpMenu('
parent',this,0)">
  <option value="http://www.reto2008.com">reto2008</option>
</select>'
;
?>
Gewijzigd op 10/04/2005 14:22:00 door Tommy

10/04/2005 13:52:00
Quote Anchor link
ehm....ik weet niet niet veel van javascript, maar een scriptje in de body zetten zonder iets in de header lijkt me nogal onmogelijk... en waarom zou het werken als ik het in php zet? dan heb je minstens een echo nodig anders loopt alles in de soep, maar het blijft alsnog hetzelfde niet werkende script zonder head-code

Tommy

Tommy

10/04/2005 14:21:00
Quote Anchor link
ah ja idd was de echo vergete :) maar waarom zou het niet werken.....

10/04/2005 15:17:00
Quote Anchor link
omdat het javascript is? Ik heb dit topic niet voor niets op het webdesign forum gepost en niet op het php forum, php heeft hier niets mee te maken. Php kan ik zelf ook wel, alleen javascript is mn zwakke punt omdat ik dit nooit echt heb geleerd en alleen maar kant en klare script van internet heb geplukt, dit probeer ik nu te verbeteren door zelf de scripts te gaan ombouwen maar het wil nog niet erg lukken.

Tommy

Tommy

10/04/2005 15:21:00
Quote Anchor link
ah ok je moet je daarom niet zo boos maken hoor of je vind geen hulp meer :)

10/04/2005 15:42:00
Quote Anchor link
Doe ik ook niet:P,.. kwam misschien wel zo over weet niet, ben wel wat geirriteerd omdat mn pa die java kan geen zin heeft om me te helpen enzegt dat ik eerst maar is javascript moet leren...jah dan ben ik dus ff dagen bezig terwijl dit door een javascript goeroe in 2 minuten opgelost kan worden. Maarja tis dus een javascript. Nog iemand die mijn script wil veranderen?

10/04/2005 21:58:00
Quote Anchor link
ok, khebbut script zelf al gefixt..naja met hulp van me pa.., in ieder geval bedankt

Jelmer -

Jelmer -

11/04/2005 08:26:00
Quote Anchor link
In firefox (en andere mozilla's) zit ook een hele handige javascript console, onder extra's in de menubalk.

Heel handig bij het opsporen van fouten. Ook voor als iemand nog eens een vraag steld over javascript: wis de console even, reproduceer de fout, en post naast je script ook even de output van de console.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.