Script met puntensysteem/turven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronny brouwer

ronny brouwer

13/06/2014 13:20:56
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Voor ons dartteam ben ik op zoek naar een script waarin ik bepaalde scores kan turven. Hier wil ik dan ook direct een x aantal punten aan koppelen.

Het doel is om na elk gespeelde wedstrijd er achter te komen wie de meeste punten heeft.

Voor heen deden we dit altijd in een excel bestandje. Echter willen wij het dus digitaal doen

Als bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd van het excel bestand.

Het hoeft niet exact 1op1 te zijn.

Afbeelding

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 22:43:06

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 13:23:27
Quote Anchor link
Uhm.... Excel is (ook) digitaal.

Tevens lijkt het me meer werk om je DB en script te maken voor een overzicht zoals dit. Wellicht is Excel toch een makkelijkere optie.

Voor eventuele smartphones kijk naar Office 365 of andere gratis office apps.
Gewijzigd op 13/06/2014 13:25:06 door Chris PHP

Ronny brouwer

ronny brouwer

13/06/2014 13:26:24
Quote Anchor link
Dat klopt. Echter wil ik het integreren in een website. Is dat mogelijk met excel ?

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 13:32:52
Quote Anchor link
Dat is mogelijk alleen dan zou je een import moeten maken in je database. Dit gaat over het algemeen wat makkelijker als het een csv bestand is.

Hoeveel kennis van PHP en MySQL heb je?

Ronny brouwer

ronny brouwer

13/06/2014 13:33:57
Quote Anchor link
Los van het installeren van kant en klare scripts... 0. Al heb ik wel iemand in mijn omgeving die mij zo af en toe kan helpen.

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 13:50:07
Quote Anchor link
Ok, enige kennis is wel vereist aangezien je een aantal tabellen in de database moet maken, een PHP script die je csv bestand op de juiste manier importeert en vervolgens een script die het weergeeft op je website.

Dan moet er gekeken worden hoe je dingen opslaat.

Scenario 1
Per wedstrijd / dag 1 excel sheet
- importeren als een nieuwe invoer
- alle statistieken bij elkaar optellen bij het weergeven

Scenario 2
Per wedstrijd / dag 1 excel sheet
- importeren als een nieuwe invoer
- alle statistieken per wedstrijd / dag weergeven met een totaal

Scenario 3
1 excel sheet die telkens wordt aangepast
- importeren en overschrijven van bestaande waardes in de database
- een overzicht van alles bij elkaar.

Alle 3 deze scenario's hebben een andere manier van programmeren en/of database queries.

Ronny brouwer

ronny brouwer

13/06/2014 13:51:48
Quote Anchor link
Het zal in dit geval om scenario 2 gaan.

Chris PHP

Chris PHP

13/06/2014 14:01:37
Quote Anchor link
Ok,

Dan zul je toch iemand moeten zoeken die dit voor je kan maken, wellicht dat de persoon dit kan die je in je omgeving hebt? Iemand met kennis van PHP en MySQL heeft hier niet heel veel werk aan.
Gewijzigd op 13/06/2014 14:09:45 door Chris PHP

Ronny brouwer

ronny brouwer

13/06/2014 15:58:02
Quote Anchor link
Tot zover bedankt!

Echter gooi ik het roer om. Ik heb besloten om het toch via excel te doen. Nu wil ik dit alleen integreren in mijn website.

Als het even mogelijk is zou ik zelfs graag willen dat ik het online kan aanpassen. Soort van online excel editor. Is dit mogelijk ?

Kan uiteraard extern, dat ik het via een frame in mijn website plaats.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.