Script om pagina te ordenen
Ik heb een ideetje waarvan ik niet weet of het wel te realiseren is. Mijn website bestaat uit content over pokersoftware. Verschillende aanbieders worden op een pagina getoond.
Nu ben ik bezig met het opzetten van rating/review systeem. De bedoeling is dat de verschillende pokersoftware vervolgens op basis van hun gemiddelde user-rating worden gesorteerd.
Hier wat extra info:
* De ratings worden opgeslagen in een mysql-database.
* De inhoud bestaat uit drie kolommen en gaat geheel via includes op de volgende manier:
content.php
kolom 1
include titan.php
include pokerstarts.php
etc
kolom 2
include partypoker.php
include cdpoker.php
etc
kolom 3
include mansion.php
include fulltilt.php
Het bijkomend probleem is dat de opbouw van de site per kolom is en dat ik de content wil sorteren van links naar rechts. De hoogste rating komt links bovenin, de tweede in het midden bovenin etc.
Voor een voorbeeld van de website (nog zonder ratings) kan je kijken op www.poker-software.nl
Ik hoop dat iemand een ideetje heeft over hoe ik het kan opzetten.
Het is dan enkel nog een kwestie van het gesorteerd ophalen van de data uit de database en het genereren van een lijst met div's.
ps. Zorg dat je je div's klasses meegeeft ipv id's. Een id mag namelijk maar 1x op een pagina voorkomen, gevolg is dat je pagina nu dus niet html valid is...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Maar hoe kan ik het gesorteerd weergeven dan? Sorry snap hem nog niet helemaal.
Vervolgs lees je het resultaat van die query uit en plaats je de informatie over die site in een nieuwe div. Zo doe je dit voor elke site waardoor je een hele lijst met divs met dezelfde klasse krijgt.
Vervolgens kun je er met behulp van CSS voor zorgen dat die divs 3 breed naast elkaar komen te staan. Geef ze daartoe een float:left mee en speel wat met de breedtes en margins...