[Script Review] Game :: Lucky 7
Bekijk hier
Download: Dan klik je hier
~~~ Lucky 7 ~~~
Een spel waarbij je probeert om zoveel mogelijk een meervoud van 7 te gooien. (7, 14, 21, 28, 35, 42)
In totaal heb je 7 dobbelstenen.
Als je 7 dezelfde dobbelstenen hebt, dan heb je een Lucky 7.
Het aantal punten zijn de totale ogen gedeeld door 7.
Als je een "Lucky 7" hebt dan krijg je hiervoor 100 punten !!
Je krijgt 7 worpen per ronde. Er zijn in totaal 10 ronden te spelen.
Om een dobbelsteen vast te houden, klik je op de dobbelsteen zelf.
In het script staat alles netjes uitgelegd (hoop ik toch)
Helemaal bovenaan zal je "Instellingen" zien staan.
Daar kan je kiezen hoeveel pogingen de speler krijgt per ronde.
Het aantal ronden dat gespeeld kan worden.
En hoeveel punten je krijgt bij een "Lucky 7".
De puntentelling gebeurd als volgende, het aantal 7-voud in 1 worp.
1 x 7 = 1 punt, 2 x 7 = punten, 3 x 7 = 3 punten, enzovoort.
Bij een "Lucky 7" krijgt de speler de hoofdprijs, die jij in de instellingen kan kiezen.
Doel voor ogen:
De CSS aanpassen zodat de speler kan zien op welke dobbelsteen hij/zij staat met de tabtoets.
De CSS aanpassen voor kleinere schermen (Mobieltje, Tablet)
Laat je opmerkingen maar de vrije loop.
Demo: Download: Dan klik je hier
~~~ Lucky 7 ~~~
Een spel waarbij je probeert om zoveel mogelijk een meervoud van 7 te gooien. (7, 14, 21, 28, 35, 42)
In totaal heb je 7 dobbelstenen.
Als je 7 dezelfde dobbelstenen hebt, dan heb je een Lucky 7.
Het aantal punten zijn de totale ogen gedeeld door 7.
Als je een "Lucky 7" hebt dan krijg je hiervoor 100 punten !!
Je krijgt 7 worpen per ronde. Er zijn in totaal 10 ronden te spelen.
Om een dobbelsteen vast te houden, klik je op de dobbelsteen zelf.
In het script staat alles netjes uitgelegd (hoop ik toch)
Helemaal bovenaan zal je "Instellingen" zien staan.
Daar kan je kiezen hoeveel pogingen de speler krijgt per ronde.
Het aantal ronden dat gespeeld kan worden.
En hoeveel punten je krijgt bij een "Lucky 7".
De puntentelling gebeurd als volgende, het aantal 7-voud in 1 worp.
1 x 7 = 1 punt, 2 x 7 = punten, 3 x 7 = 3 punten, enzovoort.
Bij een "Lucky 7" krijgt de speler de hoofdprijs, die jij in de instellingen kan kiezen.
Doel voor ogen:
De CSS aanpassen zodat de speler kan zien op welke dobbelsteen hij/zij staat met de tabtoets.
De CSS aanpassen voor kleinere schermen (Mobieltje, Tablet)
Laat je opmerkingen maar de vrije loop.
Gewijzigd op 06/05/2020 22:40:32 door G P
Vast niet de bedoeling.
Ik kan nog steeds doorgaan.
En nu heb ik opeens twee lucky 7 images onder elkaar.
Gewijzigd op 06/05/2020 21:46:55 door - SanThe -
2. De 2de "image" is verborgen, deze was om met facebook te kunnen delen. De eerste "image" is geen image. Waarschijnlijk was je net bezig als ik de nieuwe file aan het uploaden was.
Laat me weten als het probleem blijft bestaan.
Er zijn helemaal geen afbeeldingen aanwezig. Alles is zuiver HTML en CSS.
De werking van het spel is met PHP.
Die "image" van Lucky 7 is een <header> met <h1> en <span>
De dobbelstenen zijn <ul>/<li> elementen.
De enige afbeeldingen die gebruikt worden zijn de favicon en 1 verborgen afbeelding om te tonen op FaceBook.
Nog een idee:
Extra punten wanneer je niet alle throws gebruikt.
Update 1.1:
1. De dobbelstenen kunnen niet meer geselecteerd worden als alle throws gebruikt zijn.
2. Throws mag niet meer over het maximum mogen gaan.
3. Like-button toegevoegd van facebook.
4. Nieuwe download-link (Is nu via google-drive)
5. Kleine HTML-aanpassing in de footer
Gewijzigd op 06/05/2020 23:00:32 door G P
1. Vernieuwde broncode (HTML5 Valid! + CSS3 Valid!)
2. Speelbaar op mobiel/tablet/PC
3. Helptekst afdrukken op papier
4. Dobbelstenen kunnen niet geselecteerd worden als alle "Throws" opgebruikt zijn.
5. "Roll the dice" word ook uitgeschakeld nadat de x-aantal ronden voorbij zijn.
6. Automatische aanpassing van de facebook-like-button naar de website waar het geüpload word.
Toekomst gericht:
1. Nog steeds op zoek naar een oplossing om te tonen waar je staat met de tab-toets (op pc/laptop)
2. Stukje javascript die de 3 buttons uitschakeld van zodra de form word verzonden (Dit lukt me wel maar de waarden worden niet meer mee verzonden)
A. Als er iemand is die mij zou kunnen helpen met een oplossing te zoeken naar het CSS gedeelde om met de tab-toets te kunnen werken
B. Als er iemand is die javascript kent om die buttons uit te schakelen van zodra het formulier verzonden word maar toch de waarden van de "submits" kan behouden. (ik niet, ik moet zelf steeds alles zoeken op google)
Dan zou ik heel blij zijn :)
De demo kan nog steeds gespeeld worden zoals beschreven in de eerste post, ook de download blijft hetzelfde.