Script Search Engine; WMCity, PHPhulp, PHPFreakz etc!
Ik ben zojuist enkele dagen geleden van start gegaan met een zoekmachine voor PHP Scripts. Ik wou deze graag even delen en om jullie mening vragen. Jullie zijn mede webmasters, en zouden jullie persoonlijk deze website gebruiken?
Website: SCR IPT ZO EK E N.NL (Niet klikbaar maken ivm zoekmachines).
Hartelijk dank,
Roy Grievink.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy Grievink
Ik denk dat je best een behoefte kunt invullen, dit zal zich denk ik meer richting eindgebruikers zijn.. zeg maar. .ja mensen die wel een script willen gebruiken, en er mogelijk totaal geen verstand van hebben..
En ik denk dat je huidige systeem te eenvoudig is, je kunt alleen zoeken in de script titels zoals ik opmerkte, of dat het toevallig zo was..
Ik kan bv zoeken naar: afbeelding uploaden, dan krijg ik resultaten.
Maar als ik zocht naar: beeld upload, dan krijg ik geen resultaten.
Je zou daar tenminste al in beter gaan worden.
Je moet maar zo denken, hoe bereik ik meerwaarde?.. tegen google kun je niet op, moet je ook niet willen.. wil ook niet zeggen dat je kansloos bent om toch een bepaalde groep wel aan te spreken.
Wees creatief, innoverend en ruimdenkend
Dit systeem is ook gescript voor de beginners onder ons, mensen die het nog net niet zelf kunnen.
Verder komen er natuurlijk nieuwe functies, en word de site groter. Waar ik me nu op richt is het aantal zoekresultaten die maximaal moet worden. Het systeem bevat nu al een groot aantal resultaten (duizenden).
Ik ben je dankbaar voor de moeite die je even hebt genomen om de tips duidelijk te maken!
En vergeet niet om dat je ook de DOCTYPE XHTML 1.0 Transitional gebruikt, ook zodanig binnen die regels te blijven.
Wens je veel succes!
En misschien een max aan de titel geven. Als ik zoek op php dan staat de volgende titel op twee regels:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je al die links in je database hebt gekregen. Gebruik je daar ook een spider voor? En worden scripts die worden toegevoegd of verwijdert ook in je systeem aangepast?
Ziet er erg leuk uit!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -
Turmin, bedankt voor de tip. Die kleinigheidjes kunnen best belangrijk zijn en dus ga ik jouw advies binnenkort opvolgen. Momenteel ben ik vooral bezig met het aantal resultaten en websites dat nog doorzoekt moet worden.
De manier waarop ik de resultaten toevoeg gaat grotendeels met een scriptje. Daarin importeer ik een bestand namen en links en zo word in een klap toegevoegd. Ook handmatig voeg ik wel is wat scripts toe. De precieze werking kan ik helaas niet vertellen.
Bedankt voor de tips Turmin!
edit:
Misschien wat makkelijker te implementeren: http://www.phptuts.nl
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
Bedankt!