script uit databse uitvoeren
Ik wil een script uitvoeren dat in zijn geheel in de database staat, maar dit lukt mij niet. Ik heb echo en print geprobeerd, maar niets werkt. Heeft iemand een oplossing?
Of bedoel je wat anders ?
ALS je dit bedoelt moet je met eval aan de slag, maar eval == evil....
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$query = "SELECT veldnaam FROM tablenaam";
$result = mysql_query($query);
echo "$result";
?>
echo "$result";
?>
ben maar noobje dus kan fout zijn!
$koen = "gek";
echo $koen;
(met php tags) In de browser te staan (of zelfs alleen in de source van de pagina), gewoon als tekst.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$row = mysql_fetch_assoc( $result );
eval ( $row ['veldnaam'] );
?>
$row = mysql_fetch_assoc( $result );
eval ( $row ['veldnaam'] );
?>
Mag ik vragen waarom je PHP in je database staat? Onder normale omstandigheden is dit niet erg handig namelijk.
Misschien wel om custom scripts uit te voeren die je ter plaatsen maakt?
@gamert, nooit nodig, je maakt een systeem aan de hand van een verwachtingspatroon... alles is dus gewoon te coden zonder generiek code te maken
michel schreef op 08.04.2007 15:45:
@gamert, nooit nodig, je maakt een systeem aan de hand van een verwachtingspatroon... alles is dus gewoon te coden zonder generiek code te maken
Het ligt aan de situatie. Nooit te snel conclusies trekken. Okej, het is mogelijk op een andere manier, maar soms MOET het wel; of het is juist het doel om alles dynamisch te scripten.
Je weet maar nooit.
GaMer13 schreef op 08.04.2007 15:56:
Het ligt aan de situatie. Nooit te snel conclusies trekken. Okej, het is mogelijk op een andere manier, maar soms MOET het wel; of het is juist het doel om alles dynamisch te scripten.
Je weet maar nooit.
Noem eens een situatie waarin het nodig is, en geen veiligheids risico oplevert.michel schreef op 08.04.2007 15:45:
Je weet maar nooit.
Niels schreef op 08.04.2007 15:34:
Mag ik vragen waarom je PHP in je database staat? Onder normale omstandigheden is dit niet erg handig namelijk.
Een script site waar je scripts wilt weergeven? (phphulp ofzo ;) )